بیمارستان فارابی، اولین و بزرگترین مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی در ایران

عکس-قدیمی

بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی اولین و بزرگترین مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی در ایران است. این مرکز با بیشینه ای درخشان مورد احترام تمامی محافل داخلی وجهانی بوده و با بهره مندی ازآخرین تکنولوژی وتجهیزات پیشرفته نام خود را در تاریخ چشم پزشکی ایران جاودان نموده است. برای اطلاعات بیشتر درباره بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی و دریافت ویزای گردشگری سلامت با آژانس هواپیمایی قصرشیرین همراه باشید. 

 

تاریخچه

قدمت بیمارستان فارابی به سال 1300بر می­گردد، باغ حاج معدل شیرازی خریداری و به آسایشگاه شهرداری اختصاص یافت. آسایشگاه بعداً به کارخانه تبدیل گردید . سپس بیماران مؤسسات خیریه مانند دارالایتام و دارالمساکین را در این محل جا دادند و بنام مریضخانه فقرا موسوم شد. بعد از مدتی بیماران به بیمارستان بلدیه منتقل و محل مذکور به کارخانه برق بخش 10 اختصاص یافت. این وضع چند سال ادامه داشت تا اینکه در دارالمساکین تیفوس شیوع یافت، ناگزیر چند تخت در محوطه قرار داده و بیماران تیفوسی را در آن بستری کردند و نام مریضخانه نمره 2 را برآن نهادند. بعد از پایان همه گیری تیفوس، بخش­های طبی و جراحی در مریضخانه دائر گشته و درمانگاه­های مختلف پزشکی، جراحی و دندانپزشکی، بخش و درمانگاه بیماری­های گوش و حلق و بینی و داروخانه در آن تشکیل شد.

بیمارستان فارابی
عکس قدیمی بیمارستان فارابی

سال 1313

در سال1313 بخش چشم پزشکی بیمارستان فارابی،  شامل ۲ درمانگاه، ۱ اطاق عمل و ۲۵ تخت، بوسیله پروفسور شمس راه اندازی و اولین عمل پیوند قرنیه ایران در همان سال توسط وی در این بیمارستان انجام شد. با راه اندازی این مرکز، انجام عمل جراحی چشم برای آموزش دانشجویان توسط پروفسور شمس و همکاران ایشان از جمله پروفسور محمدهادی قوام صدوقی، دکتر مسعود ضرابی و دکتر حسن علوی، انجام می­شد. در سال­های خدمت پروفسور شمس، بیمارستان فارابی از لحاظ چشم پزشکی در سطح بالایی قرار داشت و استادان و چشم پزشکان برجسته بین المللی بارها از آن بازدید کردند.

 

 از سال 1321

احداث ساختمان کرسی چشم پزشکی به مساحت 13102 متر مربع، در آغاز سال 1321 شروع و در سال 1324 پایان یافت و درروز دوم آذرماه سال 1325 افتتاح و مورد استفاده قرار گرفت. ساختمان شامل بخش­های پزشکی، گوش و حلق و بینی، آزمایشگاه و داروخانه با گنجایش 120 تخت بستری بود که بعدها تا 220 تخت گسترش داده شد. در تشکیلات کرسی چشم پزشکی، رشته تخصصی چشم پزشکی که مدت دوره آن سه سال بود دایر شد. کسانی که دانشکده پزشکی را به پایان می رساندند با طی این دوره آموزشی علمی و عملی تخصصی و گذراندن امتحانات لازم و نوشتن رساله مربوطه در رشته چشم پزشکی متخصص می شدند .

بیمارستان رجایی تهران، بهترین بیماستان قلب در خاورمیانه

پس از انقلاب اسلامی

در سال 1359 لایحه واگذاری تمامی زمین­های اطراف بیمارستان (حدود صدهزار متر مربع) به دانشکده پزشکی دانشگاه تهران ابلاغ و عملیات ساختمانی بیمارستان جدید فارابی شروع شد. این ساختمان با مساحت 23 هزار متر مربع زیربنا در سال1366 افتتاح و به تشکیلات قدیم افزوده شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه خاص به توسعه و تجهیز بیمارستان و با تلاش مسولان ذیربط، این بیمارستان به صورت بزرگترین مرکز چشم پزشکی در خاورمیانه درآمده و بسیاری از اعمال جراحی چشم که قبلاً در ایران قابل انجام نبود و بالاجبار بایستی بیماران را برای مداوا به خارج از کشور اعزام می­کردند، با همت پزشکان مجرب و پرسنل سخت کوش بیمارستان در این مرکز انجام می گیرد. بطوری که دیگر نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور برای معالجه چشم وجود ندارد.

