ادامه رشته کوه زاگرس را در تنگه چاهکوه جزیره قشم ببینید

تنگه چاهکوه از مکان های شگفت انگیز طبیعی در جزیره قشم است.  در این تنگه صخره ها و تندیس ها بر اساس فرسایش سنگ های رسوبی زمین به صورت یکپارچه به وجود آمده اند.  در کف دره چاهکوه حفره های کم عمقی وجود دارند که محل ذخیره آب هاى جارى است.  برای اطلاعات بیشتر از این جاذبه زیبای طبیعی در جزیره قشم با قصرشیرین همراه باشید. 

سفارش تور قشم

بهترین مکان برای صخره نوردی در جنوب

زیبایی تنگه چاهکوه به دلیل دیواره هاى عمودى مرتفع همراه با خطوط فرسایش و حفره هاى کروى و بیضوى است.  به محض ورود به دره، تندیسی طبیعی خواهید دید که به «سه سر نگهبان» مشهور است. سپس به «چهار چاه» می رسید که محل ذخیره آب شیرین ساکنان است. این تنگه بهترین مکان برای پیاده روی و صخره نوردی در جنوب ایران است. 

 

مطالب مرتبط:

بازدید از جزیره لارک، تجربه ای به یاد ماندنی از تور قشم

نگین سرخ خلیج فارس، جزیره هرمز

شکم گردی در جنوب ایران

 

تنگه چاهکوه قشم، ادامه رشته کوه های زاگرس جنوبی 

پس از گذر از چهار چاه،  کم کم به دره ای عریض تر می رسید که در میان دیواره های بلند قرار خواهید گرفت. هر قدمی که در تنگه چاهکوه برمی دارید اشکالی شگفت انگیز مانند خطوط فرسایش، انواع حفره های نیمه کروی و بیضوی خواهید دید. دره چاهکوه که از چهارسو دارای چهارتنگه و دیواره هایی است که به هم رسیده اند. جنس سنگ های چاهکوه از سنگ های رسوبی با جنس آهکی است. این دیواره ها بخشی از رشته  کوه زاگرس هستند که بسیار هنرمندانه میلیون ها رنگ و طرح را در خود جای داده اند.  تنگه چاهکوه قشم در ادامه چین خوردگی های رشته کوه های زاگرس تشکیل شده است.  جنس صخره ها و سنگ های آن از آذرین و رسوبی می باشد. از گونه های گیاهی درختان نخل و گونه های جانوری این منطقه غرال های ایرانی هستند.

بهترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های جزیره قشم

تنگه چاهکوه منبع تامین آب شیرین برای مردم جزیره

تنگه چاهکوه از سده‌های پیشین تا به امروز همواره مهم ترین منبع تامین آب شیرین برای مردم جزیره و حومه بوده است. در این منطقه گیاهانی وجود دارد  که اکثرا به صورت درخت و درختچه های پراکنده با توجه به آب و هوای بیابانی و استوایی رشد می کنند. چاه های موجود در این تنگه باعث شده تا ۱۶ گونه جانوری و پرندگان زیادی برای زندگی به این منطقه بیایند که یکی از ارزشمندترین گونه های آن، غزال است.

تفریحات تنگه چاهکوه قشم

در کنار پیاده روی و سنگ نوردی در تنگه چاهکوه  می توانید عکاسی کنید و  لحظه به لحظه این مسیر زیبا را در دوربینتان ثبت کنید. به یاد داشته باشید که این مکان برای معلولان حرکتی و سالمندان ناتوان مناسب نیست. برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به این مکان از جزیره قشم، حتما از راهنمای گردشگری کمک بگیرید.

 

امکانات گردشگری

امکانات موجود در تنگه چاهکوه نیز عبارتند از: سرویس بهداشتی، هایپرمارکت، اقامتگاه بومگردی، رستوران در روستای چاهوی شرقی. سپس وقتی به ابتدای تنگه رسیدید، محل پارک برای ماشین، کیوسک نگهبانی.، نیمکت، سطل زباله، فروشگاه صنایع دستی و سوغات خواهید دید. اما در درون تنگه امکاناتی وجود ندارد، حتی موبایلی هم آنتن نمی دهد، پس فقط از طبیعت لذت ببرید.

 

چگونه به تنگه چاهکوه برویم؟

برای رسیدن به  تنگه چاهکوه باید از میدان درگهان قشم وارد جاده غربی شوید. بعد از طی ۲۰ کیلومتر به دو راهی دیرستان می‌رسید که باید راه مستقیم را انتخاب کنید. بعد از ۱۱ کیلومتر و رسیدن به یک میدان باید وارد اولین جاده سمت راست شوید. پس از ۳۹ کیلومتر قبل از آنکه به روستای چاهوی شرقی برسید، باید وارد راه سمت چپ شوید. و بعد از حدود ۲ کیلومتر تنگه چاهکوه را خواهید دید. راه دسترسی به تنگه چاهکوه کاملا آسفالت شده است و فقط دو کیلومتر پایانی آن خاکی است.

 

تورهای مرتبط:

سفارش تور قشم

مقالات مرتبط

معروف‌ترین هتل‌های جزیره زیبای قشم معروف‌ترین هتل‌های جزیره زیبای قشم
بهترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های جزیره قشم  بهترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های جزیره قشم 
تور قشم، فرصتی برای قایق سواری تا جزیره هنگام تور قشم، فرصتی برای قایق سواری تا جزیره هنگام
با شرکت در این مراسم، ارواح و جن ها را از بدن بیمار دور کنید! با شرکت در این مراسم، ارواح و جن ها را از بدن بیمار دور کنید!
شکم گردی در جنوب ایران شکم گردی در جنوب ایران
بندر خمیر، ذخیره گاه بزرگ زیست کره در جنوب ایران بندر خمیر، ذخیره گاه بزرگ زیست کره در جنوب ایران
شگفتی های جنوب ایران را در بندر مقام تجربه کنید شگفتی های جنوب ایران را در بندر مقام تجربه کنید
پیشنهادهای ویژه سفرهای پاییزی پیشنهادهای ویژه سفرهای پاییزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *