پلکان کاموندو، مارپیچی خاطره انگیز در استانبول

پلکان کاموندو از جاذبه های خاص گردشگری شهری در محله کاراکوی استانبول است. باید گفت که پلکان کاموندو مارپیچی عاشقانه و منحصر به فرد در استانبول است. شهر استانبول شهری با انواع جاذبه‌های گردشگری می باشد. شهر استانبول همیشه پذیرای گردشگران با علایق و سلیقه های  متفاوت است. تور استانبول از جمله سفرهایی است که باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید تا فرصت کافی برای بازدیدها و گشت های مورد نظرتان داشته باشید. در این شهر از جاذبه‌ های تاریخی، طبیعی و المان های شهری برای جذب گردشگران استفاده شده است. در این مطلب با قصر شیرین همراه شوید تا با پلکان کاموندو یکی از جاذبه های شهری منحصر به فرد استانبول بیشتر آشنا شویم.

 

پلکان کاموندو استانبول

یکی از بخش ها و محلات دیدنی شهر استانبول محله کاراکوی و پلکان معروف این منطقه می‌باشد. پلکان کاموندو پلکان یا پیاده راه عاشقانه در استانبول یکی از محلات جذاب شهر استانبول برای گردشگران تور استانبول می باشد. این پلکان ها مانند روبانی سنگی و  مارپیچ در دل این محله برای گذر روزمره مردم به عنوان یک راهی فرعی در نظر گرفته شده است.

امروزه پله های کاموندو استانبول محلی برای اجرای موسیقی خیابانی می‌باشد. همچنین این پلکان یکی از لوکیشن های پر طرفدار  و منحصر به فرد برای عکاسی است. خصوصاً محل مورد علاقه عکاسی برای زوج های جوان در استانبول می باشد. پلکان کاموندو محل فیلمبرداری بسیاری از فیلم ها و سریال های ترکی و حتی فیلم های خارجی در ترکیه است. (موقیعت روی نقشه گوگل)

غذاهای خیابانی استانبول

سرگذشت پلکان کاموندو استانبول

 این پله های سنگی مظهر عشق است. داستان پلکان محله کاراکوی داستان عشق پدرانه است. گفته شده که پلکان کاموندو را پدری یهودی به نام ابراهیم که به ترکیه مهاجرت کرده بود، بنا کرده است. ابراهیم از بانکداران بزرگ زمان خود بوده است. او برای آسایش و راحتی رفت و آمد فرزندانش که از این مسیر به مدرسه می رفتند، این پلکان سنگی را با عشق ساخت. کاموندو، مارپیچی سنگی بین دو ساختمان است.  که شکل و زیبایی منحصر به فردی دارد و کاملا متفاوت از سبک معماری عثمانی در آن زمان است. این پله های خاص با طراحی فوق العاده و کم نظیر خود از زیباترین مناطق دیدنی شهر استانبول هستند. حتما وقتی به استانبول سفر می کنید از این مارپیچ های زیبای سنگی بازدید کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تور استانبول و خرید بلیط هواپیما لحظه آخری و یا چارتر به آژانس هواپیمایی قصر شیرین مراجعه فرمایید.

محله ها و خیابان های معروف استانبول را بشناسیم

تورهای مرتبط:

مقالات مرتبط

دیدنی های استانبول دیدنی های استانبول
کاخ توپکاپی استانبول کاخ توپکاپی استانبول
بایدها و نبایدهای سفر به استانبول بایدها و نبایدهای سفر به استانبول
راهنمای سفر به استانبول راهنمای سفر به استانبول
آکواریوم های جذاب و دیدنی استانبول آکواریوم های جذاب و دیدنی استانبول
کاراتپه، بهشت کوهستانی در نزدیکی استانبول کاراتپه، بهشت کوهستانی در نزدیکی استانبول
غذاهای خیابانی استانبول غذاهای خیابانی استانبول
بهترین فرصت خرید در ترکیه را در Black Friday از دست ندهید! بهترین فرصت خرید در ترکیه را در Black Friday از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348