هزینه سفر نوروزی به سه کشور محبوب توریست‌ها

هند

هند، تایلند و ژاپن سه مقصد محبوب ایرانی‌ها برای سفر خارجی هستند و همزمان با تعطیلات نوروز نیز تعداد زیادی از هموطن‌مان به این کشورها سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید در نوروز 1403 به یکی از این کشورها سفر کنید، در این نوشته با ما همراه باشید تا با همدیگر هزینه تورهای هند، تایلند و ژاپن را محاسبه کنیم.

هزینه تور هند

واحد پول کشور هند، روپیه بوده و در حال حاضر هر یک روپیه معادل 510 ریال است. روپیه در هند به شکل سکه و اسکناس عرضه می‌شود؛ سکه‌های 1، 2، 5 و 10 روپیه‌ای برای خریدهای کم هزینه در هند استفاده می‌شوند و البته اسکناس‌های 1، 2، 5 و 10 روپیه‌ای هم در هند وجود دارند. اسکناس‌های 20، 50، 500 و 2000 روپیه‌ای در هند نیز برای خریدهای پرهزینه‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به هند ابتدا در ایران پول خود را به دلار تبدیل کنید و بعد در کشور هند دلار را با کارمزد بسیار پایین به روپیه تبدیل نمایید.

هند

قیمت تور هند به عوامل مختلفی مانند تعداد روزهای اقامت، قیمت بلیط پرواز رفت و برگشت و کیفیت هتل محل اقامت بستگی دارد. در حال حاضر تور هند نوروز 1403 بسته به کیفیت خدمات تور دارای قیمت‌های متفاوتی از 27 میلیون تومان تا 70 میلیون تومان است. حالا بیایید با همدیگر هزینه‌های مختلف تور و خدمات مورد نیاز در سفر به هند را محاسبه کنیم:

  • هزینه پرواز رفت و برگشت به هند

هزینه پرواز رفت و برگشت به هند بسته به ایرلاین، کلاس پروازی و زمان مسافرت دارای قیمت‌های مختلف از 17 میلیون تومان تا 33 میلیون تومان است.

  • هزینه هتل در هند

در صورت اقامت در هتل‌های 5 ستاره در هند باید شبی 37 تا 40 میلیون تومان بپردازید. البته در صورتی که بخواهید با هزینه کمتر به هند سفر بکنید، می‌توانید در هتل‌های ارزان این کشور اقامت بکنید. اقامت در هتل‌های ارزان هند شبی حدود 400 تا 900 هزار تومان برایتان هزینه دارد.

  • هزینه غذا در هند

غذاهای هندی جزو خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا هستند و به طور کلی خورد و خوراک در این کشور ارزان است. در سفر به هند اگر بخواهید در رستوران‌های لوکس هندی غذا بخورید، برای هر وعده غذا باید حدود 51 تا 128 هزار تومان هزینه کنید. هزینه هر وعده غذا در رستوران‌های متوسط هند حدود 15 تا 25 هزار تومان است و هر وعده غذا در رستوران‌های ارزان حدود 5 تا 10 هزار تومان تمام می‌شود.

  • هزینه ویزای هند

ویزای هند حدود 5 تا 7 میلیون تومان هزینه دارد.

هزینه سفر به تایلند

واحد پول تایلند بات است و هر بات تایلند حدود 1350 تومان است. زیر واحد یا واحد پول خرد در این کشور نیز ساتاناگ است و هر بات معادل با 100 ساتاناگ است. قیمت تور تایلند نوروز 1403 براساس کیفیت محل اقامت، تعداد روزهای اقامت، قیمت پرواز و خدمات دیگر از 30 تا 74 میلیون تومان متفاوت است. حالا برویم به سراغ ریز هزینه‌های تور تایلند:

  • هزینه پرواز رفت و برگشت به تایلند

بلیط پرواز دو طرفه می‌تواند دارای نرخ‌های متغیری از 23 تا 35 میلیون تومان باشد.

تایلند

  • هزینه هتل در تایلند

اگر در سفر به تایلند در هتل‌های لوکس 5 ستاره و 4 ستاره اقامت کنید، باید شبی 5 میلیون تومان تا 45 میلیون تومان پرداخت کنید. البته برای سفری ارزان باید اقامت در هتل‌های 3 ستاره تایلندی را انتخاب کنید که شبی حدود 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان هزینه دارد.

  • هزینه غذا در تایلند

اگر در سفر به تایلند بخواهید غذاهای تایلندی را در رستورا‌ن‌های لوکس این کشور امتحان کنید، برای هر وعده باید 135 هزار تومان  تا 600 هزار تومان بپردازید. البته غذاهای خیابانی در تایلند بسیار ارزان هستند و برای‌تان از 6 هزار تومان تا 27 هزار تومان تمام می‌شوند.

  • هزینه ماساژ در تایلند

بسیاری از افراد در سفر به تایلند می‌خواهند ماساژ تایلندی را امتحان بکنند. هزینه ماساژ در تایلند می‌تواند از 270 هزار تومان تا 3 میلیون تومان متفاوت باشد.

  • هزینه ویزای تایلند

در حال حاضر هزینه دریافت ویزای توریستی تایلند حدود 2 میلیون تومان است.

هزینه سفر به ژاپن

واحد پول ژاپن، ین است که بعد از دلار و یورو، سومین واحد پول پرمعامله جهان در بازارهای بورس جهان به شمار می‌رود. هر یک ین در حال حاضر برابر با حدود 34 تومان است. قیمت تور ژاپن نوروز 1403 بسته به کیفیت خدمات تور از 135 تا 180 میلیون تومان است.

ژاپن

  • هزینه هتل در سفر به ژاپن

در صورتی که در سفر به ژاپن در هتل‌های لوکس اقامت بکنید، هزینه هر شب برای‌تان از 45 تا 70 میلیون تومان متغیر خواهد بود. البته اگر بخواهید در هتل‌های ارزن‌تر مانند هتل‌های کپسولی اقامت کنید، برای هر شب باید از 900 هزار تومان تا 3 میلیون تومان بپردازید.

  • قیمت بلیط پرواز رفت و برگشت به ژاپن

قیمت بلیط پرواز رفت و برگشت به ژاپن براساس پارامترهایی مانند ایرلاین، زمان مسافرت و کلاس پروازی متغیر است و در نتیجه قیمت پرواز دوطرفه به ژاپن از 30 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان می‌باشد.

  • هزینه غذا در ژاپن

اگر در سفر به ژاپن بخواهید در رستوران‌های لوکس غذا بخورید، برای هر وعده باید حدود 1800 ین هزینه بکنید. البته در رستوران‌های ارزان ژاپنی می‌توانید با 100 ین، یک وعده غذای لذیذ را میل کنید.

  • هزینه ویزای ژاپن

برای دریافت ویزای ژاپن حدود 31 میلیون تومان باید هزینه بکنید.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *