بهترین رستوران‌های عمان

بهترین رستوران های عمان

عمان، کشوری شیخ نشین می‌باشد که در سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است. عمده فضای داخلی‌ این کشور به علت قرار گیری در اقلیم کم آب عربستان و محدوده صحرای عربی و تپه های ماسه‌ای، اصطلاحا «ربع الخالی» نام گذاری شده است. با توجه به رشد بالای صنعت گردشگری در این کشور حتما بارها و بارها نام عمان به گوشتان خورده است. در این مطلب قصد داریم بهترین رستوران‌های عمان را به شما معرفی کنیم تا اگر از طریق تور عمان سفر نکرده و تنها هستید، سردرگم نشوید. 

همه چیز درباره سفر به ارمنستان

تور دبی نوروز 1404

غذاهای سنتی عمان

ادویه‌جات بیس اصلی غذاهای عمانی هستند. علت این امر اشتراکات فرهنگی با هند، ایران و مدیترانه می‌باشد. در غذاهای عمانی از مرغ، برنج و گوشت بره استفاده فراوانی می‌شود که اغلب با زعفران و ادرویجه‌جات و مرینت می‌شوند. به علت مجاورت با خلیج فارس طیف وسیع غذاهای دریایی نیز در این کشور طبخ می‌شوند که از پر طرفدار ترین آن ها می‌توان به گوشت کوسه اشاره کرد. 

  • مکبوس یا مجبوس

مکبوس ترکیبی از برنج زعفرانی با گوشت قرمز می‌باشد. البته در برخی مناطق این غذارا همراه با گوشت مرغ نیز طبخ می‌کنند. مردم عمان این غذا را در مراسم‌های مهم خود نظیر مراسم عروسی طبخ می‌نمایند. مزه غالب این غذا طعم هل است. 

معرفی کویر: تفاوت کویر و بیایان!

همراه داشتن چه وسایلی در سفر ضرورت دارد؟

غذاهای سنتی عمان

  • شوا

این غذا معمولا در مراسم جشن سال نو طبخ می‌شود. نحوه طبخ این غذا تاحد زیادی به طرز تهیه‌ی کباب ترش در ایران شباهت دارد. مواد اصلی آن گوشت، گشنیز، جوز هندی و زیره هستند. که به همراه برنج و سس گوجه فرنگی سرو می‌شوند. جالب است بدانید روند طبخ این غذا سه روز به طول می‌انجامد. 

غذاهای عمانی

  • نان عمانی

نان های عمانی در انواع گوناگونی طبخ می‌شوند. علی رغم وجود نانوایی در این کشور، اغلب مردم ترجیح می‌دهند خودشان در خانه نان طبخ کنند. این نان  از ترکیب آب، آرد و نمک طبخ می‌شود و خمیر بسیار چسبنده‌ای دارد. ضخامت این نان به قدری اندک است که شما را به یاد نان لواش ایرانی خواهد انداخت. 

غذای سنتی عمان

  • مشکاک

ترکیب گوشت گوساله، گوسفند یا مرغ مرینت شده نان عمانی می‌تواند تجربه دلنشینی از خوردن مشکاک عمانی برایتان بیافریند. مشکاک به سیخ کشیده می‌شود و روی آتش مستقیم اجاق قرار می‌گیرد. 

ارزانترین مراکز خرید استانبول

فرصت ناتکرار گردشگری را از دوران کودکی فرزندتان نگیرید

لیست بهترین رستوران های عمان

مسقط به عوان توریست پذیرترین شهر عمان، مملو از رستوران‌ها و غذاخوری های منحصر به فرد و ایده آل است. ما در اینجا به معرفی رستوران از بهترین غذاخوری های مسقط را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • رستوران اوبهار Ubhar 

رستوران اوبهار به ارائه غذاهای سنتی این کشور معروف است. نام این رستوران برگفته از شهریست که 300 سال پس از میلاد با لقب «رقیب بهشت» شناخته شده بود. هدف این رستوران ترویج سنت های باستانی عمان در قالبی مدرن و متجدد می‌باشد. انواع گوشت، مرغ و ماهی در منوی این رستوران موجود است. اگر به این رستوران رفتید حتما گوشت شتر بریانی را امتحان کنید. 

بهترین رستوران های عمان

  • رستوران ساحلی

اگر به غذاهای دریایی علاقه مند هستید و دوست دارید حین تماشای منظره‌ای بینظیر در حالی که نسیم خنک ساحلی صورتتان را نوازش کند، به این رستوران مراجعه کنید. یکی از امکانات ویژه رستوران ساحلی عمان، داشتن پارکینگ اختصاصی می‌باشد. 

بهترنی رستوران های عمانی

  • رستوران فلافلی آراکس

شاید برایتان عجیب باشد که رستورانی با 1508 کیلومتر فاصله از ایران (با هواپیما) به طور اختصاصی فلافل طبخ می‌کند. عمانی‌ها علاقه شدیدی به این غذا دارند و در وعده های گوناگونی به صرف این غذا می‌پردازند. البته نوع طبخ آن کمی با فلافلی که در ایران پخته می‌شود متفاوت است. در هنگام تهیه‌ی خمیر مایع فلافل از سبزیجات معطر و پیازچه نیز استفاده می‌شود. همچنین در  اشکال مختلفی نیز سرخ می‌شود برای مثال بسیاری از مردم عمان فلافل را مانند کوفته ریزه، گرد درون روغن فرو می‌برند.

  • رستوران سنتی ابن عتیق Ben Atiq

اگر به دنبال مکانی برای صرف کلیه‌ی غذاهای عمانی هستید رستوران ابن عتیق گزینه مناسبی است. حتی نحو سرو غذا و مهمان پذیری این رستوران نیز به سبک قدیمی و سنتی است. درواقع مشتریان روی زمین می‌نشینند و بر سر سفره‌ای که برایشان چیده شده است، غذایشان را میل می‌کنند. ضمنا این رستوران کباب شتر را نیز با قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به سایر رستوران ها عرضه می‌کند درحالی که با کیفیت بالایی طبخ می‌شود.

معرفی برترین رستوران های عمان

متقاضیان تور عمان به تور های زیر نیز علاقه مند اند:

تور تایلند

تور دبی

 

 

 

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348