معرفی بهترین شهرهای ساحلی ترکیه

شهرهای ساحلی ترکیه

به طور سالیانه گردشگران زیادی به کشور ترکیه سفر می کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دلیل این حجم از گردشگری در ترکیه وجود ۷۲۰۰ خط ساحلی است. این کشور تعداد زیادی از شهرهای ساحلی را در بر گرفته و برای هر نوع سلیقه و بودجه ای، مقصد گردشگری دارد. به عنوان مثال شهر چشمه،‌ شهر سیده، الو دنیز و فتحیه از شهرهای ساحلی ترکیه هستند که سفر اقتصادی تری را برایتان به ارمغان می آورند. اما در این مقاله قصد داریم که به معرفی مهم ترین و معروف ترین شهرهای ساحلی توریستی ترکیه بپردازیم. اگر قصد سفر دارید می توانید با خرید تور ترکیه این سفر را برای خود و عزیزانتان لذت بخش تر کنید. زیرا در تمام مراحل سفر یک کارشناس تور همراه شماست و با برنامه ریزی دقیق بهترین روزها را برایتان رقم می زند. برای خرید تور می توانید به سایت قصر شیرین مراجعه کنید.

آنتالیا، اولین گزینه روی میز

یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه شهر آنتالیا به معنی خانه آتالوس است. این شهر ساحلی با آب و هوای مطبوع، همسایه دریای مدیترانه است. شهر ساحلی آنتالیا روزهای متفاوت و آرامش بخشی را برایتان به وجود می آورد. اگر برای استراحت و دور شدن از روزمرگی خود به دنبال مقصدی جذاب و رویایی هستید می توانید با خیال راحت خودتان را به این سفر بسپارید. در این شهر اماکن و جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد که از دیدن آن ها سیر نمی شوید. غار کارائین، موزه باستان شناسی آنتالیا، بازار قدیمی آنتالیا، آکواریوم آنتالیا، چشمه های کارست و بازار دوگو گاراژی از مهم ترین جاذبه های آنتالیا به شمار می رود. در این شهر هتل ها و اقامتگاه های ساحلی زیادی نیز وجود دارد که لذت سفرتان را تکمیل می کند.

بدروم، شهر گردش و خرید

شهر دیگری که می خواهیم به شما معرفی کنیم شهر ساحلی بدروم است. این شهر که در موسیقی های ترکی نیز زیاد به سر زبان ها می آید در ساحل دریای اژه قرار دارد. بدون اغراق بهترین چشم انداز ترکیه در شهر ساحلی بدروم  قرار دارد. این شهر ساحلی را می توانید در جنوبی ترین منطقه ترکیه پیدا کنید. نام بدروم نیز به معنای پایین است. با توجه به اینکه این شهر در جوار دریا است آب و هوای معتدل و لطیفی دارد. سفر به بدروم ۴ ماه طلایی دارد که شامل اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد است. در این فصول علاوه بر گشت و گذار در شهر، می توانید به تفریحات دریایی نیز بپردازید.

اگر هم به دنبال یک سفر اقتصادی هستید پیشنهاد می کنیم فصول دیگری را به جز فصول پرتقاضا انتخاب کنید. در سفر به بدروم نیاز است که اول به استانبول بروید و بعد با استفاده از وسایل نقلیه دیگر به سمت بدروم بروید. این شهر دارای یک فرودگاه بین المللی است اما پرواز مستقیمی از تهران به بدروم وجود ندارد. این شهر مراکز خرید زیادی دارد و مقصد خوبی برای خرید پوشاک با کیفیت است.

بهترین شهرهای ساحلی ترکیه

کوش آداسی، آثار تاریخی در کنار ساحل

کوش آداسی یا همان جزیره پرنده پیشنهادی مناسب برای افرادی است که برای تعطیلاتشان به دنبال یک مقصد گردشگری زیبا و روح نواز می گردند. این شهر ساحلی به تنهایی فرودگاه بین المللی ندارد و برای رفتن به این شهر ساحلی باید در شهر عدنان ازمیر فرود بیایید و حدود ۹۰ کیلومتر تا کوش آداسی را با تاکسی، اتوبوس، قطار یا کشتی های مسافربری طی کنید. جالب است بدانید این شهر مربوط به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد است و آثار تاریخی متعددی را در خود جای داده است.

