همه چیز درباره پاتایا شهر گناه

همه چیز درباره پاتایا شهر گناه

 

دومین شهر جذاب و نام آشنای تایلند، که با کلاب های شبانه و سواحل بی نظیرش معروف است؛ پاتایا نام دارد. این شهر به طور سالیانه میلیون ها توریست را به سمت خود جذب می کند و مقصد مناسبی برای سفرهای دوستانه است. اگر با جمع دوستانتان به دنبال گشت و گذاری متفاوت هستید ما به شما خرید تور پاتایا را پیشنهاد می دهیم. البته با تهیه بلیط پرواز تهران به پاتایا نیز می توانید به این سفر بروید و چند روزی را به دور از روتین زندگی خود بگذرانید. در شهر پاتایا جاهای دیدنی متعددی وجود دارد که نمی گذارد به شما بد بگذرد و یا زمانی را بدون فعالیت باشید! در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی درباره پاتایا شهر گناه را در اختیار شما قرار دهیم. لازم است بدانید که در سایت قصر شیرین تور تایلند نیز موجود است و با یک کلیک می توانید به تمامی شهرهای تایلند سفر کنید.

موقعیت جغرافیایی شهر ساحلی پاتایا

این شهر کوچک و توریستی در ساحل شرقی تایلند قرار دارد. اگر در سفر به تایلند زمان زیادی دارید می توانید علاوه بر پاتایا از بانکوک که در فاصله ۱۶۵ کیلومتری آن وجود دارد دیدن کنید. این شهر ساحلی بر اساس موقعیت جغرافیایی حدود دو ساعت و سی دقیقه با ایران تفاوت زمانی دارد. 

دین و مذهب حاکم بر پاتایا

با توجه به تصوری که از پاتایا دارید شاید با خود فکر کنید که مگر دین و مذهبی هم در این سرزمین وجود دارد؟! در پاسخ باید بگوییم که بله… دین رسمی کشور تایلند تراوده،‌ زیر شاخه دین بودایی است. خوب است بدانید دین بعدی که در پاتایا حاکم است دین اسلام است! مسلمانان تایلندی ۴ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. یکی از نکاتی که باید درمورد پاتایا بدانید این است که در سفر خود باید به حساسیت های مذهبی آن ها احترام بگذارید و دینشان را مورد تمسخر قرار ندهید.

قوانین شهر پاتایا

برای ورود به هر کشوری نیاز است که راجع به قوانین آن کشور آشنایی نسبی داشته باشید تا برای سفر و گشت و گذار دچار نقض قوانین کشور مقصد نشوید. همچنین اطلاع از شرایط دریافت ویزای تایلند هم از ضروریات پیش از سفر است.  این شهر با این که به پاتایا شهر گناه مشهور است اما مثل دیگر شهرها از قوانینی پیروی می کند که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  • کثیف ترین عضو بدن پای شماست پس پایتان را روی میز و مجسمه و صندلی نگذارید.
  • مقدس ترین عضو بدن سر شماست پس به سر کسی دست نزنید!
  • چیزی را برای کسی پرت نکنید زیرا بی احترامی بزرگی است.
  • در تایلند صدایتان را بلند نکنید و دعوا راه نیندازید.
  • سلام کردن را به روش خودشان بیاموزید و انجام دهید.

واحد پول و زبان رایج پاتایا

مردمان شهر پاتایا به زبان تایلندی صحبت می کنند و با یکدیگر ارتباط می گیرند. در سفر به پاتایا بهتر است با زبان آن ها آشنا باشید تا بتوانید سفر لذت بخش تری را برای خود رقم بزنید. واحد پول پاتایا نیز بات است ولی در این شهر به دلار هم می توانید خرج کنید.

چرا پاتایا به شهر گناه معروف است؟

کلوپ های شبانه، تفریحگاه های متعدد، پارک های آبی، سواحل بی نظیر و هتل هایی با قوانین نه چندان سخت گیرانه همگی پاتایا را به یکی از شهرهای آزاد و بی قید و شرط تبدیل کرده اند. به عبارتی در این شهر می توانید هر نوع کاری را که دلتان می خواهد انجام دهید بدون آن که منع قانونی یا مدنی داشته باشد. به همین دلیل اکثر جاهای پاتایا مکان مناسبی برای جمع خانوادگی مخصوصا افراد زیر ۱۵ سال نیست.

پاتایا شهر گناه

جاذبه های گردشگری شهر پاتایا

به جز فستیوال ها و تفریح هایی که مناسب افراد بزرگسال است در این شهر جاذبه های گردشگری دیگری نیز وجود دارد. واکینگ استریت، باغ استوایی نانگ نوچ، بازار شناور پاتایا، ساحل کوه لارن و جنگل فیل های پاتایا از جاذبه های دیگر این شهر است. پارک آبی پاتایا فرصتی است تا بتوانید با دوستانتان لحظاتی را به تفریح و هیجان بگذرانید.

