سوئیس، مقر سازمان بین الملل

 

سوئیس، مقر سازمان بین الملل، کشور دوست داران کوه نوردی در ارتفاعات آلپ است و بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری جهان در غرب اروپا شناخته شده است. مجاورت با کشورهای توریستی و زیبای اروپایی، باعث جذب تعداد زیادی از گردشگران اروپایی می‌شود؛ سوئیس از جنوب به کشور ایتالیا، از غرب به کشور فرانسه، از شمال به آلمان و از شرق به کشورهای اتریش و لیختن اشتاین منتهی شده است.

از آنجایی که سوئیس در حوزه شنگن واقع شده برای سفر به آن ویزای شینگن دریافت کنید. 

از جاذبه‌های گردشگری سوئیس می‌توان به فلات سوئیس، رشته کوه‌های آلپ و کوه های ژورا اشاره کرد. در واقع با وجود طبیعتی زیبا، جاذبه‌های تاریخی و کوهستانی به همراه صنایع غذایی، این کشور در جذب گردشگر موفق بوده است. شهرهای مهم و جذاب این کشور ژنو، زوریخ، لوگانو، لوزان، لوسرن و برن که پایتخت این کشور میباشند.

مساحت و جمعیت سوئیس، مقر سازمان بین الملل 

بر اساس آخرین سرشماری در سال 2020 جمعیت سوئیس، مقر سازمان بین الملل حدود 8.6 میلیون نفر بوده که نسبت به مساحت سوئیس که حدود 41285 کیلومتر مربع می باشد تقریبا جمعیت کمی است. نرخ بیکاری در سوئیس پایین است و این کشور از ثبات اقتصادی قابل قبولی برخوردار است. 

مردم در سوئیس به زبان های آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی صحبت می کنند. تولید ناخالص ملی در این کشور بالا و درآمد سالیانه دولت به میزان قابل توجهی مناسب است و مردم در رفاه زندگی می کنند. برای سفر به این کشور زیبا و دیدنی باید ویزای سوئیس دریافت کنید که همان ویزای شینگن سوئیس است. 

سوئیس، مقر سازمان بین الملل

مذهب در سوئیس، مقر سازمان بین الملل

مذهب در کشور سوئیس نزد مردم جایگاه خوبی دارد که مسیحیت همیشه تأثیر بسزایی در توسعه مذهب در این کشور داشته است. همچنین بیشتر مردم بر اساس دین مسیح به دو قسمت پروتستان و کاتولیک تقسیم می‌شوند. بر اساس قوانین کشور مردم در انتخاب دین خود آزاد هستند و دولت درگیر تبلیغ دین خاصی نمیباشد.

آمار و ارقام نشان دهنده این موضوع است که حدود نیمی از جمعیت سوئیس خود را معتقد می دانند و تعطیلاتی نظیر کریسمس، عید پاک و عروج مقدس را به جشن و شادی میپردازند. تعداد کاتولیک‌ها و پروتستان‌های سوئیس تقریباً یکسان است اما ایمان مردمان کاتولیک در مناطق مرکزی و جنوبی بیشتر است.

تقریباً همه شهرهای بزرگ این کشور به پروتستانتیسم پایبند هستند. اما از سالها پیش اختلافات این دو ایمان متوقف و مردم سوئیس برای هر دینی احترام قائل هستند. همین دیدگاه درست سبب شده تا جوامع هندو، یهودی، بودائی و مسلمان نیز در این کشور سکنی گزیدند.

آداب و رسوم مردم سوئیس

کشور سوئیس مابین چندین فرهنگ مهم در اروپا قرار دارد و آلپ نام خطه‌ای است که نقش بزرگی در تعیین و ماندگاری آداب و رسوم این کشور دارد. به طور کلی میتوان گفت که قوانین کشور این کشور با آداب و رسوم مردم عجین شده است. مثلاً مردم سوئیس میهمانی های پر سر و صدای خود را در محیط باز نظیر پارک های مخصوص برپا می کنند تا مزاحم همسایه خود نباشند. همچنین طبق قانون و آداب و رسوم کشور سوئیس، ریختن زباله و پسماند در محیط عمومی جرم محسوب می شود.

وقت‌شناسی در فرهنگ کشور از سوئیس اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دیر رسیدن در آنجا بی‌احترامی تلقی می شود.

