رستوران های ژاپن

ژاپن کشوری کوهستانی با تاریخ و تمدن باستانی است که غذا خوردن در رستوران های آن آداب خاص خود را دارد. فرقی نمی کند در کدام شهر و کدام رستوران این کشور غذا بخورید؛ به هر حال بایستی برای نوش جان کردن غذایتان آداب و رسوم آن را بدانید و رعایت کنید. غذاهای ژاپن ظاهری جذاب دارند، نکته قابل توجه در میان تمامی غذاهای این کشور استفاده از مواد اولیه ارگانیک و نحوه طبخ آن است که در تمام مراحل آماده سازی غذا سعی می شود ویتامین ها و مواد مغذی غذا حفظ شود.

در تور ژاپن می توانید به چندین شهر توریستی این کشور قدم گذاشته و معابد، موزه ها و جاذبه های تاریخی این شهرها را از نزدیک ببینید و در رستوران های محلی آن غذاهای خوشمزه و بی نظیری را امتحان کنید. در ادامه به معرفی چندتا از بهترین رستوران های ژاپن که می توانید خوشمزه ترین سوشی ها را در آن امتحان کنید می پردازیم. لازم به ذکر است که همراهی با تور ژاپن نیاز به دریافت ویزای ژاپن دارد که می توانید برای اخذ آن به آزانس هواپیمایی قصر شیرین مراجعه کنید.

در ژاپن کجا سوشی بخوریم؟

• رستوران گینزا کیوبی Ginza Kyubey

رستوران های ژاپن

رستوران گینزا کیوبی Ginza Kyubey رستورانی معروف و پرچم دار در میان رستوران های شهر توکیو است که بهترین سوشی ها را می توانید در آن نوش جان کنید. این رستوران از قسمت های مختلفی تشکیل شده؛ یک قسمت از این رستوران با میز و صندلی هایی چیده شده است که اکثر افراد در این فضا به صرف غذا می نشینند. همچنین این رستوران دارای اتاق های خصوصی است که به سبک سنتی چیده شده و در آن میزهایی کوتاه روی زیراندازهایی سنتی قرار گرفته است. در قسمت دیگری از این رستوران سرآشپزها در جلوی چشم مهمان ها سوشی آماده می کنند.

• رستوران ناریساوا Narisawa

فوق العاده ترین غذاهای دریایی را می توانید در رستوران ناریساوا Narisawa در توکیو بچشید. این رستوران یکی از جاهایی است که سوشی های درجه یکی را سرو می کند؛ پس اگر سوشی خور هستید این رستوران را از دست ندهید. توجه داشته باشید که غذاهای این رستوران به لحاظ قیمتی ارزان نیست، اما غذاهای متفاوت آن ارزش این مقدار هزینه کردن را دارد. اگر می خواهید در این رستوران غذا بخورید؛ می توانید در خارج از برنامه های تور ژاپن به این رستوران رفته و از سوشی های آن امتحان کنید.

• رستوران هاروکوما Harukoma

رستوران های ژاپن

رستوران هاروکوما Harukoma در شهر اوساکا ژاپن، یکی از رستوران هایی است که به طرفداران سوشی پیشنهاد می کنیم. در این رستوران جذاب ترین سوشی ها که به دست سرآشپزهای برگزیده و ممتاز تهیه می شوند را می توانید امتحان کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید. این رستوران در ساعات مختلف همواره پر از مشتری است و محیطی شلوغ دارد. همچنین منوی متنوع این رستوران نام غذاهای زیادی را پیش روی شما قرار داده که انتخاب را برایتان تا حدی سخت می کند.

آداب غذا خوردن در ژاپن

قبل از هر چیزی باید طرز غذا خوردن با چاپستیک و روش استفاده از آن را یاد بگیرید. مردم ژاپن قبل از شروع غذا از میزبان و آشپز اجازه می گیرند؛ شما نیز می توانید با گفتن جمله “ایتاداکی ماس” از آشپز اجازه بگیرید و غذایتان را میل کنید.
اگر با دوستان یا جمعی برای صرف غذا به رستورانی در ژاپن رفتید، صبر کنید تا غذای همه جمع سرو شده و بعد شروع به خوردن غذا کنید.
یکی از نکاتی که بایستی به آن توجه کنید این است که ظرف غذایتان را بیش از حد پر نکنید و غذایتان را تا آخر میل کنید؛ ژاپنی ها باقی ماندن غذا در ظرف را نوعی بی احترامی می دانند. در طول این متن به معرفی بهترین رستوران های ژاپن که سوشی و غذاهای دریایی سرو می کنند و بخشی از آداب و رسوم غذا خوردن در ژاپن پرداختیم تا با دانستن این اطلاعات سفری بدون دغدغه و راحت داشته باشید.

مقالات مرتبط

آشنایی با بهترین شهرهای ژاپن آشنایی با بهترین شهرهای ژاپن
اطلاعات جامع کشور ژاپن اطلاعات جامع کشور ژاپن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *