قوانین دبی برای توریست ها

قوانین دبی برای توریست ها

دبی یک بسیار زیبا و دیدنی‌ست که با وجود محدودیت های زیاد در منابع طبیعی، به یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری و گردشگری جهان تبدیل شده است. دبی سالانه میزبان میلیون ها گردشگر و توریست است که به دیدن جاذبه های تفریحی، پارک ها، مراکز خرید و هتل های لوکس این شهر می آیند. در این شهر هر مسافری می تواند از برج خلیفه (برج دبی) را ببیند و از شکوه و عظمت آن لذت ببرد سپس خیابان شیخ زاید، طولانی ترین خیابان این شهر را ببینید و به سمت مراکز خرید و تفریحی دبی مراجعه کنید. پیش از آن که تور دبی را تهیه کنید بهتر است که یک برنامه ریزی اصولی و دقیقی داشته باشید تا به واسطه آن بتوانید بهترین لحظات را در طول سفر خود سپری کنید. اگر قصد دارید به صورت توریستی به سمت دبی راهی شوید پیشنهاد می کنیم کمی دست نگه دارید و این مطلب را مطالعه نمایید. ما این اطمینان را به شما می دهیم که با مطالعه این مقاله می توانید با قوانین دبی برای توریست ها آشنا شوید و به واسطه دانستن آن ها بتوانید بهترین سفر توریستی را در طول مسیر زندگی خود تجربه کنید.

اگر به دبی سفر کرده باشید بی شک می دانید که برترین سازه ها و آسمان خراش ها با معماری های منحصر به فردی وجود دارد. همین موارد در کنار یکدیگر توانسته اند دبی را به شهری برتر و دیدنی تبدیل کند و در تمام ۳۶۵ روز سال افراد متعددی به عنوان گردشگر و توریست به سمت دبی سفر کنند. بنابراین می توان گفت که دبی شهری‌ست که بزرگ ترین فواره ها، آسمان خراش ها، لوکس ترین هتل ها، پیشرفته ترین متروی بدون راننده و مجمع الجزایری مصنوعی را در دل خود جای داده است.

اما پیش از سفر خود به سمت دبی باید یک سری کارهای اداری برای دریافت ویزای دبی انجام دهید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا دبی به ویزا نیاز دارد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که دبی در مقایسه با دیگر شهرهای امارات مهم تر است و در راستای پیشرفت و ترقی صنعت توریستی در امارات تاثیر چشم گیری داشته است. برای کسب اطلاعات بیش تر به صفحه ویزای دبی مراجعه نمایید.

این شهر در کشوری سنتی به نام امارات متحده عربی قرار گرفته است که به دلیل کشف نفت به مرور زمان توانست پیشرفت و ترقی چشمگیری داشته باشد. فرهنگ و سنت‌ها از گذشته تا به امروز در این کشور بر جای مانده است پس می توان گفت که فرهنگ و سنت‌هایی دیرینه در دل این کشور وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید در روزهای آتی به سمت دبی سفر کنید، بهتر است که پیش از سفر خود با قوانین این کشور آشنا شوید و در طول سفر خود به عنوان توریست و فردی قانون مند به بایدها و نبایدهای موجود در دبی احترام بگذارید تا در راستای آن بتوانید بهترین لحظات را در سفر خود سپری کنید. در ادامه به بایدها و نبایدهای سفر به دبی می‌پردازیم پس همانند همیشه همراه ما باشید.

قوانین دبی برای توریست ها

بایدها و نبایدها در قوانین دبی برای توریست ها

بایدها در قوانین دبی برای توریست ها

  1. لنج سواری در دبی را تجربه کنید.

اگر از پرواز تهران به دبی سفر کردید حتما به سمت خور دبی راهی شوید. در این منطقه ساختمان و بناهای قدیمی و زیبایی وجود دارد که می توانید دقیقا بازتاب سبک معماری عربی را با چشمان خود مشاهده کنید. یکی دیگر از جذابیت هایی که در منطقه خور دبی وجود دارد لنج‌ها هستند. لنج های مسافری که از جنس چوب هستند و می توانید این لنج های چوبی را در طول سفر خود امتحان کنید. بنابراین می توان گفت که منطقه خور دبی یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری‌ست که هر ساله افراد زیادی به واسطه سوار شدن روی لنج های چوبی، خوردن وعده های شام و ناهار به سمت دبی و منطقه خور راهی می شوند.

  1. شب های بیابان دبی را تجربه کنید.

اگر دوست دارید که تجربه شگفت انگیز و به یادماندنی را در طول سفر دبی داشته باشید، پیشنهاد قصر شیرین به شما مسافران عزیز این است که برای یک بار هم که شده شب های بیابان دبی را تجربه کنید. در شب های بیابان می توانید لحظات آرامی را بگذرانید و شاهد دیدن ستاره هایی پرنور و سقفی آسمانی باشید. از دیگر تفریحات بیابانی درخور دبی، شترسواری و صحراگردی‌ست که با پرداخت هزینه هر یک از این تفریحات می توانید بهترین سفر به دبی را در طول مسیر زندگی خود تجربه کنید.

  1. لذت خوردن غذاهای عربی را از دست ندهید.

همانطور که با سفر به تمام شهرهای داخل ایران و حتی دیگر کشورها به همه توریست ها و گردشگران توصیه می شود که از غذاهای محلی آن منطقه استفاده کنید به همان نسبت هم توصیه ما به شما این است که خود را از خوردن غذاهای عربی محروم نکنید. بهترین غذاهای عربی همچون اوزی، شتر شکم پر، شاورما، بریانی، تاهتا ملیح و… هستند که هر یک از آن ها طعمی لذیذ و بویی دلنشین دارند.

  1. اگر به دبی سفر کردید حتما از سواحل آن لذت ببرید.

سواحل دبی در امارات متحده عربی، یکی از مقاصد محبوب تفریحی در خاورمیانه است که قدم زدن در آن سواحل می تواند تجربه‌ای بی نظیر و لذت بخش باشد. از زیباترین سواحل دبی می توان به ساحل جمیرا، ساحل الممرز، ساحل لا مر، ساحل مارینا بیچ، ساحل أم سقیم و… اشاره کرد و از قدم زدن در آن سواحل می تواند برای هر فردی جذاب و به یادماندنی باشد. بانوان عزیز پیش از حرکت به سمت این نوع جزایر باید بدانید که محدودیت های پوششی وجود دارد و اگر قصد دارید در سواحل دبی شنا کنید باید در نظر داشته باشید که لباس شنای شما نباید خیلی کوتاه باشد. البته ناگفته نماند که محدودیت پوششی علاوه بر آن که از قوانین دبی است، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی هم توصیه می شود.

  1. لباس هایی نسبتا پوشیده و موجه بپوشید!

همانطور که در بخش قبلی گفته شد برای بازدید و قدم زدن در سواحل دبی باید لباسی نسبتا پوشیده و مطابق با قوانین آن استفاده شود که برای بازدید از مکان های مذهبی همچون مساجد، باید لباسی بپوشید که متناسب و موجه باشد. همچنین برای تفریح و رفتن به سمت مکان های عمومی دیگری همچون مراکز خرید باید لباسی را انتخاب کنید که مطابق با روال این شهر در امارات متحده عربی باشد.

نبایدهای دبی را به خاطر بسپارید!

نبایدهای سفر به دبی را به خاطر بسپارید

  1. ابراز علاقه در ملاء عام ممنوع است!

 اهالی دبی بر این باور هستند که ابراز علاقه در ملاءعام کار درستی نیست و حتی به معنای تابو شکنی هم می باشد. این نوع تابو شکنی ها در دبی شامل مواردی همچون ابراز علاقه، آغوش و… است که اگر هر یک از این موارد را در دبی انجام دهید بی تردید دستگیر خواهید شد.

  1. پایکوبی و رقص در داخل شهر دبی ممنوع است!

یکی از رفتارهایی که در داخل شهر دبی نامتعارف و غیرقابل قبول به شمار می رود، رقص و پایکوبی با پخش موسیقی با صدای بلند است که در همه اماکن عمومی همچون پارک، ساحل و مراکز تفریحی باید این نوع قانون را رعایت کنید. البته این قانون به معنای ممنوع بودن شادی و خوشحالی نیست. در این شهر یک سری مراکز و کلوب ها وجود دارند که می توانید در تمام شب با موسیقی های شاد رقص و پایکوبی داشته باشید.

  1. کالا و لوازم ممنوعه را با خود به شهر دبی نیاورید.

زمانی که چمدان خود را برای سفر به سمت دبی آماده می کنید، از گذاشتن قرص های آرام بخش و مُسکِن ها، کتاب  و محصولات نامتعارف، فرآورده های گوشت خوک اکیدا خودداری فرمایید. اگر تحت نظر پزشک هستید و داروهای خاصی مصرف می کنید، حتما نسخه دارویی را همراه خود داشته باشید.

  1. از توهین و بی احترامی به حاکمان دبی خودداری کنید.

یکی دیگر از قوانین دبی برای توریست ها و دیگر افراد حاضر در امارات متحده این است که باید از توهین و بی احترامی به حاکمان دبی خودداری کنید و یا این که درباره آن ها نقد و انتقادی داشته باشید. بنابراین اگر هم از حکومت دبی و نوع اداره شهری آن ها راضی نیستید باز هم باید این قانون را رعایت کرده و در ملاء عام به مردم، فرهنگ و حتی حکومت توهین نکنید.

  1. برای آخر هفته برنامه ریزی نکنید!

همانطور که می دانید روز جمعه در ایران تعطیل است و معمولا برخی از مراکز تعطیل است که دبی هم از این قاعده مستثنی نیست! آخر هفته در دبی (یعنی جمعه) برای مسلمانان روزی با ارزش و محترم است و جزء روزهای کاری به حساب نمی آید. مناطق تفریحی و گردشگری دبی، جمعه عصرها باز بوده و می توانید به قصد بازدید و تفریح به سمت آن ها حرکت کنید بهترین لحظات را بگذرانید.

در این مطلب به یک سری از قوانین دبی برای توریست ها و گردشگران پرداخته شد که با دانستن هر یک از این موارد می توانید اوقات خوشی را در طول سفر خود داشته باشید و سپس با کوله باری از تجربه با پرواز دبی به تهران بازگردید.

مقالات مرتبط

خور دبی، بندرگاهی در قلب شهر دبی خور دبی، بندرگاهی در قلب شهر دبی
دبی شهر آسمانخراش‌ها دبی شهر آسمانخراش‌ها
فرودگاه بین المللی دبی فرودگاه بین المللی دبی
غذاهای دبی غذاهای دبی
رستوران های ایرانی دبی برای ایرانیان رستوران های ایرانی دبی برای ایرانیان
بهترین زمان سفر به دبی بهترین زمان سفر به دبی
معرفی لوکس‌ترین هتل های دبی معرفی لوکس‌ترین هتل های دبی
شارجه، پایتخت هنری امارات متحده عربی شارجه، پایتخت هنری امارات متحده عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348