خور دبی، بندرگاهی در قلب شهر دبی

 

خور دبی، بندرگاهی در قلب شهر دبی آب شوری است که شهر دبی را به دو قسمت دبی و بر دیره تقسیم می کند. اولین پلی که این دو قسمت را به یکدیگر متصل کرد، ال مکتوم نام داشت. البته الان گذرگاه های دیگری همچون؛ پل شندغه، پل قرهود و پل معبر خلیج تجاری نیز این دو سو را به یکدیگر متصل می کند. بسیاری از غواصان برای یافتن مروارید به این خور می آمدند. با توجه به آب گرم و عمق کم آب در این منطقه ، همواره ماهی های بسیار زیادی در آن وجود داشته، به همین دلیل خور به یکی از بندرگاه های مهم برای صنعت ماهیگیری دبی تبدیل شده است و بسیاری از هند و آفریقای شمالی به آن رفت و آمد می کنند.

خور دبی، بندرگاهی در قلب شهر دبی | عبور و مرور در خور دبی

این بندر کوچک مناسب برای رفت و آمد کشتی های بزرگ نیست در نتیجه خور را لایروبی کردند تا کشتی های بزرگتر نیز بتوانند در این بندر توقف و بارگیری کنند. برای رفتن از سمت شرقی به غربی دبی می توانید از قایق های عربی به نام عبره استفاده کنید. گفتنیست که هزینه جابجایی با این قایق ها اندک است.

پیشنهاد می کنیم دیدن طلوع افتاب را در نزدیکی بندرگاههای خور از دست ندهید. جایی که انعکاس نور آفتاب بر فراز آب های نیلگون را می توانید مشاهده کنید. در همان هنگام که کشتی های مسافربری و باربری به فعالیت خود ادامه می دهند و نسیم خنکی در زمان طلوع خورشید می وزد لذت دیدار از این منظره را دوچندان می کند.

خور دبی، بندرگاهی در قلب شهر دبی

 

تفریحات مرسوم در اطراف خور دبی

خور دبی از قلب شهر دبی عبور می کند. لنج ها و قایق های فراوانی در این خور قرار دارد و می توانید زمان زیادی را در آن سپری کنید و لذت ببرید. شما می توانید در کشتی هایی که دور تا دور آن با شیشه پوشیده شده است، غذای خود را صرف کنید.

در آرامش خور و در تاریکی شب رقص نور ساختمان های بلند اطراف را ببینید و لحظاتی رمانتیک و عاشقانه ای را تجربه کنید.
اجاره قایق نیز یکی دیگر از فعالیت های هیجان انگیزی است که شما می توانید در مدت زمان اقامت خود در دبی و بازدید از خور انجام دهید. در مدت دو ساعت شما می توانید بر آب‌های خور قایق سواری کنید و از خوراکی و نوشیدنی های خوشمزه لذت ببرید. همچنین دیدن مناظر زیبای اطراف خور نیز هیجان انگیز است و شادی مضاعفی به گردشگران تور دبی می بخشد.

بازارهای نزدیک به خور دبی

از دیگر دلایلی که دبی را به شهری محبوب در خاورمیانه تبدیل کرده است، فروشگاه های بزرگ و جذاب آن است. نه تنها مراکز خرید مدرن بلکه بازار های سنتی نیز طرفداران زیادی بین بازدید کنندگان این شهر دارد. اگر به دبی سفر کنید، قطعا زمزمه هایی از بازار محبوب طلای آن یا همان سوق الذهب می شنوید.

در کنار آن بازار ادویه سوک را می بینید که پر از مغازه های کوچک و بزرگ است. کمتر گردشگری می تواند در مقابل استشمام آن همه بوی مدهوش کننده مقاومت کند و دست به خرید نشود. پیشنهاد می کنیم بازدید از مناطق قدیمی اطراف خور دبی و گشت و گذار در این بازارهای  قدیمی را از دست ندهید.

گشت و گذار در اطراف خور

دهکده میراثی که در نزدیکی دهانه خور قرار دارد سبک زندگی مردم در زمان های گذشته را نشان می دهد. در آن زمان مردم بیشتر برای گذران زندگی به غواصی و ماهیگیری می پرداختند. پس از گشت و گذار در آبادی و آشنا شدن با زندگی سنتی مردم دبی می توانید در کناره خور قدم بزنید و به کافه ها سری بزنید تا چایی و قهوه بنوشید.

خور دبی، بندرگاهی در قلب شهر دبی

از دیگر مناطق سنتی که می توانید به آن سر بزنید می توان به منطقه بستیکه دبی اشاره کرد. مکانی که در آن می توانید بادگیرهایی  همانند آنچه در یزد وجود دارد را مشاهده کنید. بادگیر هایی که برای خنک کردن منازل در آن زمان ها استفاده می شده است.

کریک پارک دبی

لازم است بدانید حتما در سفر به منطقه خور به پارک کریک هم سری بزنید. اینجا پارکی زیبا و مناسب برای تمام اعضای خانواده است. شما در پارک می توانید به باربکیو بپردازید. دوچرخه ای کرایه کنید و زمانی را در پارک به گردش بپردازید و یا از تله کابین استفاده کنید و شهر را از بالا ببینید. در این پارک فضایی مخصوص برای بازی کودکان نیز وجود دارد که از همه لحاظ این مکان را به فضایی مناسب برای خانواده ها تبدیل کرده است.

آژانس هواپیمایی قصرشیرین شما را به دیدن جاذبه های گردشگری تور دبی دعوت می نماید .جهت خرید بلیط دبی و یا رزرو تور دبی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دبی شهر آسمانخراش‌ها دبی شهر آسمانخراش‌ها
فرودگاه بین المللی دبی فرودگاه بین المللی دبی
غذاهای دبی غذاهای دبی
رستوران های ایرانی دبی برای ایرانیان رستوران های ایرانی دبی برای ایرانیان
بهترین زمان سفر به دبی بهترین زمان سفر به دبی
معرفی لوکس‌ترین هتل های دبی معرفی لوکس‌ترین هتل های دبی
قوانین دبی برای توریست ها قوانین دبی برای توریست ها
شارجه، پایتخت هنری امارات متحده عربی شارجه، پایتخت هنری امارات متحده عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *