آشنایی با گردشگری پزشکی یا مدیکال توریسم

گردشگری پزشکی یا توریسم پزشکی ، شاخه ای از گردشگری سلامت است. در توریسم درمانی شخص از کشور مبدا خود به سایر مقاصد دنیا با امکانات پیشرفته تره درمانی و بهداشتی سفر می‌کند. گردشگر پزشکی از خدمات درمانی و پزشکی کشور مقصد در مراکز درمانی آن کشور، جهت درمان بهره مند شود.

هدف از توریسم پزشکی به طور معمول دریافت خدمات درمانی با هزینه های پایین تر  و همچنین دستیابی سریعتر به روش های درمانی پیشرفته‌تر و پزشکان حاذق وعلم به روز پزشکی دریافت خدمات پزشکی و و یا حتی برخی درمانهای سنتی کشور مقصد می‌باشد.

دسترسی سریع به عناوین مقاله…

تعریف سازمان جهانی گردشگری

گردشگری پزشکی سفری است به منظور درمان بیماری های جسمی یا انجام نوعی از عمل های جراحی زیر نظر پزشکان در بیمارستان‌ها و یا مراکز درمانی. این نوع سفر و گردشگری از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی و به دلایل مختلف از جمله جهانی شدن و تجارت آزاد جهانی و تغییرات نرخ ارز، رونق بسیاری گرفت.

 

گردشگری پزشکی
گردشگری پزشکی

تاریخچه ی گردشگری پزشکی

اگر بخواهیم از تاریخچه توریسم درمانی بگوییم باید ابیدوریا را بشناسید. ابیدوریا منطقه‌ای در خلیج سرونیک در دریای مدیترانه در یونان قدیم است. هزاران سال قبل در یونان قدیم بر این باور بودند که ،مهراب خدای شفابخش یونانی ها، اسقلپیوس در این منطقه قرار دارد.

بیماران با روزه گرفتن و دعا و نیایش به دنبال شفا بودند. آنها پس از گذر از دریای مدیترانه خود را به ابیدوریا می رساندند.این منطقه یکی از قدیمی ترین جایگاه توریسم درمانی جهان شناخته می شود.به طور کلی می‌توان گفت که توریسم درمانی قدمتی به اندازه ی عمرعلم پزشکی دارد.

خدمات گردشگری پزشکی

خدمات پزشکی ارائه شده در توریسم درمانی بسیار متفاوت است و دامنه وسیعی دارد. براساس نیاز و به انتخاب گردشگر پزشکی از خدمات بسیار ساده تر مانند خدمات زیبایی دندان پزشکی تا پیوند اعضا و جراحی های. با ریسک بالای پزشکی می تواند متفاوت باشد.

خدمات گردشگری پزشکی
خدمات توریسم درمانی

گردشگری پزشکی ایران

کشور ایران یکی از قطب‌های گردشگری پزشکی در منطقه خاورمیانه است. کشور ایران با توجه به پیشرفت های دست یافته در علم پزشکی و تجهیزات درمانی بالا .و با برخورداری از پزشکان حاذق و نامی در سطح دنیا در شاخه های مختلف علوم پزشکی، بهترین گزینه توریسم درمانی در منطقه است.

البته یکی از اصلی ترین فاکتورهای موفقیت و پیشرفت توریسم پزشکی در ایران. و در سراسر دنیا، قیمت و هزینه های پایین تر درمان است. متولیان توریسم درمانی در کشور ایران سه نهاد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت بهداشت و درمان و وزارت امور خارجه می باشند.

 

خدمات توریسم درمانی در ایران

در ایران خدمات توریسم درمانی در حوزه  درمان و زیبایی انجام میشود. در ادامه به تعدادی از خدمات توریست پزشکی در کشور ایران اشاره می کنیم:

 دندانپزشکی چشم پزشکی – نازایی – جراحی های زیبایی و تناسب اندام – جراحی قلب – خدمات ارتوپدی و مغز و اعصاب

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه ارائه خدمات توریسم درمانی ایران و خرید بلیط هواپیما با آژانس هواپیمایی قصر شیرین تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دندانپزشکی زیبایی در ایران دندانپزشکی زیبایی در ایران
بیمارستان فارابی، اولین و بزرگترین مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی در ایران بیمارستان فارابی، اولین و بزرگترین مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی در ایران
درمان تومور مغزی با روش شوک الکتریکی در ایران درمان تومور مغزی با روش شوک الکتریکی در ایران
ویزای درمانی ایران، مقصد پرطرفدار گردشگری پزشکی در جهان ویزای درمانی ایران، مقصد پرطرفدار گردشگری پزشکی در جهان
بیمارستان جم، یکی از بزرگ ترین مراکز درمانی تهران بیمارستان جم، یکی از بزرگ ترین مراکز درمانی تهران
گردشگری پزشکی در ایران گردشگری پزشکی در ایران
بیمارستان رجایی تهران، بهترین بیماستان قلب در خاورمیانه بیمارستان رجایی تهران، بهترین بیماستان قلب در خاورمیانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348