هتل ها و اقامتگاه های پاتایا

انتخاب اقامتگاه با کیفیت،‌ یک رکن اصلی برای سفرهایی است که به قصد تفریح صورت می گیرد. به عنوان مثال فکر کنید که برای گشت و گذار به پاتایا می روید اگر هتلی که انتخاب کردید نتواند استراحت کافی را به شما هدیه دهد خستگی سفر به تنتان می ماند و رفته رفته کسل خواهید شد. اما تصور کنید اقامتتان را در هتلی رزرو کنید که مجهز به سالن اسپا و ماساژ است. رو به روی پنجره واحدتان نمای دریا مشخص است و امکانات و لوازم رفاهی طبق نیازتان برآورده شده است. اگر هوس به دلتان افتاد پیشنهاد می کنیم برای سفرتان کمی بیشتر هزینه کنید و هتل های ۵ ستاره را برای اقامت رزرو کنید. هتل های ۵ ستاره پاتایا عبارت است از:

  • هتل گراند سنتر پاتایا (Grande Centre Point Pattaya)
  • هتل موج پاتایا (Wave Hotel Pattaya)
  • هتل سیام سیام پاتایا (Siam Design Hotel Pattaya)
  • هتل ایوان پاتایا (One Patio Hotel Pattaya)

تنوع غذایی در شهر ساحلی پاتایا

اگر طرفدار پروپا قرص غذاهای ایرانی هستید فکر نمی کنیم با غذاهای تایلندی خیلی ارتباط خوبی برقرار کنید. اما باید بدانید که بعضی از آن غذاها هم ممکن است به ذائقه ایرانیان خوش بیاید. غذاهایی مانند اسپاگتی با کوفته قلقلی،‌ مرغ سبز، برنج سرخ شده، سوپ نودل، سوپ خامه ای و کاری بیف از مواردی است که می توانید در خیابان های پاتایا میل کنید. البته به هنگام سفارش عذا سعی کنید حساسیتتان را به بوی مرغ و ماهی کمتر کنید چون تمام غذاها نیم پز هستند و بوی زهمشان گرفته نمی شود.

ویزای تایلند، راهی برای ورود به پاتایا 

همانند سفر به اغلب کشورها، ایرانیان برای حضور در تایلند باید ویزای تایلند دریافت کنند. اخذ این ویزا کار چندان دشواری نیست، فقط کافیست پاسپورت معتبری داشته باشید و مدارک شناسایی خود را ارائه دهید. بهتر است برای سفر به تایلند به صورت گروهی و با تور اقدام کنید. بیمه مسافرتی و بلیط رفت و برگشت به تایلند نیز از ملزومات اخذ ویزا است. صدور ویزا نیز چندان زمانبر نیست و اغلب تا ۱۰ روز کاری صادر می شود. به خاطر داشته باشید که این ویزا به صورت سینگل صادر می شود و با دریافت آن می توانید تنها یکبار به تایلند سفر کنید. 

بهترین زمان سفر به پاتایا

سفر به پاتایا در هر فصلی متقاضیان خودش را دارد. مثلا در ماه های آبان تا بهمن خنک ترین روزها را در پاتایا تجربه می کنید و اگر کمی سرمایی باشید نمی توانید از تفریحات دریایی استفاده کنید. اگر در اواخر اسفند تا اوایل خرداد به این شهر سفر کنید آب و هوای شرجی به سراغتان می آید و ممکن است گاهی اوقات کلافه تان کند. اگر طرفدار باران های شدید هستید می توانید از خرداد تا پایان مهر سری به پاتایا بزنید و ساعاتی از روز را از باران لذت ببرید. در این فصل با توجه به کمتر شدن تقاضا، هزینه های سفر پایین تر است.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

6 دیدگاه برای ”همه چیز درباره پاتایا شهر گناه

    1. سلام. خیر پاتایا پرواز مستقیم ندارد. بهترین روش این هست که با هواپیما به بانکوک رفته و پس از آن از طریق اتوبوس یا ماشین به پاتایا بروید.

  1. من الان بارسلونا زندگی میکنم که واقعا عالیه
    ولی ۱۱ بار تایلند رفتم درسته که کلاس کاری اروپا بالاست ولی به نظرم برای زندگی از نظر طبیعت و هوای معتدل و ارزانی هزینه ها و مردم مهربان بهترین جای روی زمینه پاتایا
    ای خانواده هایی که دنبال مهاجرتین نرین دنبال کانادا و اروپا برین همین پاتایا بچه ها رو هم بذارین مدرسه بین المللی و راحت زندگی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348