میانشه، دریاچه‌ای زیبا در مازندران

دریاچه میانشه یا دریاچه چورت در شکاف دره‌ای در استان مازندران قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی دربر گرفته‌است. این دریاچه یکی از جاذبه های زیبای گردشگری استان مازندران است. با این مطلب از آژانس مسافرتی قصرشیرین همراه باشید. 

دریاچه چورت کجاست؟

دریاچه میانشه(پورت) در ۱۰ کیلومتری روستای چورت استان مازندران قرار دارد. این دریاچه، حدود ۵.۲ هکتار وسعت دارد. چورت در محاصره ی درختان سبز خوشرنگ و جنگل های انبوه است.  همین موضوع باعث منحصر بفرد شدن چشم انداز آن شده است. وجود ماهی های زیاد و متنوع در این دریاچه یکی از ویژگی های اصلی آن است. علاوه بر این، هوای مه گرفته، صدای حیوانات مختلف و پرندگان و جاده ای خاکی که از میان این درختان می گذرد، بر فضای مرموز این دریاچه اضافه کرده است. و باعث شده تا به یکی از مسیرهای مورد توجه گردشگران ماجراجو تبدیل شود.خوبی سفر به این نقطه ی زیبا از ایران و گذراندن حتی چند ساعتی در آن این است که وقتی آن را ترک کنید، با یک حال و هوای عالی این کار را می کنید و تنها چیزی که برایتان می ماند یک حس خوب است و این برای افرادی که از انواع هیاهو ها خسته شده اند و دوست دارند کمی آرامش نصیب خود کنند و یا به دنبال تمدد اعصاب هستند، بهترین گزینه است. یک کار خوب، چادر زدن در فضای اطراف دریاچه است که آرامش بی مانندی را نصیبتان می کند.

دریاچه ارواح جاذبه‌ای منحصر به فرد

زمین لرزه سال 1318 عامل پیدایش دریاچه چورت

این دریاچه در سال ۱۳۱۸ خورشیدی بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده‌است. هنگام کاهش آب، پدیدار شدن باقیمانده درخت‌هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند منظرهٔ ویژه‌ای را ایجاد می‌کند.

جاذبه های گردشگری مازندران

چطور به دریاچه چورت برویم؟

برای رسیدن به این دریاچه ی زیبا باید اول به استان مازندران و از آنجا به جاده ی کیاسر- ساری بروید. این راه از تهران تقریبا ۳۵۰ کیلومتر فاصله دارد. بعد از آن، به روستای چورت می رسید. ۱۰ کیلومتر که طی کنید البته در جاده ی خاکی، می توانید دریاچه چورت را ببینید.
هوای این دریاچه و هوای اطراف آن خنک است پس اگر خواستید در این دریاچه بمانید، وسایل گرمایشی و چادر را فراموش نکنید.
در اینجا امکان ماهیگیری برایتان وجود دارد. فقط یادتان باشد در این مکان شنا نکنید که ممکن است خطر هایی داشته باشد. البته تورهایی وجود دارد که اگر علاقه‌مند به این گونه سفر کردن باشید، شرکت در یکی از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این صورت می‌توانید با نقاط بیشتری به همراه فرهنگ بومی مردم منطقه هم آشنا شوید. (موقعیت دریاچه چورت روی نقشه گوگل)

جاذبه های گردشگری گیلان

بهترین زمان سفر به دریاچه چورت

فصل‌های بهار، تابستان و پاییز بهترین زمان برای دیدار از دریاچه‌ی چورت هستند. با این حال اگر تحمل سرمای زمستان را داشته باشید. و بتوانید با سختی مسیر کنار بیایید، قطعا با حال و هوای متفاوت‌تری. در این فصل از این دریاچه دیدن خواهید کرد. یکی از بهترین روش های سفر، سفر با تور است.

مقالات مرتبط

شهرک ساحلی قصرشیرین، اقامتگاهی منحصربه فرد در سی سنگان نوشهر شهرک ساحلی قصرشیرین، اقامتگاهی منحصربه فرد در سی سنگان نوشهر
اوپرت ، مرز شگفت انگیز مازندران و سمنان اوپرت ، مرز شگفت انگیز مازندران و سمنان
رامسر ، عروس مازندران رامسر ، عروس مازندران
جنگلهای دوهزار و سه هزار تنکابن ، طبیعتی بی نظیر در مازندران جنگلهای دوهزار و سه هزار تنکابن ، طبیعتی بی نظیر در مازندران
چشمه های باداب سورت ، دومین چشمه آب شور دنیا چشمه های باداب سورت ، دومین چشمه آب شور دنیا
دریاچه الندان ساری ، بهشت گمشده مازندران دریاچه الندان ساری ، بهشت گمشده مازندران
دریاچه ارواح جاذبه‌ای منحصر به فرد در مازندران دریاچه ارواح جاذبه‌ای منحصر به فرد در مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *