آلاچاتی ترکیه، گوهر پنهان رنگارنگ

شهر آلاچاتی ترکیه نسبت به شهرهای استانبول، ازمیر، آنکارا و آنتالیا  از معروفیت کمتری برخوردار است. اما گردشگرانی که تا کنون به این شهر سفر کرده اند، از سفرشان رضایت بیشتری داشته اند و همچنان خواهان سفرهای بیشتر به این منطقه هستند. شما هم اگر مانند بیشتر مردم جهان نمی خواهید به شهری های خیلی مدرن سفر کنید، بهتر است برای رفتن به آلاچاتی برنامه ریزی کنید.قطعا شهر رویایی آلاچاتی ترکیه شما را ترغیب می کند تا در آینده ای نزدیک  چمدانتان را ببندید و راهی این زیبای گردشگری در ترکیه شوید.

دسترسی سریع به عناوین مقاله…

موقعیت جغرافیایی شهر آلاچاتی ترکیه

شبه جزیره ای به نام «چشمه» در بخش غربی شهر ازمیر وجود دارد که در مرکز آن شهر کوچکی است به نام آلاچاتی. خانه های زیبا و قدیمی آلاچاتی از ویژگی های منحصر به فرد این شهر است که آن را نسبت به سایر مناطق گردشگری ترکیه و حتی جهان متمایز کرده است.

شهر آلاچاتی ترکیه
شهر آلاچاتی ترکیه

آلاچاتی با شهر ساحلی چشمه حدود 10 کیلومتر فاصله دارد. و با جمعیت بسیار اندکش که حدود 12 هزار نفر است، از سیستم حمل و نقل خوبی برخوردار است. به این خاطر گردشگرانی که به این شبه جزیره و شهر آلاچاتی می آیند مشکلی برای رفت آمد ندارد.

موقعیت شهر آلاچاتی
موقعیت شهر آلاچاتی

تاریخچه شهر آلاچاتی

شهر رنگارنگ آلاچاتی در گذشته روستای کوچکی بود که سالیان بسیاری قدمت داشته است. از سال 1830با مهاجرت گروهی از جزیره خیوس یونان به این منطقه، آلاچاتی به این شکل و شمایل امروزی درآمد. وقتی یونانی ها به شبه جزیره آمدند، شروع به کشت کشت انگور و زیتون کردند. پس از آنکه باغ های انگور و زیتون رونق گرفت، خانه های سنگی، کوچه ها و گذرگاه های متفاوتی نسبت به بافت قدیمی روستا احداث کردند. این ساخت و سازها آن چنان پیش رفت که پس از مدت کوتاهی روستای قدیمی به شکل یک شهر مدرن و پیشرفته درآمد. یونانی تبارها نام شهر را آلاچاتی گذاشتند.  آلاچاتی ترکیه امروزه  یکی از زیباترین مناطق گردشگری جهان به شمار می رود. شهری که کاملا مسکونی است.

قونیه، شهر عشق و عرفان ایرانی در ترکیه

تاریخچه شهر آلاچاتی
تاریخچه شهر آلاچاتی

چگونه به آلاچاتی ترکیه برویم؟

شما می توانید با خرید تور ازمیر یا خرید بلیط  هواپیما و هتل ازمیر از آژانس مسافرتی قصرشیرین با مناسب ترین قیمت به این شهر زیبا سفر کنید .

اقامتگاه های سنگی

در شهر آلاچاتی هتل هایی متشکل از چند اقامتگاه سنگی وجود دارد. این اقامتگاه های سنتی دارای دید کاملاً طبیعی به همراه باغچه های رنگارنگ از گل های کاغذی هستند.

هتل های مدرن و چند ستاره ای که در بیشتر نقاط جهان نیز تأسیس می‌ شوند در حاشیه شهر آلاچاتی قرار دارند. بنابراین شما نمی توانید یک یا چند نوع از این هتل ها را در مرکز بافت شهری آلاچاتی مشاهده کنید. هتل های ساحلی ایلیجا از جمله هتل های مدرن و چند ستاره شهر چشمه به حساب می آیند.

رستوران ها و کافه های آلاچاتی

بیشتر گردشگرانی که به آلاچاتی می آیند، از وجود مقاصد اقامتی در این شهر بی اطلاع هستند. از این رو پس از گردش در شهر به اقامتگاه خود در شهر ازمیر و یا اطراف آلاچاتی بازمی گردند. کافه ها و رستوران های آلاچاتی نیز بسیار بیشتر از اقامتگاه های موجود در این شهر هستند. این رستوران ها امکان سرو نوشیدنی های سرد و گرم و انواع غذاها را در فضای سبز برای گردشگران فراهم کرده اند.

رستوران ها و کافه های آلاچاتی
رستوران ها و کافه های آلاچاتی

وعده صبحانه در آلاچاتی تنوع بسیار بالایی دارد. و یکی از جذاب ترین وعده های غذایی در این شهر به شمار می رود. بطوری که در رستوران ها و کافه های این شهر کوچک بیش از 100 نوع متفاوت صبحانه سرو می شود!

قهوه ترک در کافه ها و  نوعی ساندویچ محلی به نام کومروکو، در صدر پر طرفدار ترین نوشیدنی ها و خوراکی های منطقه قرار دارد. میزهای رنگارنگی  که جلویتان قرار دارد، شما را غرق زیبایی‌ ها و عطر و طعم خوراکی ها و نوشیدنی های مختلف آلاچاتی می کند.

غذاهای محلی آلاچاتی
غذاهای محلی آلاچاتی

تفریحات در آلاچاتی ترکیه

پیاده روی در کوچه‌ پس‌ کوچه آلاچاتی به عنوان  لذت بخش ترین و پرطرفدارترین تفریح در میان گردشگران است. پس از آن می توان  ساعت ها در کافه ها و رستوران های دنج این شهر نشست. بی آنکه از آنها خسته و دلزده شوید.

آسیاب های بادی آلاچاتی
آسیاب های بادی آلاچاتی

از دیگر مکان های  گردشگری آلاچاتی می توان به آسیاب های این شهر اشاره کرد. این آسیاب های بادی حدود 200 سال پیش توسط یونانی های مهاجر ساخته شده اند.

بندر آلاچاتی
بندر آلاچاتی

بندر  آلاچاتی در ۲ کیلومتری جنوب شهر قرار دارد و در ساحل آن می توان به ورزش های موج سواری، کایت و دیگر تفریحات آبی مشغول شد. همچنین در این بندرگاه تورهای دریایی به سایر نقاط از ما می تا اکتبر وجود دارد.

در ماه آوریل نیز جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده های غذایی ارگانیک در این شهر برگزار می شود. در ماه اکتبر مسابقات ماهیگیری و در ما می جشنواره بادبادک ها برگزار می شود. 

جهت کسب اطلاعات در خصوص خرید بلیط هواپیما  و تور ترکیه با قصرشیرین تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *