انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس

انواع کلاس های پروازی

انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا بیزینس بیانگر نوع خدماتی می‌باشد که در حین سفر از طرف شرکت هواپیمایی به شما ارائه می‌شود.

سفر فرصتی‌ بی نظیر برای کشف نادیده ها و دنیای اطراف است. قدیمی ها می گفتند با سفر انسان بزرگ می شود! یا در سفر دوستت را بشناس… بسته به ترجیح و علاقه شما دارد که چگونه سفر کنید. اتوبوس، قطار، ماشین شخصی و یا هواپیما. اگر هواپیما انتخاب شماست بهتر است پیش از سفر با انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا بیزینس آشنا شوید. 

اگر به بلیط هواپیما خود دقت کنید با حروف گوناگونی مواجه خواهید شد که ممکن است به نظرتان بسیار عجیب و بی معنی آیند. این حروف به ظاهر عجیب هر کدام دارای معنی و تفسیری هستند. 

انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس 

انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا بیزینس – کلیه‌ی شرکت‌های هواپیمایی، خدمات خود را در سه سطح بیزینس یا تجاری، اقتصادی و فرست کلاس ارائه می‌دهند. البته همه ایرلاین ها تمامی این کلاس های پروازی را پوشش نمی دهند. بودجه سفر تا حد زیادی در انتخاب نوع کلاس پروازی شما دخیل است. در این نوشته با  انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا بیزینس آشنا خواهید شد. 

انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا بیزینس

کلاس اکونومیک یا اقتصادی

اگر با علامت «Y» در بلیط هواپیمای خود مواجه شدید بدین معنیست که کلاس پروازتان اکونومیک یا اقتصادی می‌باشد. کلاس پروازی اکونومیک که اقتصادی و استاندارد نیز نامیده می‌شود، بیشترین تعداد صندلی در هواپیماها را به خود اختصاص داده است و این بدین علت است که سفر با این سطح پروازی بسیار مقرون به صرفه است و طرفداران زیادی دارد.

از ویژگی های این کلاس پروازی باید به فاصله اندک میان صندلی مسافران از یکدیگر اشاره نمود، که در نتیجه آن مسافران از حریم خصوصی چندانی برخوردار نخواهند بود. البته برخی شرکت های هواپیمایی نیز وجود دارند که برای این سطح از پرواز های خود امکانات بیشتری نظیر اینترنت رایگان، مانیتور شخصی برای تماشای فیلم و… در نظر گرفته اند.

پرواز پرمیوم اکونومی 

نوعی از پروازهای اقتصادی است که فضای صندلی بیشتری دارد. قیمت این نوع پرواز نسبت اکونومی بیشتر و از بیزنس کمتر است. 

از لحاظ پذیرایی و خدمات تفاوت چندانی با پرواز اقتصادی ندارد اما ممکن است برخی ایرلاین ها نوشیدنی رایگان نیز برای مسافران فراهم کنند. افرادی که پرواز طولانی دارند اما در قیمت بلیط هم برای آنها مهم است این نوع پرواز را رزرو می کنند. برای مثال با دریافت تور فرانسه قصد سفر به این کشور را دارید و مسیری نسبتا طولانی پیش روی شماست؛ پرواز پرمیوم اکونومی گزینه خوبی است. 

بیزینس کلاس یا کلاس تجاری

اغلب مسافران بیزینس کلاس معتقدند اگر یکبار از پرواز تجاری استفاده کنید دیگر نمی‌توانید به کلاس اکونومیک بازگردید. مسافرت با کلاس تجاری آفریننده‌ی تجارب کاملا متفاوتی برای شما خواهد بود. از نوشیدنی هایی که برای پذیرایی به مسافران داده می‌شود گرفته تا کیفیت غذا، نحوه سرو آن‌ها، تنوع منو و صندلی هایی که قابلیت خوابیدن را برای مسافران فراهم می‌آورند همه گی از ویژگی های پرواز بیزینس کلس است. 

همچنین مانیتورهای شخصی  برای هر مسافر تعبیه شده است تا در حین سفر به تماشای فیلم های مورد علاقه‌ی خود بنشینند یا به موسیقی دلخواهشان گوش فرا دهند. این کلاس پروازی با علامت اختصاری «C» بر روی بلیط هواپیما مشخص می‌شود.

فرست کلس

فرست کلاس یا درجه یک

ایده آل ترین کلاس پروازی که عموما انتخاب سلبریتی‌ها، مشاهیر و مولتی میلیاردرها می‌باشد، کلاس درجه یک یا فرست کلاس نام دارد. از امتیازاتی که کلاس پروازی F در اختیار مسافران قرار می‌دهد می‌توان به فضای گسترده‌ای که برای مسافران ایجاد شده است و صندلی هایی به مبلمان خانگی شباهت دارند اشاره نمود. (حتی در برخی از خطوط هوایی کابین های خصوصی برای مسافران ایجاد شده است که می‌توانند در آن حریم شخصی خود را داشته باشند.)

همچنین منوی غذا از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و منوی بین المللی نیز در دسترس است. 

این مزایا صرفا محدود به زمانی که در هواپیما هستید نمی‌شود. مسافرانی که دارای بلیط فرست کلاس هستند حتی پیش از پرواز سریع‌تر از سایر مسافران از گیت رد می شوند و نیاز نیست همراه با دیگر مسافران در صف های طولانی بایستند. از آنجایی که عمده‌ی این افراد دارای مشغله فراوانی هستند ممکن است قصد داشته باشند در طول پرواز خود کار انجام بدهند یا به اینترنت احتیاج پیدا کنند، بدین منظور امکاناتی از قبیل پورت های  USB و پریز برق و وای فای رایگان با سرعت بالا تعبیه شده است. نکته شاخصی که در این نوع پرواز به چشم می آید ایجاد فضای اختصاصی برای مسافران است. 

جمع بندی 

پروازها در کلاس های مختلفی ارائه می شوند و بسته به طول مسیر و ترجیح مسافر یکی از آنها قابل خریداری است. پرواز اکونومی، پرمیوم اکونومی، بیزنس و فرست کلس انواع کلاس های پروازی هستند و در قیمت های مختلف قابل ارائه است. علاوه بر قیمت، کلاس های پروازی در نوع خدماتی که به مسافران ارائه می دهند با یکدیگر تفاوت دارند. 

مقالات مرتبط

نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
راهنمای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
آشنایی با جزیره پنانگ آشنایی با جزیره پنانگ
معرفی شهر کوالالامپور معرفی شهر کوالالامپور
قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایران قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348