روستای باغو کیش مظهر آرامش در دل هیاهو

روستای باغو تلفیقی از تاریخ، طبیعت و آرامش در دل جزیره کیش است. این روستا از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی جزیره کیش می باشد. باغو روستایی در جنوب غربی جزیره است.

جزیره کیش مقصدی همه چیز تمام است. در این جزیره گردشگران تور کیش انواع جاذبه های گردشگری را در دسترس دارند. جزیره کیش برای گردشگرانش همه چیز را در کنار هم فراهم کرده است. زندگی مدرن، هیاهوی ساحل و تفریحات آبی ، مراکز خرید به روز و امکان خرید بهترین برندهای جهانی و داخلی، در کنار بازدید از مکان های رویایی و طبیعت زیبای جزیره همگی از جذابیت های این جزیره منحصر به فرد می باشد. گردشگران تور کیش در این سفر می توانند با برنامه ریزی، از جاذبه های تاریخی و طبیعی جزیره بازدید و از برنامه های توریستی و تفریحی این مقصد منحصر به فرد استفاده نمایند. در این مطلب با آژآنس هواپیمایی قصر شیرین همراه شوید تا با روستای باغو جزیره کیش بیشتر آشنا شویم. 

 

آشنایی بیشتر با روستای باغو جزیره کیش

کیش از جذاب ترین مقاصد سفر برای گردشگران داخلی و همچنین گردشگران خارجی ایران است. مسافرانی که جزیره زیبای کیش را انتخاب میکنند، مقصدی مدرن با شهرسازی زیبا و مراکز تجاری بزرگ و رنگارنگ فراوان را مشاهده می کنند. اما در میان این هیاهو و در دل مدرنیته جزیره کیش، بافت سنتی و تاریخی جزیره جذابیت بسیاری دارد. روستای باغو کیش مظهر آرامش در دل هیاهوی جزیره است.

اکثر گردشگرانی که به دنبال آرامش و آسودگی خیال در جزیره می‌باشند به بازدید درختان کهنسال لور و مسجد تاریخی و خانه های قدیمی روستای باغو می روند. گردشگران با بازدید از روستای باغو می‌توانند از نزدیک با سبک زندگی مردم محلی و بومی جزیره کیش آشنا شوند.

وجه تسمیه روستای باغو جزیره کیش

در رابطه با وجه تسمیه روستای باغو گفته شده است که پیرزنی حدوداً ۱۰۰ ساله به نام باغو در این روستا زندگی می‌کرده است. باغو در زمانی که جزیره در تصرف پرتغالی ها بوده است در جزیره زندگی می کرده است. در منابع ادبیات داستانی محلی از این زن به نام ننه باغو و افسانه ننه باغو، یاد شده است.

فرودگاه بین المللی کیش

جاذبه های گردشگری روستای باغو جزیره کیش

از جاذبه ها و دیدنی های روستای باغو می‌توان خانه های قدیمی با سبک معماری خاص منطقه، مسجد تاریخی روستا و درختان کهنسال روستا را نام برد. همچنین در سال‌های اخیر طرح های زیباسازی مختلفی در این بخش از جزیره و در این روستا انجام شده است و بر جذابیت روستا افزوده است.

ایرانگردی در زمستان

مسجد روستای باغو

مسجد تاریخی روستا به نام مسجد النبی می باشد. این مسجد در سال ۱۹۸۱ هجری قمری بنا شده است. این مسجد و چاه آب قدیمی کنار آن از بناهای قدیمی روستا می باشند. مسجدی نسبتاً کوچک ولی زیبا که برای اهالی روستا و عبادت آنها سال ها پیش بنا شده است. سادگی و زیبایی این مسجد مثال‌زدنی است. مسجد روستا مسجدی با یک مناره است. این مسجد دیوارهای خارجی کوتاه و مینیاتوری دارد و زیبایی خاصی را به فضای روستا بخشیده است. به راحتی از بیرون مسجد نمای داخل مسجد را می توانید تماشا کنید.

جاذبه های طبیعی

از جاذبه های طبیعی روستای باغو درختان بومی و پوشش گیاهی و جانوری این روستا می باشد. شاخص‌ترین این درختان، درختان کهنسال لور می باشند. این گونه گیاهی از کمیاب ترین گونه های درختی در جهان است. این درخت از خانواده درختان انجیر و با برگهای بیضی شکل می باشد. میوه های این درخت قرمز رنگ بوده و اندازه آنها به بزرگی یک فندق است. این درخت ویژه مناطق جنوبی ایران است و در مناطق هرمزگان و بوشهر دیده می‌شود.

یکی دیگر از جذابیت های طبیعی روستا، مزارع آفتابگردان است. به شما پیشنهاد می کنیم عکاسی در این مزارع و روستای باغو برای ثبت مناظر زیبا و خاطرات شیرین سفر را فراموش نکنید.

