آلانیا، شهری تاریخی با جاذبه های فراوان در ترکیه

آلانیا

آلانیا، شهری تاریخی با جاذبه های فراوان در ترکیه یک مقصد توریستی بی نظیر برای زوج های جوان یا گروه های دوستانه یا خانوادگی است. خوب است بدانید این شهر در گذشته بخشی از امپراتوری ایرانی بود. آلانیا به سبب جایگاه طبیعی خود در پایین دست کوه های تاوروس، یک محل امن در دوران های مختلف بوده است. نام این شهر از علاء الدین کیقباد اول، پادشاه سلجوقی گرفته شده است. 

شهری که مقارن با قرون وسطا در اروپا، بخشی از فرمانروایی سلجوقیان در ایران به شمار می رفت. ساختمان سازی های ایرانیان در نقاط مختلف آلانیا از قبیل برج سرخ (کیزیل کوله) و کشتی سازی (ترسانه) و قلعه علائیه، این شهر را امروزه به یکی از دیدنی ترین شهرهای ترکیه تبدیل کرده است. بدون شک یکی از جذابیت های دریافت تور ترکیه بازدید از شهر آلانیا است.

آب و هوای آلانیا

آلانیا دارای آب و هوایی مدیترانه ای همراه با جاذبه های طبیعی و میراثی باستانی است. همین امر این شهر را به یکی از مقاصد خوب گردشگری ترکیه تبدیل کرده است. زمستان های آلانیا بیشتر بارانی است و تابستان هایش طولانی، گرم و خشک است. به دلیل نزدیک بودن کوه تاوروس به دریای مدیترانه، بیشتر صبح ها هوا مه آلود است و همچنین در بسیاری از روزها می توان رنگ کمان را دید. منظره های کوه ها در آلانیا بسیار زیباست. در بیشتر روزهای سال حتی در تابستان نیز برف روی کوه ها نمایان است. میانگین سالانه دما در آلانیا ۲۵ درجه سانتیگراد است.

آلانیا

خوراکی ها و شیرینی های آلانیا

نان بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ غذایی ترکیه است. درست مانند ایران، هر غذایی در رستوران های آلانیا به همراه نان تازه پخته شده سرو می شود. نان در ترکیه از پیشینه ای تاریخی و سنتی برخوردار است. بیشتر مردم ترکیه ترجیح می دهند غذایشان را با نان تازه سرو کنند. از این رو یافتن نان داغ و تازه تقریبا در همه تفرج گاه های این کشور یافت می شود. در زمان های برگزاری نمایشگاه در آلانیا، گردشگران می توانند از طعم نان ها و شیرینی های خوشمزه ترکی لذت ببرند.یکی از شیرینی های جالب و البته لذت بخش برای گردشگران «بوراک» نام دارد که یک بار هم که شده امتحانش می ارزد. این نوع نان شیرینی با موادی از پنیر و سبزیجات و ادویه جات تهیه می شود.

نان های  گرد و کوچکی به نام «پوآچا» نیز در این منطقه از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. این نوع نان با پوره سیب زمینی و گوشت چرخ کرده تهیه می شود و در آخر آن را با کنجد و خشخاش تزیین می کنند. در سراسر ترکیه رستوران هایی وجود دارد که به طور تخصصی به پخت انواع نان و شیرینی های سنتی فعالیت می کنند.

رستوران های متخصص در طبخ غذاهای ملی ترکیه طیف گسترده ای از کیک های سنتی را به بازدید کنندگان خود ارائه می دهند. سوپ تارهانا یکی از معروف ترین پیش غذاها در منطقه آلانیا است. این نوع  سوپ  با سبزیجات تازه تهیه می شود. معمولا گردشگرانی که به غذاهای سنتی علاقمند هستند سوپ «مرجمک» را ترجیح می دهند. این سوپ با عدس تهیه می شود.

آلانیا

جشنواره گردشگری و هنر آلانیا

خوب است بدانید در این شهر دیدنی و پر از جاذبه، جشنواره ها و فستیوال هایی نیز برگزار می شود تا آلانیا را جذاب تر از قبل کند. این جشنواره ها علاوه بر جذب توریست،‌ فرهنگ اصیل مردمان آلانیا را نیز به نمایش می گذارد. در ادامه به معرفی چند جشنواره می پردازیم. در سفر به ترکیه و همراه شدن با تور آلانیا می توانید در آن ها شرکت کنید.

جشنواره پرتقال

جشنواره پرتقال در ماه ژوئن هر سال در منطقه اوبا در نزدیکی آلانیا برگزار می شود. این جشنواره فرصت بسیار مناسبی برای خرید صنایع دستی، سرگرمی، انواع غذاها و نوشیدنی های خوب ترکیه است. شبانگاهان نیز با آتش بازی های دیدنی به پایان می رسد.

جشنواره بین المللی اپرا و باله

جشنواره بین المللی اپرا و باله همه ساله در ماه ژوئن در سالن دوهزارساله روم باستان برگزار می شود. در این جشنواره هنرمندانی از کشورهای مختلف جهان به اجرای رقص باله و اپراخوانی می پردازند.

مسابقه دوچرخه سواری کوهستانی آلانیا

مسابقه بین المللی دوچرخه سواری کوهستانی آلانیا بطور معمول در دومین یکشنبه ماه اکتبر برگزار می شود. این مسابقه از قلعه آلانیا آغاز می شود. دوچرخه سواران در این مسابقه  در مسیری کوهستانی به  طول ۷ کیلومتر به رقابت با یکدیگر می پردازند.

هندبال خیابانی در ساحل  آلانیا

در حدود ۲۰ کیلومتری شرق آلانیا، در منطقه ماموتلار، ساحلی ماسه  قرار دارد که برای هندبال استفاده می شود. بازی ها و مسابقات غیر رسمی نیز در این منطقه برگزار می شود. تماشا و شرکت در این مسابقات برای همه مردم رایگان است. کافه های ساحلی، صندلی و تختخواب حمام آفتاب  نیز برای اجاره موجود است.

آلانیا

حمل و نقل درون شهری در آلانیا

حمل و نقل عمومی در شهر آلانیا بسیار راحت است. این شهر یک ناوگان بزرگ اتوبوسرانی دارد که همه آنها جدید و با ظرفیت هستند. شبکه خطوط اتوبوس همه شهر را پوشش می دهد و نیازی به استفاده از خودروی شخصی احساس نمی شود. در صورت پرداخت ۴ لیر ترکیه، اتوبوس ها شما را به هر مکانی که می خواهید می برند. همچنین یکی از مهمترین ویژگی های آنها این است که همه اتوبوس ها دارای تهویه مطبوع و بسیار جادار هستند. حتی کالسکه های کودک و صندلی های چرخ دار افرار ناتوان هم به سادگی در این اتوبوس ها جابجا می شوند.در شهر آلانیا می توانید از تاکسی، اسکوتر برقی و دوچرخه های کرایه ای نیز برای جابجایی استفاده کنید.

مقالات مرتبط

نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
راهنمای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند
انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
آشنایی با جزیره پنانگ آشنایی با جزیره پنانگ
معرفی شهر کوالالامپور معرفی شهر کوالالامپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348