خشکی چشم
خشکی چشم

خدمات بیمارستان

  • خدمات درمانی
  • اصلاح عیوب انکساری لیزیک – فمتولیزیک پی آر کی – لازک کاشت لنز – لنزهای تماسی
  • بیماریهای پلک و مجاری اشکی (جراحی مجاری اشکی کودکان – جراحی اندوسکوبیک انسداد مجاری اشکی-افتادگی پلک)
  • تنبلی چشم (استرابیسم) – (درمان تنبلی چشم (آمبلیوپی) – درمان انحراف چشم (استرابیسم)- نیستاگموس
  • جراحی‌های شبکیه (ویترکتومی- لیزر شبکیه (رتین))
  • جراحی‌های قرنیه (درمان کدورت قرنیه)
  • کراتوکونوس (قوز قرنیه)
  • پیوند قرنیه
  • رینگ داخل چشم
  • کاتاراکت (آب مروارید)
  • خدمات تشخیصی (ارزیابی طول قدامی-خلفی کره چشم – آزمایشگاه)
  • خدمات زیبایی

قیمت خدمات

این مرکز با توجه به امکانات و خدمات ویژه و حرفه ای خود از محدوده ی قیمتی بسیار مناسبی نسبت به بیمارستان های خصوصی و نیمه خصوصی در منطقه برخوردار می باشد. بیماران خارجی برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و قیمت ها می توانند با دفتر گردشگری تماس بگیرند.

 

Cost

$

Service Number
1000 Orbital Tumors Surgery 1
800 Orbital Prosthesis Implant 2
500 Strabismus Surgery 3
100 Chalazion Surgery 4
800 Lower Eyelid Reconstruction 5
800 Upper Eyelid Reconstruction 6
600 Lower Eyelid Blepharoplasty 7
600 Upper Eyelid Blepharoplasty 8
1000 (Ptosis Surgery (both eyes 9
500 (Ptosis Surgery (each eye 10
1200 Corneal Transplantation 11
700 Trabeculectomy 12
800 Corneal Graft 13
200 (Intravitreal Avastin Injection (both eyes 14
1200 Orbital Decompression 15
400 DCR (Dacryocystorhinostomy) surgery (Nasolacrimal duct Surgery 16
500 Cataract Surgery (Phacoemulsification/lensectomy + IOL implantation) 17
400 Cataract Surgery (Phacoemulsification/lensectomy without IOL implantation) 18
600 Complicated Cataract Surgery 19
1000 Mid-Forehead Full Lift 20
100 Eye Examination under Anesthesia 21
200 Nasolacrimal Duct Probing 22
400 Pterygium 23
1200 Vitrectomy Surgery with Retinal Detachment 24
1000 Vitrectomy Surgery without Retinal Detachment 25
800 Buckle surgery 26
300 Indirect laser under Anesthesia 27

واحد بین‌الملل بیمارستان

معاونت بین‌الملل بیمارستان فوق تخصصی چشم فارابی: جذب دانشجوی بین‌الملل با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران

واحد بیماران بین‌الملل: بخشIPD دارای ۷ اتاق، مجهز به مانیتورینگ کامل جهت پایش دقیق بیماران و امکانات کامل رفاهی و ارتباطی از قبیل اینترنت پر سرعت، تلویزیون، سرویس‌های بهداشتی مستقل و … می‌باشد.

هدف در بخش IPD ایجاد چارچوبی مشخص براساس سرعت، دقت و صحت در انجام کارها می‌باشد به نحوی که بیماران بهترین خدمات کیفی را در کوتاهترین زمان دریافت کرده و درعین رضایتمندی و بهبود نسبی در اولین فرصت ترخیص شوند و پرسنل بخش با توجه به چارچوب تعیین شده قادر باشند وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

 

سخن پایانی

ایران با توجه به منابع و استعدادهای طبیعی و بهره مندی از شرایط مساعد آب و هوایی از شمال به دریا ی خزر و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان در ارتباط است. همسایه های ایران :ارمنستان ،آذربایجان و ترکمنستان در شمال و ترکیه و عراق در غرب،افغانستان و پاکستان در شرق می باشد.در واقع ایران پل ارتباطی بین سرزمین های خاور دور و دریای مدیترانه و اروپا را تشکیل می دهد.

بر پایه گزارش سازمانی جهانگردی ایران رتبه دهم باستانی و تاریخی ورتبه پنجم جاذبه های طبیعی را درجهان دارا می باشد.

 با توجه به مساعد بودن شرایط و همچنین مراکز درمانی بسیار پیشرفته و اساتید مجرب و امکانات و تجهیزات از یک سو و هزینه های درمانی مناسب نسبت به کشورهای ترکیه و هند و کشورهای اروپایی از سوی دیگر، ایران را به عنوان یک قطب علمی و درمانی مناسب جهت انتخاب بیماران خارجی در دنیا مطرح کرده است.

با توجه به جاذبه های طبیعی ایران و امکان استفاده از آبهای درمانی، دفتر گردشگری این مرکز می تواند راهنمای مناسبی برای بیماران خارجی با نظر پزشک ارائه دهد.

 

مقالات مرتبط

دندانپزشکی زیبایی در ایران دندانپزشکی زیبایی در ایران
درمان تومور مغزی با روش شوک الکتریکی در ایران درمان تومور مغزی با روش شوک الکتریکی در ایران
ویزای درمانی ایران، مقصد پرطرفدار گردشگری پزشکی در جهان ویزای درمانی ایران، مقصد پرطرفدار گردشگری پزشکی در جهان
بیمارستان جم، یکی از بزرگ ترین مراکز درمانی تهران بیمارستان جم، یکی از بزرگ ترین مراکز درمانی تهران
گردشگری پزشکی در ایران گردشگری پزشکی در ایران
آشنایی با گردشگری پزشکی یا مدیکال توریسم آشنایی با گردشگری پزشکی یا مدیکال توریسم
بیمارستان رجایی تهران، بهترین بیماستان قلب در خاورمیانه بیمارستان رجایی تهران، بهترین بیماستان قلب در خاورمیانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348