هندورابی جزیره ای بکر و زیبا در خلیج فارس

جزیره هندورابی برای آنها که سفر و طبیعت گردی را دوست دارند، جذابیت بسیاری دارد. در سال های اخیر شمار افرادی که علاقه مند سفر به مناطق کمتر شناخته شده هستند رو به فزونی بوده است. با توجه به اینکه بیشتر جزایر خلیج فارس ویژگی بکر بودن را دارند، جزو گزینه های سفر این گونه افراد قرار می گیرند. جزیره هندورابی یکی از جزایر کوچک و کمتر شناخته شده در جنوب ایران است که هرساله گردشگران تازه ای را به سوی خود می کشاند. برای آشنایی بیشتر با جزیره هندورابی این مطلب از آژانس مسافرتی قصرشیرین را دنبال کنید.

 

آشنایی با جزیره هندورابی

جزیره هنـدورابی کیش از جزیره ‎هایی است که ایرانگردان دوست دارند آن را ببینند.  اگر شما می خواهید از هندورابی بازدید کنید در ادامه اطلاعات جامعی درباره این جزیره ارائه خواهد شد که خواندن آنها قبل از سفر نه تنها برای شما زیانی نخواهد داشت بلکه آن را شیرین ‎تر خواهد کرد.

مطالب مرتبط: 

شگفتی های جنوب ایران را در بندر مقام تجربه کنید

بندر خمیر، ذخیره گاه بزرگ زیست کره در جنوب ایران

 

جزیره هندورابی کجاست؟

هندورابی (هِندُرابی) یکی از جزایر خلیج فارس و از توابع جزیره کیش و در حد فاصل جزایر کیش و لاوان است. این جزیره در سال ۱۳۸۹ به همراه فارور کوچک و بزرگ به منطقه آزاد کیش پیوست. این جزیره بسیار بکر است و جمعیت اندکی در آن زندگی می‎کنند. برپایه آخرین سرشماری ها حدود 200 تا 220 نفر در این جزیره زندگی می کنند. آنها عرب تبار هستند و به زبان‎های عربی و فارسی گفتگو می کنند.

دوران سومریان و پیش از میلاد را در سفر به جزیره مینو تجربه کنید

ویژگی های شاخص جزیره هندورابی

از ویژگی های شاخص جزیره هندورابـی هموار بودن آن است. بلند‎ترین نقطه هندورابی بیشتر از ۴۵ متر ارتفاع ندارد و در این جزیره تقریبا هیچ ارتفاعی نخواهید دید. یکی دیگر از ویژگی ‎های هندورابی که این جزیره را برای بازدیدکنندگان جذاب می‎ کند، وجود جاذبه ‎های تاریخی در کنار زیبایی‎ های طبیعی آن است.

جزیره لاوان، سومین جزیره بزرگ ایران

معروف‌ترین هتل‌های جزیره زیبای قشم

 

چگونه می توان به هندورابی رفت؟

پیش از آن که درباره جاذبه ‎های گردشگری هنـدورابی سخن بگوییم، راه های رفتن به آن را شرح می دهیم. اگر بخواهید زمینی سفر کنید، باید از جزیره کیش به هندورابی بروید. در پاسخ به این پرسش که چگونه از کیش به هندورابی برویم باید گفت از طریق قایق ‎هایی که در اسکله ماهیگیری کیش موجود است باید به هندورابی رفت. وقتی سوار یکی از این قایق ‎ها شوید یک ساعت و نیم بعد در هندورابی خواهید بود. همچنین از بندر چیرویه نیز می‎توانید با قایق خود را به هندورابی برسانید. از چیرویه تا هندورابی تنها ۲۰ دقیقه فاصله است.

از آنجایی که فرودگاه هندورابی در سال ۱۳۹۶ به بهره ‎برداری رسیده است؛ راه دوم رسیدن به این جزیره راه هوایی است. با این حال هنوز بیشتر گردشگران راه اول یعنی سفر زمینی را برای رسیدن به هندورابی بر می گزینند.

جزیره میرمهنا، بهشتی از انگور و انجیر در خلیج فارس

جاذبه ‎های گردشگری جزیره هندورابی

هندورابی هم جاذبه ‎های طبیعی دارد و هم جاذبه ‎های تاریخی، به همین سبب علاقمندان به هر دو جاذبه می توانند از سفر به این جزیره لذت ببرند.

مطالب مرتبط: 

نگین سرخ خلیج فارس، جزیره هرمز

ادامه رشته کوه زاگرس را در تنگه چاهکوه جزیره قشم ببینید

جزیره کیش، مقصد چهارفصل گردشگری ایران

جزیره هندورابی

روستای جزیره هندورابـی

یک روستا به همین نام در جزیره هنـدورابی وجود دارد. در این روستا بیشتر خانه ‎ها از مرجان و سنگ و گچ ساخته شده اند. یک مغازه کوچک به ‎عنوان سوپر مارکت در این روستا وجود دارد که گردشگران می توانند نیازهایشان را از این مغازه تهیه نمایند. یک نکته درباره مردم روستا این است که آنها به زبان عربی صحبت می کنند ولی اگر شما به زبان عربی مسلط نیستید؛ حتما می توانید در روستا کسانی که متوجه زبان فارسی می شود را پیدا کنید. در نزدیکی این روستا از دو روستای الدورات و الصراه که در قدیم پایگاه پرتغالی ‎ها در جنوب ایران بوده نیز نیز دیدن کنید.

دیدنی‌های بندر گواتر، نقطه صفر مرزی در جنوب شرقی ایران

سواحل هندورابی

دومین جاذبه مهم این جزیره سواحل دیدنی آن است. این سواحل بکر و آرام مکان مناسبی برای بازی‌های ساحلی و شنا است. شن های نرم، صخره‎ های عجیب و آب های زلال سبز رنگ از ویژگی های این سواحل هستند. همچنین سواحل هندورابـی یک مکان بسیار مناسب برای عکاسی می باشد. اگر اواسط اسفند به هندورابی سفر کنید؛ می توانید شاهد تخم گذاری لاک پشت ها و بیرون آمدنشان باشید. این منظره زیبایی سفرتان را دو چندان خواهد کرد. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تور کیش |  تور قشم | و یا خرید بلیط هواپیما، همکاران ما در آژانس مسافرتی قصرشیرین همیارتان هستند. 

مقالات مرتبط

قلعه جنیان جاذبه‌ای منحصربه فرد در کیش قلعه جنیان جاذبه‌ای منحصربه فرد در کیش
بهترین ورزش های آبی در اسلکه بزرگ تفریحی کیش بهترین ورزش های آبی در اسلکه بزرگ تفریحی کیش
جزیره کیش، مقصد چهارفصل گردشگری ایران جزیره کیش، مقصد چهارفصل گردشگری ایران
با شرکت در این مراسم، ارواح و جن ها را از بدن بیمار دور کنید! با شرکت در این مراسم، ارواح و جن ها را از بدن بیمار دور کنید!
شکم گردی در جنوب ایران شکم گردی در جنوب ایران
شگفتی های جنوب ایران را در بندر مقام تجربه کنید شگفتی های جنوب ایران را در بندر مقام تجربه کنید
پیشنهادهای ویژه سفرهای پاییزی پیشنهادهای ویژه سفرهای پاییزی
روستای باغو کیش مظهر آرامش در دل هیاهو روستای باغو کیش مظهر آرامش در دل هیاهو

1 دیدگاه برای ”هندورابی جزیره ای بکر و زیبا در خلیج فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348