جزیره‌ کبوتر، شبه جزیره دلیک، آدالند،  پارک آبی هیجان انگیز آکوآ فانتاسی و شهر تاریخی پرینه (Perine) از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی هستند. بهترین فصل سفر به کوش آداسی از اردیبهشت تا آبان ماه است پس برای گذران بهترین روزهای زندگی خود می توانید به این شهر ساحلی بروید. در این هتل های ساحلی بی نظیر و با کیفیتی وجود دارد که می توانید برای لذت هر چه بیشتر از سفر آن ها را رزرو کنید. این هتل ها عبارت اند از: هتل ریچموند افسوس ریزورت، هتل پالم وینگز افسوس، هتل رامادا ریزورت کوش آداسی اند گلف، آکوا فانتاسی آکوا پارک هتل اند اسپا و اینفینیتی بای یلکن.

بهترین شهرهای ساحلی ترکیه

ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه

شهر رنگارنگ ازمیر یک شهر ساحلی دیدنی و جذاب در غرب ترکیه است. خوب است بدانید علاوه بر این که از ازمیر به عنوان یک شهر ساحلی توریستی یاد می کنند، شرایط زندگی خوب و امنیت بالای آن نیز مثال زدنی است. در این شهر آثار تاریخی زیادی را می توانید ببیند. هر کدام از آن ها با شکل و شمایل خاصی تحت مراقبت هستند تا گردشگران بتوانند نسخه سالم و اصیل یک مکان تاریخی را مشاهده کنند. این شهر به علت نزدیکی به دریا آب و هوای مدیترانه ای دارد. به همین دلیل سفر در هر فصلی  معتدل و مطبوع است.

فقط در نظر داشته باشید که فصل باران های موسمی ازمیر؛ زمستان است به همین دلیل اگر می خواهید در فصول کم تقاضا به سفر بروید و هزینه ها را کمتر کنید در جریان این باران ها باشید. در ازمیر هتل های ۵ ستاره متعددی وجود دارد تا تعطیلات را برای شما لذت بخش تر کند. ویندهام گرند ازمیر اوزدیلک، موونپیک هتل ازمیر و سویس اوتل بویوک افس ازمیر از هتل های پیشنهادهای ما برای اقامت در ازمیر است.

بهترین شهرهای ساحلی ترکیه

شهر ساحلی آلانیا

در میان شهرهای ساحلی ترکیه شاید نام آلانیا کمتر به میان آمده باشد اما باید بدانید که این شهر نیز از لحاظ جاذبه های گردشگری و مناظر دیدنی چیزی کم ندارد! حتی برای خرید و تفریحات دریایی نیز می توانید روی این شهر حساب ویژه ای باز کنید. آلانیا نیز همانند دیگر شهرهای ساحلی کشور ترکیه، دارای آب وهوای مدیترانه ای است. به این ترتیب هر فصلی را می توانید برای سفر به این منطقه انتخاب کنید. از دیدنی های شهر ساحلی آلانیا می توان به برج سرخ، قلعه شهر آلانیا، موزه و خانه آتاتورک، ساحل کلئوپاترا و آبشار دیمجای اشاره کرد.

نکته قابل توجه دیگری که در شهر آلانیا وجود دارد غذاهای متنوعی است که به مذاق ایرانیان خوش می آید. کباب، بورک، پوآچا، و یالانجی دلوما از غذاهای معروف ترکی هستند که با بهترین طبخ در شهر آلانیا وجود دارد. خوب است بدانید پرواز مستقیم از تهران به آلانیا از طریق ایرلاین قازی پاشا پشتیبانی می شود و دیگر نیازی نیست که در فرودگاه بین المللی استانبول فرود بیایید و بعد به سمت آلانیا رهسپار شوید.

شهرهای ساحلی ترکیه

در سفر به ترکیه،‌ بازدید از استانبول از واجبات است!

اگر دوست دارید تعطیلات امسال را در ترکیه بگذرانید به شما پیشنهاد می کنیم که بازدید از استانبول را فراموش نکنید. این شهر که به عنوان پایتخت انتخاب شده پر جمعیت ترین و بزرگ ترین شهر ترکیه است. در سفر به شهرهای و مناطق توریستی ترکیه نیاز است که اول در استانبول فرود بیایید و بعد به صورت زمینی به شهر دلخواه خود بروید. پس تا فرصت هست از جاهای دیدنی استانبول دیدن کنید. این جاذبه های گردشگری شامل مسجد سلطان احمد، آب‌انبار تاریخی باسیلیکا، قصر توپ‌‌کاپی، کلیسای چورا و غیره هستند.

در استانبول هتل های متعددی وجود دارد که می توانید در سفرتان به استانبول برای اقامت از آن ها استفاده کنید. هتل های ۵ ستاره ای که در پایتخت ترکیه وجود دارد عبارت اند از: هتل کنراد بسفوروس استانبول، هتل فور سیزن بسفروس استانبول، هتل الیت ورد استانبول، هتل شرایتون سیتی سنتر استانبول و هتل پارما تکسیم استانبول.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348