معروف ترین سوغاتی های فرانسه

خرید سوغاتی بخش جذاب و مهمی در هر سفر است. برخی مقاصد به هدایا و سوغاتی هایشان معروف هستند؛ مانند فرانسه. پیش از سفر به این کشور آشنایی با معروف ترین سوغاتی‌های فرانسه از ضروریات سفر است. 

 

و  بعد از سفر به این مقاصد پس از سپری کردن اوقاتی خوش در مقصد گردشگری‌تان، خیلی مهم است که بتوانید به طریقی هر از چند گاه یکبار خود را به یاد آن دوران بیاندازید.

مردم به همین منظور اشیاء خاصی که به نوعی بومی آن منطقه محسوب می‌شود خریداری می‌کنند و همراه خود می‌برند تا از این طریق بتوانند همیشه به یاد آن روزها باشند. علاوه بر این برای اینکه بتوانید عزیزانتان را در این حس سهیم کنید، می‌توانید به عنوان هدیه این اشیاء بومی هر منطقه را که اصطلاحا سوغاتی نامیده می‌شوند، تهیه کنید. اگر همراه با تور فرانسه به این کشور سفر کرده و اکنون قصد بازگشت دارید و هنوز نمی‌دانید چه چیزهایی سوغات این کشور محسوب می‌شوند، در این مقاله با معروف ترین سوغاتی های فرانسه آشنا خواهید شد. 

لیست معروفترین سوغات فرانسه

مهلت اقامت شما در فرانسه رو به اتمام است و باید به فکر خرید سوغاتی باشید! عموما افراد شناخت دقیقی از محصولات بومی و سوغاتی های معروف فرانسه ندارند. علاوه بر این اجناسی که قصد دارید تهیه کنید باید قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز داشته باشند. کشور فرانسه به شکلات های خوش طعم و کلاه های بره معروف است علاوه بر این عده‌ی زیادی از مردم، این کشور را با قهوه های فوق‌ العاده‌اش می‌شناسند. 

عطر های فرانسوی

بهترین عطرهایی که حتما نامشان را بسیار شنیده اید، ساخت این کشور هستند. قرن هاست که فرانسه یکی از بزرگترین تولید کنندگان عطر در جهان به شمار آمده است. علاوه بر این، روایح قدرت بسیار زیادی در به یاد آوردن خاطرات دارند و قادر هستند به سرعت تصویر خاطراتی که در حین سفر برایتان پدید آمده است را در ذهنتان زنده کنند. دلیل روانشناختی این امر شرطی شدن مغزتان به هنگام استشمام عطر در حین رویداد وقایع است. در واقع همزمانی بوی عطرتان و رویدادی که در حال وقوع است روی مغز شما اثر گذاشته و باعث می‌شود پس از گذشت مدت زمان طولانی، تصویر خاطرات گذشته را به وضوح در ذهنتان مجسم کنید.

بهترین عطرهای فرانسوی از جمله لانکوم La Vie Est Belle ،YSL Mon Paris EDP، کوکو مادمازل شنل در منطقه‌ای واقع در شمال غربی نیس ساخته می‌شوند که گراس نام دارد. اگر در خرید عطر خیلی وسواسی هستید، با خیال آسوده از این منطقه خرید کنید اما اگر دسترسی به منطقه گراس ندارید، خیابان شانز الیزه‌ی پاریس مملو از فروشگاه هایی است که عطر های اورجینال معروف ترین و مرغوب ترین برند ها را عرضه می‌کنند. 

فرهنگ کشور فرانسه

شیرینی های ماکارون 

مواد اصلی سازنده این شیرینی سنتی فرانسوی شکر و تخم‌مرغ می‌باشد. شیرینی ماکارون مانند یک همبرگر کوچک می‌باشد که قسمت میانی آن با  مربا، خامه یا شکلات سفید پر شده است. این شیرینی شباهت بسیار زیادی به شیرینی لطیفه‌ی ایرانی دارد. از ماکارون ها برای تزئین روی کیک نیز می‌توانید استفاده کنید. 

چگونه از تاثیرات سفر هوایی بر بدن در امان باشیم؟

سفر به سرزمین ایرانی تاجیکستان!

 

پنیر فرانسوی

در طول تاریخ فرانسوی‌ها بهترین سازندگان پنیر سنتی به حساب آمده اند. از انواع این پنیر ها می‌توان به پنیر ربلکن، پنیر کانتال، پنیر امنتال و پنیر پرینیز اشاره کرد. پنیر فرانسوی را می‌توانید همراه با نان، انواع سالاد، میوه‌های تازه و آجیل میل کنید.

فرهنگ فرانسوی

 

کلاه برت

اغلب، فرانسوی ها را به کلاه های معروفشان می‌شناسیم. درواقع این کلاه‌ها که «کلاه برت» نام دارند، به نوعی نماد ایین کشور محسوب می‌شوند. همانطور که می‌دانید پاریس، پایتخت فرانسه به عنوان پایتخت مد و فشن در جهان به شمار می‌آید. تولید این کلاه‌ها از قرن هفدهم در جنوب فرانسه آغاز شد. در طول تاریخ نیز مشاهیر بسیاری از هنرمندان تا گرفته تا شخصیت های انقلابی مانند چگوارا، رامبراند، پیکاسو و کوکو شانل از این کلاه در استایل شخصی خود استفاده کرده اند. این کلاه‍‌ها در انواع نمدی، چرمی، کشی و آکرلیک فروخته می‌شوند. 

چای فرانسوی

چای فرانسوی سوغات فوق العاده‌ای به خصوص برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود. چای فرانسوی دارای رایحه‌ای غنی و خوش طعم بوده و از گیاه بادرنجبویه که فرانسوی‌ها آن را ملیسا خطاب می‌کنند، گرفته می‌شود. طعم آن به شدت شبیه به طعم دمنوش نعناست. چای فرانسوی خواص بسیار زیادی در درمان سردرد های عصبی، رفع بی‌خوابی و درمان افسردگی دارد همچنین عملکرد معده را بهبود می‌بخشد. البته اگر اضافه وزن دارید یا به هر دلیلی قصد دارید لاغر شوید بهتر است از چای فرانسوی استفاده نکنید زیرا باعث افزایش اشتها می‌شود. 

 

متقاضیان تور فرانسه به تور های زیر نز علاقمند بوده اند:

تور پرتغال

تور سوئیس

 

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟
سفرنامه مصر سفرنامه مصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348