راهنمای سفر به تایلند

 

تایلند، کشوری زیبا در جنوب شرق آسیاست که در همسایگی کشورهای میانمار، لائوس و مالزی قرار دارد. این کشور به دلیل داشتن طبیعت فوق‌العاده، فرهنگ کهن و بناهای تاریخی فراوان در چند دهه گذشته به یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده است و هر ساله هزاران گردشگر از سراسر دنیا به آن سفر می‌کنند. مطالعه راهنمای سفر به تایلند پیش از سفر به این کشور کمک بسیار زیادی به داشتن سفری خاطره انگیز و برنامه ریزی شده دارد.  

بانکوک، پایتخت تایلند، یکی از مقاصد اصلی گردشگران است و هرساله افراد بسیاری با دریافت تور تایلند به این کشور سفر می‌کنند. در صورتی که قصد سفر به تایلند در آینده‌ای نزدیک را دارید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با کشور تایلند و جاذبه‌های آن بیشتر آشنا شوید.

راهنمای سفر به تایلند | جاذبه‌های تایلند 

کشور تایلند دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است از بناهای تاریخی گرفته تا مناظر طبیعی زیبا. توصیه می‌کنیم در سفر به تایلند حتما به بازدید مکان‌های دیدنی زیر بروید:

آئونانگ

آئو نانگ، شهری ساحلی در استان کرابی تایلند است که بازدید از آن در برنامه بیشتر تورهای تایلند قرار دارد. این شهر، سواحل زیبا و آفتابی دارد و در آن می‌توانید به انواع ورزش‌های آبی بپردازید. همچنین آئونانگ تعداد زیادی هتل‌های خوب و ارزان با رستوران‌های عالی دارد که اقامتی دلچسب و به یادماندنی را در آن‌ها تجربه خواهید کرد.

راهنمای سفر به تایلند

میدان سیام

میدان سیام، یکی از جاهای دیدنی شهر بانکوک است که در آن اغلب مراسم مهم شهر مانند جشن سال نو میلادی برگزار می‌شود. در این میدان انواع مغازه‌های سنتی و مدرن وجود دارد که می‌توانید انواع سوغاتی‌ها را بخرید. در میدان سیام علاوه بر خرید از بوتیک‌ها سری هم به رستوران‌های متعدد و مراکز تفریحی بزنید و از غذاهای محلی و بین المللی لذت ببرید.

آلکازار شو پاتایا

 آلکازار، نمایشی محبوبِ توریست‌هاست که در شهر پاتایای تایلند برگزار می‌شود. نمایش آلکازار بیش از 20 سال است که با سیستم صوتی و نورپردازی منحصربفرد برگزار می‌شود و تا به حال میلیون‌ها توریست به دیدن آن رفته‌اند.

آلکازار شو پاتایا یکی از جاذبه‌های توریستی دیدنی در شهر پاتایا در تایلند است. این نمایش در طول یک روز سه بار اجرا می‌شود. در آلکازار شو هنرمندان با پوشیدن لباس‌های زیبا و خاص و اجرای موسیقی از ملل مختلف مانند عرب، چین، هند و … نمایش های زیبایی را اجرا می کنند.

طراحی لباس و صحنه هنرمندان این شو از فرهنگ و تاریخ تایلندی الهام گرفته شده و جشنی جذاب و شکوهمند است. 

باغ استوایی نانگ نوچ

باغ استوایی نانگ نوچ، یکی از دیدنی‌های جذاب شهر پاتایاست که بسیاری از گردشگران در تایلند به دیدن آن می‌روند. این باغ در فاصله 18 کیلومتری پاتایا قرار دارد و دارای گل‌های ارکیده، نخل‌های زیبا و دیگر گیاهان مختلف است.

در باغ نانگ نوچ علاوه بر لذت بردن از پوشش گیاهی زیبا می‌توانید شاهد حرکات ورزش رزمی موی‌تای و نمایش فیل‌ها باشید. در محوطه باغ نانگ نوچ نیز امکان دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری را دارید و البته می‌توانید به ماهی‌های دریاچه این باغ نیز غذا بدهید.

گراند پالاس

کاخ گراند پالاس، بنایی مجلل و باشکوه در شهر بانکوک، پایتخت تایلند می‌باشد که در سال 1782 میلادی ساخته شده است. این کاخ زیبا به مدت 150 سال محل سکونت پادشاهان تایلند و مرکز اداری آن بوده است. در حال حاضر این کاخ قطب معنوی پادشاهی تایلند محسوب می‌شود و هنگام بازدید از آن باید لباسی مناسب بر تن داشته باشید.

راهنمای سفر به تایلند

ویزای تایلند

برای سفر به تایلند ایرانیان باید ویزای تایلند دریافت کنند. بهتر است با دریافت تور به این کشور سفر کنید. اخذ تور این مزیت را دارد که ویزا، راهنمای سفر، بلیط هواپیما، هتل و … را یکجا همراه با تور دریافت کنید. 

دریافت ویزای تایلند 3 روز کاری زمان می برد و برای اخذ ویزا مدارک زیر را می‌بایست ارائه دهید. 

  • دو قطعه عکس رنگی
  • پاسپورت با 7 ماه اعتبار
  • کپی کارت ملی و کپی همه صفحات شناسنامه
  • واچر هتل
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • بیمه مسافرتی
  • گردش حساب یک ماه؛ هر فرد باید 50 میلیون تومان در حسابش داشته باشد.

شرایط سفر به تایلند 

همانند هر کشوری، تایلند هم قوانین مخصوص به خود را دارد، در راهنمای سفر به تایلند با شرایط سفر به این کشور بیشتر آشنا می شوید.

پول رایج در تایلند بات – bath است؛ بهتر است پیش از سفر مقداری دلار یا بات تهیه کنید. از طریق صرافی های موجود در فرودگاه امکان تبدیل پول را خواهید داشت. 

کشور تایلند قوانین سخت گیرانه ای را برای حمل مواد مخدر در نظر گرفته است. حمل کنندکان مواد مخدر در هر میزانی با مجازات سنگینی مواجه می شوند. 

هر گونه کالای تجاری غیرقانونی اعم از مواد مخدر یا اشیاء قیمتی که مالکیت معنوی آن رعایت نشده باشد اجازه ورود به تایلند را ندارد و در صورت مشاهده عواقب خواهد داشت. 

در صورتی که با حیوان خانگی قصد سفر به تایلند را دارید پیش از سفر از قوانین حمل یا ورود حیوان اطلاع یابید. 

اگر قصد کرایه ماشین و رانندگی در تایلند را دارید پیش از سفر گواهی رانندگی خود را بین المللی کنید. 

راهنمای سفر به تایلند

هزینه سفر به تایلند

به طور کلی هزینه سفر به تایلند با تور ارزان‌‌تر از مسافرت شخصی تمام می‌شود. پس اگر می‌خواهید سفر ارزان‌تری به تایلند داشته باشید توصیه می‌کنیم با تور به تایلند بروید. البته در سفر به تایلند به صورت شخصی یا با تور، هزینه سفرتان به نوع هتل محل اقامت و فصل سفرتان بستگی دارد.

بدیهیست اقامت در هتل‌های پنج ستاره تایلند باعث افزایش هزینه سفرتان می‌شود. اگر قصد سفری اقتصادی دارید هتل های 3 ستاره تایلند را توصیه می‌کنیم. 

از طرف دیگر در بهار و تابستان، هوای تایلند گرم و مرطوب است و گردشگران کمی در این فصول به تایلند سفر می‌کنند که باعث کاهش هزینه‌های سفر می شود.

 همچنین دریافت تورهای لحظه آخری تایلند قیمت معقول تری دارند. 

مقالات مرتبط

نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
آشنایی با جزیره پنانگ آشنایی با جزیره پنانگ
معرفی شهر کوالالامپور معرفی شهر کوالالامپور
قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایران قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348