سوئیس، مقر سازمان بین الملل

روز مقدس در سوئیس یکشنبه ها است و استفاده از ماشین لباسشویی یا ماشین چمن‌زنی در این روز ممنوع است. بر اساس فرهنگ مردم کشور در فصل زمستان پاک سازی مسیرها از برف وظیفه شهروندان است تا افراد ناتوان یا سالخورده در هنگام عبور نلغزند. بخش جداناپذیر زندگی روزمره مردم سوئیس، هنر می باشد. بعنوان مثال سوئیسی ها در اوقات فراغت خود به دنبال فعالیت های هنری از قبیل آواز خواندن، نقاشی، کنده کاری، سفالگری، خیاطی، نواختن ساز میباشند.

با توجه به اهمیت هنر اغلب کودکان از سنین پایین موظف به تقویت مهارت های خود هستند. صنایع دستی نیز از جمله آثار فرهنگی ارزشمند سوئیس به شمار میرود. هنر ساعت سازی یکی از جذاب ترین هنرهای دستی این سرزمین است که در سراسر دنیا از شهرت قابل توجهی برخوردار می باشد.

ژنو، شهری لوکس و گران در کشور سوئیس و در واقع یکی از مقاصد توریستی اروپاست. ژنو مملو از جاذبه های رنگارنگ، ارتفاعات نفس گیر، دریاچه های کم نظیر و یک مقصد تفریحی عالی برای گردشگران به شمار می رود. ژنو، دومین شهر پر جمعیت کشور سوییس است که در حاشیه ی دریاچه ژنو واقع شده است.

اختلاف ساعت ژنو با تهران ۲ ساعت و نیم میباشد. اگر با بودجه‌ی محدودی به سوئیس سفر کرده‌اید پیشنهاد ما این است که ژنو را بعنوان مقصدی کوتاه مدت یک روزه انتخاب کنید. تنوع جاذبه‌های دیدنی ژنو موجب شده که افراد با سلیقه‌های مختلف بتوانند از سفر خود به این شهر لذت ببرند.

شهر ژنو مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی مثل صلیب سرخ و دفتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ خصوصی جهان میباشد. همچنین از لحاظ دیپلماسی و اقتصادی نیز مرکزیت جهانی دارد. مهم‌ترین کنوانسیون‌های جهانی جهت جلوگیری از رنج و آزار جنگجویان، اسیران، زندانیان و شهروندان عادی که در نیمه‌ی اول قرن بیستم تهیه شدند، همگی در همین شهر بنا گشتند.

شهر ژنو در سال 2017 در زمینه‌ی اقتصادی در ردیف پانزدهمین شهرهای مهم اقتصادی دنیا و پنجمین شهر اروپا قرار گرفت. در زمینه‌ی خدمات رسانی نیز شهرت جهانی دارد و به همین علت مراکز مهم اقتصادی و سیاسی جهانی تلاش میکنند تا مقر خود را در اینجا قرار دهند.

در سال 2009 میلادی، ژنو بعنوان سومین شهر باکیفیت در دنیا که مردم در آن زندگی میکنند، انتخاب شد. ناگفته نماند که ژنو در سال 2017 میلادی، عنوان هفتمین شهر گران جهان و پایتخت صلح جهان را نیز را نیز از آن خود کرده است.

ژنو جایگاه سازمان های بین المللی 

جاذبه های گردشگری ژنو

از جاذبه های معروف ژنو می‌توان به کاخ ملل Palace of Nations، آتشفشان جت دو Jet dEau، آزمایشگاه سرن CERN، کوه مانت بلانش Mont Blanc و دریاچه ی ژنو اشاره کرد. در سفر به ژنو می‌توانید از انواع نمایشگاه ها مثل نمایشگاه‌های اتومبیل، ساعت و هنرهای دستی که در این شهر برگزار می‌شوند، دیدن کنید و لذت ببرید. همچنین می‌توانید با آثار شخصیت‌های معروف این شهر مثل ژان ژاک روسوی جامعه شناس، پیر پریوات فیزیکدان و ولتر فیلسوف آشنا شوید.

آب و هوای شهر ژنو

اگر به این شهر سفر می کنید حتماً باید بدانید که زمستان‌های سردی دارد. شب‌های زمستانی آن معمولا یخبندان است. در زمستان‌ طوفان‌های یخی در نزدیکی لاک لمان Lac Leman به وقوع میپیوندد. به دلیل بارش برف در ماه‌های سرد سال، شرایط برای ورزش اسکی مهیا می‌شود. تابستان‌ها هم نسبتاً معتدل است و می‌توان با شنا کردن در دریاچه‌ی ژنو از سفر در اینجا لذت برد. فصل پاییز نسبت به سایر فصول آب و هوای مرطوب تر و مناسب تری دارد.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟
سفرنامه مصر سفرنامه مصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *