راهنمای کامل سفر به ترکیه

ترکیه کشوری با حدود 84 میلیون نفر جمعیت در میان قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما را وادار می‌سازد برای یکبار هم که شده به این کشور سفر کنید. از بهترین مراکز خرید گرفته تا آثار باستانی خیره کننده و غذاهای سنتی خوشمزه! در راهنمای کامل سفر به ترکیه هرآنچه که باید پیش از سفر به ترکیه بدانید را شرح می دهیم. 

صفرتاصد راهنمای کامل سفر به ترکیه

جاذبه های گردشگری ترکیه به قدری زیاد است که شاید با دریافت یک تور چند شبه موفق به دیدار ازهمه آنها نشوید. به همین جهت آشنایی با جاذبه های گردشگری ترکیه و مطالعه راهنمای کامل سفر به ترکیه در داشتن سفری برنامه ریزی شده به شما کمک کند. 

ترکیه در غرب قاره آسیا قرار گرفته و از طریق شبه جزیره بالکان با قاره اروپا همسایه شده است. چنین موقعیت جغرافیایی‌ای واقعا منحصر به فرد است. آب و هوای این کشور نیز مدیترانه‌ای است که این موضوع به خودی خود گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به ترکیه کشانده است. اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری به وضعیت اقلیمی این کشور داشته باشیم، نواحی داخلی ترکیه دارای آب و هوای قاره‌ای است و در فصول سرد سال آب و هوای سرد و خشک و در فصول گرم سال آب و هوای گرم و نامعتدل دارد.

راهنمای کامل سفر به ترکیه

نواحی ساحلی بیشتر از اقلیم مدیترانه‌ای برخوردار هستند و در تابستان به مقصدی بی نظیر تبدیل می شوند. شهرهای توریستی این کشور یعنی آنتالیا و استانبول دارای آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای هستند و اغلب تورهای ترکیه هم به مقصد این دو کشور برگزار می شوند. 

جالب است بدانید نخستین حاکمان این کشور اقوام ترک سلجوقی روم بودند که با حمله مغولان به ترکیه توسط عثمان یکم سرنگون شدند. از نکات مهم دیگر تاریخ ترکیه قرار گرفتن شهر باستانی تروآ در سواحل این کشور می‌باشد.

یونانی‌ها اقدامات بسیار زیادی در زمینه پیشرفت و شهرسازی در این کشور انجام دادند؛ اما نخستین امپراتوری این کشور امپراتوری هیتی ها می‌باشد. هیتی ها مردمانی از نژاد هندواروپایی بودند به همان زبان نیز صحبت می‌کردند. ترکیه مملو از آثار باستانی به جا مانده از این امپراتوری هاست. 

ترکیه 18 اثر را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است. از جمله آن‌ها موزه ایا صوفیا، کاخ دلمه باغچه، تنگه بسفر و مینیاتورک هستند. محبوب‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای ترکیه آنتالیا و استانبول هستند. هنر باستانی این کشور دارای ابعاد گوناگونی است که بارزترین آنها هنر نقاشی های مینیاتوری می‌باشد که ریشه‌ی این نقاشی های مینیاتوری به دوران امپراتوری عثمانی باز می‌کردد.

این نقاشی‌ها با استفاده از رنگدانه‌های پودر شده و ترکیب شده و با سفیده تخم مرغ کشیده می‌شدند. از سنگ مرمر نیز برای تزئین قاب نقاشی ها و حتی کتاب ها هم استفاده می‌کردند که اصطلاحا مرمر کاری نام گرفته است. خوشنویسی نیز از دیگر هنرهای باستانی این کشور محسوب می‌شود که از دوران حکومت عثمانی وارد این کشور شده و در شانزدهم به اوج خود رسید.

خوشنویسان ترک همیشه ابزارهای کارشان را خودشان تولید می‌کردند. بدین طریق که قلم های خوش نویسی از نی شکر و جوهر خوشنویسی از روغن میوه کاج سوخته و دانه کتان گرفته می‌شدند. از اماکن تاریخی این کشور می‌توان به موزه ایا صوفیه اشاره کرد که در واقع مشهورترین بنای تاریخی ترکیه می‌باشد.

این بنا توسط امپراتور بیزانس ژوستینیان در سال 537 بعد از میلاد بنا شد و پیش از آنکه توسط امپراتوری عثمانی به مسجد تبدیل گردد یک کلیسا بود.  فضای خارجی آن نیز به جا مانده از معماری دوران عثمانیست.  

 

راهنمای کامل سفر به ترکیه

مزایای سفر به ترکیه 

تجربه لذتبخش بالن سواری در کاپادوکیه را به هیچ طریقی نباید از دست بدهید. تماشای طلوع و غروب آفتاب بر روی بالن حس آرامش فوق العاده‌ای خواهد آفرید. همچنین خوردن صبحانه ترکی نیز از دیگر مزایای سفر به ترکیه محسوب می‌شود. صبحانه ترکی شامل نان سنتی ترکی، ژله، عسل، تخم مرغ های محلی، گوجه فرنگی به همراه خیار می‌باشد. تصور کنید چنین صبحانه‌ای را در هتل های معروف و 5 ستاره و لوکس ترکی میل می‌کنید. مردمان ترکیه گرم و صمیمی هستند و از لحاظ فرهنگی به ایرانیان بسیار نزدیک هستند. 

سفر به ترکیه در اغلب فصول سال امکان پذیر است. حتی زمستان هم علاقه مندان مخصوص به خود را دارد. ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران سفری کم هزینه تلقی می شود که این موضوع از مهمترین مزایای سفر به ترکیه است. 

بهترین هتل های ترکیه

هتل های مختلفی با درجات گوناگونی در ترکیه وجود دارد، از هتل های لوکس و یوآل گرفته تا هتل آپارتمان های معمولی؛ ترکیه برای هر سلیقه ای پیشنهادی دارد. در ادامه شما را با تعدادی از هتل‌های ترکیه آشنا می‌کنیم. 

هتل کوناک کاپادوکیا

یکی از هتل‌های متفاوت در کاپادوکیا است که تجربه‌ای به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. حتی تصور زندگی درون یک غار می‌تواند شگفت آور و هیجان انگیز باشد. هتل کوناک از هتل های شناخته شده در کاپادوکیا و ترکیه است.

امکانات این هتل شامل

پذیرش 24 ساعته

اجاره اتومبیل

اینترنت رایگان

پارکینگ رایگان

رستوران محلی و بین المللی 

راهنمای کامل سفر به ترکیه

هتل سطان احمد

این هتل دارای موقعیت ممتازی در مرکز شهر استانبول است. فضای داخلی این هتل با سبک و سیاق نئو کلاسیک طراحی شده و فاصله‌ی کمی با موزه ایاصوفیه و دریای مرمره ندارد. 

امکانات این هتل شامل:

اینترنت رایگان

پارکینگ رایگان

ورود حیوانات خانگی مجاز است

پذیرش 24 ساعته

باشگاه

حمام ترکی

رستوران

هتل پرا پالاس

هتل پراپالاس که درواقع یک هتل-موزه می‌باشد، توسط یک معمار دور رگه‌ی عثمانی-فرانسوی طراحی شد. مراکز خرید پرطرفداری از جمله Zorlu Mall در نزدیکی این هتل قرار گرفته اند. 

امکانات این هتل شامل:

استخر

اینترنت رایگان

رستوران

باشگاه

تراس 

ماهواره 

در راهنمای کامل سفر به ترکیه اطلاعات کاملی درباره سفر به این کشور، جاذبه های دیدنی، هتل های متعدد و مزایای سفر به این کشور صحبت کردیم. سفر به ترکیه برای ایرانیان شرایط دشورای ندارد و دریافت ویزای آن به صورت فرودگاهی صادر می شود.

مقالات مرتبط

جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟
سفرنامه مصر سفرنامه مصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348