شهرک ساحلی قصرشیرین، اقامتگاهی منحصربه فرد در سی سنگان نوشهر

شهرک ساحلی قصرشیرین، مجموعه ای از ویلاهای مدرن در 25 کیلومتری نوشهر استان مازندران است. این اقامتگاه در فاصله ای کمتر از 2 کیلومتر با جنگل و ساحل دریا قرار دارد. که آن را به مکانی منحصر به فرد در تمام استان مازندران تبدیل کرده است. جزئیات بیشتر از این شهرک زیبا را در ادامه این مطلب از آژانس مسافرتی قصرشیرین بخوانید.

 

درباره سی سنگان

شمال ایران، سرزمینی با موقعیت جغرافیایی ویژه است. و قرارگیری آن در میان کوه و دریا باعث شده تا چشم اندازها و مناظر خیره کننده ای در طبیعت آن به وجود آید. زیبایی هایی که روح و جسم هر بیننده ای را جلا می بخشد.

در یک سو دریاچه زیبای خزر قرار دارد که با صدای دلنشین و طلوع و غروب هایی فریبا، خنکای سرزمین های شمالی را به ایران هدیه می دهد. و در سوی دیگر جنگل های سرسبز هیرکانی و کوه های سر به فلک کشیده البرز قرار گرفته که با صفا و سرسبزی، ارمغانش به طبیعت ایران است. حال تصور کنید بخواهید در سفری کوتاه از هر دوی این مواهب دیدنی لذت ببرید و غرق در زیبایی شوید.

 

این پارک از بهترین و باارزش ترین پارک های طبیعت گردی موجود در ایران به شمار می رود. که هم در بخش ساحلی و هم در بخش جنگلی خود امکانات اقامتی و رفاهی خوبی برای گردشگران فراهم کرده است.

سی سنگان که در 22 کیلومتری نوشهر قرار دارد، در سال 1344 با پیشنهاد و طراحی مهندس آشتیانی ایجاد شد. و نامش از آن زمان بر سر زبان ها افتاد. از شمال به دریای خزر، از جنوب به کوه های البرز، از غرب به روستای توسکاتک و از شرق به روستای صلاح الدین کلا منتهی می شود و مساحت کلی آن 602 کیلومتر مربع است. از قسمت دریا به سمت جنگل که حرکت کنیم بر ارتفاع پارک افزوده می شود و در بالاترین نقطه، ارتفاع آن به 50 متر می رسد. 

دریاچه ارواح نوشهر

جنگل عجیب و شاید ترسناک و وهم انگیزی که دریاچه داخل آن قرار گرفته است، نیز در این اعجاب انگیزی بی تاثیر نیست. درختان انبوه سر به فلک کشیده این جنگل، هرکدام زیبایی خاص خودشان را دارند.

فضای بکر و ساکت این دریاچه زیبا در اکثر روزهای سال با صدای حیوانات وحشی و حشرات دیگر ادغام می شود یا مه گرفته است. این دو عامل را با ظاهر عجیب و غریب رودخانه تصور کنید، ترکیب وهم آوری است. مردم محلی به حق نام مناسبی را برای این دریاچه انتخاب کرده اند. درختان خشکیده وسط دریاچه هرکدام به مانند یک روح در میان دریاچه، این وهم را بیشتر می کند و اگر شما چشمتان را ببندید و سر از این دریاچه بدون آگاهی درآورید، تصور خواهید کرد که در دردسر افتاده اید.

 

فرودگاه نوشهر

فرودگاه نوشهر یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران است. که پروازهای آن محدود به مقصدهای داخلی است. در سال 1332 فرودگاه نوشهر به صورت یک باند خاکی ساخته شد و در سال 1362 ترمینال جدید در آن افتتاح شد. مساحت این فرودگاه 58 هکتار است و با باندی به طول دوهزار و 150 متر قابلیت پذیرش هواپیماهای متوسط را دارا است. این فرودگاه یکی از دو فرودگاه غرب مازندران و دومین فرودگاه بزرگ استان پس از فرودگاه بین المللی ساری است. فرودگاه نوشهر دارای یک پایانه مجهز به غرفه های تجاری، شعبه های بانکی، رستوران، کافه، جایگاه سوخت، سالن همایش و مجتمع رفاهی کارکنان شرکت فرودگاه های کشور است.

فاصله هوایی تا تهران: تهران و نوشهر در فاصله 375 کیلومتری از یکدیگر قرار دارند که مدت تخمینی پرواز میان آن ها 32 دقیقه است.

 

درباره شهرک ساحلی قصرشیرین

شهرک ساحلی قصرشیرین در فاصله 12کیلومتری رویان و 25 کیلومتری نوشهر و در نزدیکی روستای صلاح الدین کلا و مجاورت جنگل سی سنگان واقع شده است. در کل استان مازندران شاید منطقه ای با این شرایط اقلیمی نتوان یافت که فاصله جنگل با ساحل کمتر از دو کیلومتر باشد. و همین امر موجب آب و هوای مطبوع در فصول گرما و سرما در این منطقه شده است.

 

این شهرک در فاصله 700متری با جنگل سی سنگان و ساحل زیبای آن و همچنین در فاصله دو کیلومتری. از دریاچه زیبای اویدر واقع شده است. این شهرک در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع و دارای 12 قطعه ویلای لوکس می باشد که دسترسی مستقیم به جاده نور-نوشهر، وجه تمایز موقعیت این شهرک نسبت به سایر مجموعه های موجود در منطقه می باشد.

مقاوم سازی در طراحی ویلاها

در طراحی منحصر به فرد این مجموعه تلاش بر آن شده. که اولویت در سازه و معماری مباحث مقاوم سازی در برابر زلزله باشد. از همین رو علاوه بر طراحی مجموعه بر خلاف عرف منطقه. با اسکلت فلزی، سطوح زیرین فونداسیون ها به ارتفاع یک تا دو متر در تمامی ویلاها سنگ چین شده است.

علاوه بر این که تمامی ویلاها دارای استخر و پارکینگ خصوصی می باشند. و یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد این مجموعه طراحی پلکانی ویلاها به سمت ساحل می باشد. که با ایجاد اختلاف سطح 6 متری بین اولین و آخرین ویلا توانسته ایم. استفاده بصری از ساحل و دریای زیبای مازندران را برای تمامی ویلاها ایجاد کنیم.

موارد فوق و استفاده از سطوح وسیع شیشه و آخرین متریال های نماسازی  و همچنین بام های فلت و عدم استفاده از سقف های شیروانی جلوه ای مدرن به شهرک ساحلی قصرشیرین بخشیده است. کلیه ویلاهای شهرک ساحلی قصرشیرین بین سه تا پنج اتاق خواب بزرگ دارند. که همگی آنها بدون استثنا دارای حمام و سرویس مجزا می باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شهرک ساحلی قصرشیرین نوشهر، با آژانس مسافرتی قصرشیرین تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

اوپرت ، مرز شگفت انگیز مازندران و سمنان اوپرت ، مرز شگفت انگیز مازندران و سمنان
رامسر ، عروس مازندران رامسر ، عروس مازندران
جنگلهای دوهزار و سه هزار تنکابن ، طبیعتی بی نظیر در مازندران جنگلهای دوهزار و سه هزار تنکابن ، طبیعتی بی نظیر در مازندران
چشمه های باداب سورت ، دومین چشمه آب شور دنیا چشمه های باداب سورت ، دومین چشمه آب شور دنیا
دریاچه الندان ساری ، بهشت گمشده مازندران دریاچه الندان ساری ، بهشت گمشده مازندران
دریاچه ارواح جاذبه‌ای منحصر به فرد در مازندران دریاچه ارواح جاذبه‌ای منحصر به فرد در مازندران
میانشه، دریاچه‌ای زیبا در مازندران میانشه، دریاچه‌ای زیبا در مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348