اگر خوش شانس باشید می‌توانید آهوان کیش را در حالی که برای سیراب شدن به آبشخورهای روستای باغو می آیند، تماشا کنید. در این روستا آبشخورهایی برای آهوان و سایر حیوانات این منطقه ایجاد شده است. و این امر سبب تردد بیشتر حیوانات در روستا شده و امکان بازدید آنها توسط گردشگران را فراهم کرده است.

ایرانگردی در زمستان

پارک دلیران

از دیگر جاذبه های این روستا پارک دلیران است. این پارک با وسعتی در حدود ۶۰ هکتار در این منطقه ساخته شده است. در پارک دلیران با استفاده از زیبایی‌های طبیعی این روستا، مکان تفریحی دیگری برای جذب گردشگران، در جزیره زیبای کیش فراهم شده است.

 

شغل مردم روستای باغو

شغل اهالی روستای باغو از گذشته، کشاورزی و دامداری بوده است. این روستا خاک حاصلخیزی دارد. اما متاسفانه در سال‌های اخیر تنها چند خانواده در روستا ساکن هستند. مردم روستای باغو هزینه‌های خود را با فروش محصولات دامی تامین می کنند و اخیراً به تولید عسل نیز می پردازند.

 

برنامه های گردشگری روستای باغو

غالبا مردم محلی در ورودی روستا چادرهای سیاه رنگی برپا می کنند و روستاییان با پخت غذاهای سنتی و برگزاری مراسم های سنتی و جشنها و با پخت نان محلی آداب و رسوم خود را پاس داشته و از گردشگران پذیرایی می کنند.

مردم محلی از این طریق گردشگران را با رسوم و آداب کهن منطقه خویش، صنایع دستی و سبک زندگیشان آشنا می کنند. برپایی این چادرها و برگزاری این مراسم فرصت خوبی برای جذب گردشگران تور کیش و فراهم کردن اوقات خوش و خاطرات شیرین این سفر برای مسافران است.

بهترین زمان بازدید و اقامت 

در این روستا اقامتگاه بوم گردی و خانه ها و سوئیت هایی برای استراحت، اجاره و اقامت شبانه گردشگران تور کیش و بازدید کنندگان روستا در نظر گرفته شده است.

بهترین زمان برای بازدید از روستای باغو و یا اقامت در اقامتگاه بوم گردی روستا، به دلیل گرمای هوا و شرجی بودن آب و هوای جزیره، اواخر پاییز و فصل زمستان و اوایل بهار است.

 

راه های دسترسی

برای رفتن به این روستای زیبا در جزیره، دو مسیر وجود دارد :

مسیر اول : حرکت به سمت میدان غروب جزیره کیش و پس از میدان به سمت جاده باغو بپیچید و وارد جاده باغو شده و به روستای باغو خواهید رسید.

مسیر دوم :  وارد بزرگراه خلیج‌ فارس شوید و در بزرگراه پیش بروید تا به روستای باغو برسید. 

دیدنی های جزیره تنب بزرگ در خلیج فارس

جاذبه های گردشگری نزدیک 

از جاذبه های نزدیک به روستای باغو کشتی یونانی است. در مسیر خود برای رسیدن به روستا وقتی به سمت منطقه جنوب غربی جزیره می روید، می توانید از کشتی یونانی که از تاریخی ترین و رویایی ترین جاذبه های جزیره در دل آب است بازدید کنید. علاوه بر کشتی یونانی ، پارس سافاری  و کلبه ی هور از جاذبه های نزدیک به این روستای زیبا و آرام می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط هواپیما لحظه آخری و یا خرید تور کیش به آژانس هواپیمایی قصر شیرین مراجعه نمایید.

 

مقالات مرتبط

قلعه جنیان جاذبه‌ای منحصربه فرد در کیش قلعه جنیان جاذبه‌ای منحصربه فرد در کیش
بهترین ورزش های آبی در اسلکه بزرگ تفریحی کیش بهترین ورزش های آبی در اسلکه بزرگ تفریحی کیش
جزیره کیش، مقصد چهارفصل گردشگری ایران جزیره کیش، مقصد چهارفصل گردشگری ایران
هندورابی جزیره ای بکر و زیبا در خلیج فارس هندورابی جزیره ای بکر و زیبا در خلیج فارس
با شرکت در این مراسم، ارواح و جن ها را از بدن بیمار دور کنید! با شرکت در این مراسم، ارواح و جن ها را از بدن بیمار دور کنید!
شکم گردی در جنوب ایران شکم گردی در جنوب ایران
شگفتی های جنوب ایران را در بندر مقام تجربه کنید شگفتی های جنوب ایران را در بندر مقام تجربه کنید
پیشنهادهای ویژه سفرهای پاییزی پیشنهادهای ویژه سفرهای پاییزی

2 دیدگاه برای ”روستای باغو کیش مظهر آرامش در دل هیاهو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *