چرا به گرجستان سفر کنیم؟

اگر تا به حال کشور گرجستان را ندیده اید چیزهای زیادی را از دست داده اید که در طول عمر خود برای یکبار هم که شده است باید حتما از نزدیک ببینید. در این مطلب قصد داریم هر اطلاعاتی که پیرامون این کشور باید داشته باشید را برایتان شرح دهیم. اگر برایتان سوال است چرا به گرجستان سفر کنیم؟ حتما این مقاله را کامل بخوانید. 

آشنایی با کشور گرجستان 

 

گرجستان، با نام رمسی «جمهوری گرجستان» در قسمت شرقی دریای سیاه واقع شده است. این کشور از شمال در همسایگی روسیه و رشته کوه قفقاز، از شرق آذربایجان و از جنوب ترکیه و ارمنستان قرار گرفته است. 

به لحاظ آب و هوایی عمده مناطق گرجستان را آب و هوای خشک و بیابانی تشکیل داده است. مناطق شرقی این کشور یعنی شهر های کاکهتی و تلاوی دارای آب و هوای گرم و خشن و خشک می‌باشند. اما در نواحی غربی یعنی شهر های آبخازیا و گوریا بارش برف بسیار شدید است و قله‌ی کوه ها توسط برق پوشانده شده اند. آب و هوای گرمسیری شرق گرجستان سبب پدید آمدن باغات مرکبات و مزارع چای شده است. رودهای متکواری و ریونی نیز از جمله رود‌های هستند که از میان کوه های مرتفع گرجستان عبور می‌کنند. جالب است بدانید از آب این رودخانه ها برای تولید برق استفاده می‌شود. به طور کلی نواحی مرکزی گرجستان دارای آب و هوای متعادلی می‌باشند. در فصول سرد سال بالاترین دما تا 32 درجه فارنهایت و در فصول گرم بالاترین میزان دما تا 93 درجه فارنهایت می‌رشد.

 

گرجستان از فرهنگ و تمدن غنی‌ای برخوردار است. می‌توان از نخستین ساکنان گرجستان به تمدن اورارتو اشاره نمود که بزرگترین تمدن قرن ششم محسوب می‌شود. این تمدن درواقع به آن دسته از دهقانان و پیشه ورانی تعلق داشت که پس به قدرت رسیدن آشوری ها در بین‌النهرین به گرجستان کوچ کردند. در سال 1783 گرجستان تحت حمایت روسیه قرار گرفت و در سال 1921 یکی از جماهیر شوروی گشت. تا اینکه پس از فرمان لنین مبنی بر اینکه جماهیر اقلیت، اجازه‌ی مستقل شدن دارند، اعلام استقلال کرد و از شوروی جدا شد. 

به طور کلی فرهنگ اقوام ساکن در ناحیه‌ی قفقاز شباهت های بسیار زیادی به یکدگیر دارند. به همین دلیل است که بسیاری از رسوم ایرانی ها در بین گرجی ها دیده می‌شود. با این وجود فرهنگ گرجی از یونان باستان و روم باستان بسیار وام گرفته است. 

 

4 دلیل برای اینکه حتما به گرجستان سفر کنیم

گرجستان گنجینه‌ای از جاذبه های گردشگریست. زیرا مملو از مناظر شگفت انگیز آثار باستانی حیرت آور می‌باشد. از جاذبه های نوین این کشور نیز می‌توان به پل صلح که در سال 2010 روی رودخانه کورا افتتاح شد اشاره نمود. 

  • رشته کوه قفقاز، مرتفع ترین رشته کوه در اروپا

رشته کوه قفقاز، سرزمین کوهستانی زیبا و همیشه پوشیده از برف در آسیا یکی از پرطرفدار ترین نواحی برای بازدید گردشگران است. می‌توانید از قله های شخارا، جانگا، کاریک، پوشکین، کاتین تاو، شوتا روستاولی و تتنولد دیدن کنید و حتی در دامنه‌ی این قله ها پیک نیک کنید. 

  • غذاهای متنوع

طعم غذاهای گرجی شباهت سیار زیادی به غذاهای ترکی، ایرانی و یونانی دارد. از لذیذ ترین آن ها می‌توان به خاچاپوری اشاره کرد. این غذا به نوعی «غذایملی» گرجستان محسوب می‌شود. این غذا از ترکیب نان سنتی گرجی با پنیر ذوب شده در وسط نان که به همراه تخم مرغ و کره سرو می‌شود، ساخته شده است. از دیگر غذاهای سنتی گرجستان که حتما باید امتحان کنید خینکالی (نوعی فینگر فود) و چرچخلا (که شباهت بسیار زیادی به سوسیس دارند)

  • آتشکده تفلیس

این بنا در بخش مرکزی شهر تفلیس واقع شده و دارای بیش از 3000 سال قدمت می‌باشد. این بنا توسط ایرانیان زرتشتی در این کشور ساخته شد که در سال 2007 با حمایت های مالی دولت نروژ، مرمت گردید. 

  • میوه های گرجی

میوه‌های گرجی طعم درجه یک و لذیذی دارند زیرا آب و هوای گرجستان برای کشت میوه بسیار مناسب و حاصلخیز است. از میوه های مخصوص این کشور می‌توان به انجیر، فیجووا، ماندراین و انار اشاره کرد. همانطور که می‌دانید انجیر اثرات بسیاری بر بهبود تنفس گذاشته و ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. ماندارین که به آن پرتقال ماندارین نیز گفته می‌شود، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده می‌کند. 

شاید خیلی با میوه فیجووا آشنا نباشید، این میوه گرد و کوچک و کمی از گردو بزرگتر است. این میوه بسیار کم یاب بوده و تاثیر بسزایی بر درمان مشکلات تیروئیدی گذاشته و ویتامین E مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

متقاضیان تور گرجستان به تورهای زیر نیز علاقمند بوده اند:

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348