همراه داشتن چه وسایلی در سفر ضرورت دارد؟

بسیاری از مسافران پس از خرید تور و بلیط هواپیما داخلی و یا خارجی از آژانس هواپیمایی قصرشیرین احتمال گذراندن تعطیلات در هتل و یا اقامتگاه های بوم گردی  را مدنظر قرار می دهند. همیشه همراه داشتن یک سری ابزار و وسایل در سفرها ضروری بوده است. در این روزها که ویروس کرونا همه گیر شده، رعایت نکات بهداشتی  نیز برای پیشگیری از انتقال ویروس ضرورت دارد. 

ضدعفونی کردن دست

ضدعفونی کردن دست یکی از کارهای لازم و ضروری برای کسانی است که متوجه سلامت خود و اطرافیانشان‌ هستند. هرچند شستن کامل دست‌ها با آب و صابون بهترین راه از میان بردن میکروب است، اما در سفر همواره به آب و صابون دسترسی نخواهید داشت. اینکه چند بار در روز دست‌هایتان را ضدعفونی می‌کنید به خودتان مربوط است اما میکروب‌زدایی از دست‌ها پس از استفاده از دستشویی و پیش از خوردن یا آماده کردن غذا کاملا ضرورت دارد. مطمئن شوید که ماده ضدعفونی مورد استفاده شما دست‌کم ۶۰ درصد الکل داشته باشد که کمترین میزان الکل برای خنثی کردن ویروس کرونا است.

ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت در هواپیما و دیگر مکان های عمومی ضروری است. بنابراین مرتکب این اشتباه نشوید که آن را یک گزینه شخصی تلقی کنید. در برخی کشورها افرادی که از پوشیدن ماسک صورت خودداری کنند، جریمه نقدی می‌شوند. پیش از سفر خارجی اطلاعات دقیق را از تارنمای وزارت خارجه و یا سفارت آن کشور دریافت کنید.

دستمال‌های ضد باکتری و ضد ویروس

در دوران شیوع ویروس کرونا، نظافت یک اصل است. همراه داشتن دستمال‌های ضدباکتری یکبار مصرف بخشی ضروری از وسایل سفر می باشد. متاسفانه بسیاری از دستمال‌های ضدباکتری موجود در بازار در مقابل ویروس کرونا بی‌ تاثیرند. دستمال‌هایی بخرید که دست‌کم هفتاد درصد الکل داشته باشند و روی بسته‌بندی آن نوشته شده باشد که نه‌تنها باکتری بلکه ویروس را نیز ازبین می‌برند. از این دستمال‌ها در مناطق شلوغ و پر رفت‌وآمد برای تمیز کردن دستگیره‌های در، کلید برق، دستشویی و توالت، شیر آب، دسته‌های وسائل برقی مثل یخچال و کتری، دستگاه‌های کنترل از راه دور تلویزیون و سطوح حمام و آشپزخانه استفاده کنید. این گونه دستمال‌های ضدعفونی‌کننده همواره یکی از معضلات حفظ محیط زیست بوده‌اند بنابراین خاطرتان باشد هنگامی که در سفر نیستید استفاده از آب و صابون، مایع سفیدکننده و الکل گزینه‌های بهتری هستند.

بیمه سفر

حتی پیش از همه‌گیری کووید، پس از گذرنامه و کارت بانکی، گرفتن بیمه کامل یکی از مهم‌ترین ابزار سفر بود. بسیاری از شرکت‌ها، بیمه مطالبات مربوط به ویروس کرونا را نمی‌پذیرند و آن شرکت‌هایی که می‌پذیرند احتمالا گران‌تر بوده و نسبت به گذشته موارد پوشش محدودتری دارند.

بیمه‌نامه‌هایی که خسارات ناشی از ویروس کرونا را نیز پوشش می‌دهد، هزینه‌های درمان اورژانس و بازگشت به کشور را در صورت ابتلا به کووید در خارج از کشور می‌پذیرند اما موارد بیمه شامل لغو سفر یا اختلال در برنامه سفر مرتبط با ویروس کرونا نمی‌شود.

چگونه از تاثیرات سفر هوایی بر بدن در امان باشیم؟

کارت بانکی

بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به منظور محدود کردن تماس بین مردم تنها کارت بانکی می‌پذیرند. اگر جزو کسانی هستید که پرداخت با پول نقد را ترجیح می‌دهید برای احتیاط و اینکه تنها به پول نقد متکی نباشید، یک کارت با خودتان داشته باشید.

جعبه کمک‌های اولیه

همراه داشتن یک جعبه کمک‌های اولیه حاوی چسب زخم، کیسه‌های پودر مواد معدنی در صورت ابتلا به کم‌آبی، کرم‌های ضد عفونت و قرص مسکن همواره در سفر و دور شدن از خانه کار عاقلانه‌ای است.  اگر نگران ابتلا به عوارض ویروس کرونا هستید، داشتن تب‌سنج بهترین شاخص برای تعیین آن است که آیا باید به مرکز درمانی رجوع کنید یا خود را در قرنطینه قرار دهید.

غذا

چه با هواپیما سفر کنید، چه با اتومبیل، خوراکی‌هایی تدارک ببینید که سروصدای معده خالی‌ شما همسفرتان را ناراحت نکند. به خصوص اگر با کودکان سفر می‌کنید این کار ضروری است.  

یک خودکار نو

خودکار محل واقعی رشد و نمو میکروب است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. به همین دلیل خوب است برای محدود کردن سرایت میکروب‌ها خودنویس یا خودکار خودتان را به همراه داشته باشید.

پیشنهاد شما

از تجربه سفرهای خود برای ما بنویسید. در صورتی که در مسافرت به گزینه دیگری برخورد کرده اید. – که وجود آن برایتان ضروری بوده و در بالا نوشته نشده – آن را برای ما و دیگر خوانندن قصرشیرین بنویسید. همکاران ما در آژانس مسافرتی قصرشیرین سفر خوبی را برایتان آرزو دارند.

مقالات مرتبط

نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
راهنمای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند
انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
آشنایی با جزیره پنانگ آشنایی با جزیره پنانگ
معرفی شهر کوالالامپور معرفی شهر کوالالامپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348