معروف ترین فستیوال های هند

معروف ترین فستیوال های هند

هند را می توانیم جزو شناخته شده ترین کشورهای جهان بدانیم. فرهنگ اصیل، جاذبه های تاریخی، اهالی پر هیاهو، فستیوال های هند و سبک زندگی متفاوت این کشور همگی دست به دست هم داده تا عظمت هند به گوش جهانیان برسد. هندی ها مردمان پر شور و نشاطی هستند و علارغم ظاهر فقیرانه اکثر این مردم، بالغ بر ۶ هزار نفر آن ها را مردمان ثروتمند تشکیل داده اند. همراهی با تور هند سفر شما را به سرزمینی می برد که حرف هایی برای گفتن دارد. برای سفر به هند نیاز به دریافت ویزای هند دارید که با مراجعه به صفحه لینک شده به این نوشته می توانید نسبت به دریافت تور و ویزا اقدام کنید.

اگر راجع به زبان رسمی این کشور چیزی بشنوید قطعا تعجب خواهید کرد. با توجه به این که زبان رسمی هر کشور یک الی دو زبان است؛ هند با ۲۳ زبان رسمی رکورد خود را ثبت کرده است! فرهنگ های متفاوتی در این کشور وجود دارد که علاوه بر خروجی های مختلف اخلاقی در کشور،‌ سبب گوناگونی زبان ها و نژاد ها نیز شده است.

فستیوال های هند؛ بازگشت به دوران بچگی

جشنواره ها و مسابقات زیادی در هند برگزار می شود و با توجه به ازدیاد جمعیت همه چیز خیلی پر شور و نشاط است. شرکت در فستیوال های هند کودک درونتان را زنده می کند و بدون ترس از قضاوت می توانید بازی و تفریح کنید. خوب است بدانید بازی مارو پله و شطرنج که در جهان مشهور است زاده افکار هندی هاست. به همین دلیل هند را تجلی واقعی فرهنگ و سنت های غنی می دانند. هند سرزمین جشن هاست و مردم به بهترین شکل آن ها را مدیریت می کنند.

۱. جشنواره بزرگ نورها (دیوالی)

فستیوال های هند

از برجسته ترین فستیوال های هند می توان به فستیوال دیوالی اشاره کرد. دیوالی بسیار باشکوه و مجلل انجام می شود. به طوری که مردم لباس های نو بر تن می کنند، خانه هایشان را با گل و جراغ تزیین می کنند. به گرد همایی می روند و شمع هایی را کنار یکدیگر روشن می کنند. هندی ها در این جشن به آتش بازی و ترقه بازی می پردازند. خوب است بدانید برای برگزاری این جشن تاریخی انتخاب می شود که ماه در ظریف ترین حالت خودش بوده و تا ماه کامل روزهای زیادی باقی مانده است. برگزاری دیوالی در تاریک ترین شب تقویم قمری است. در این روز می بایست شیرینی و هدایایی را برای پذیرایی از دیگر افراد آماده کرده و خانه هایتان را با نور تزیین کنید.

دیوالی جشنی است که اتفاقی تاریخی را گرامی می دارد. این اتفاق مربوط به بازگشت لرد راما به همراه همسرش سیتا و برادرش لاکشمانا پس از ۱۴ سال تبعید طولانی است.

۲. جشنواره ای برای تشکر از خدا (اوگادی)

برای آشنایی بیشتر با فرهنگ هندی ها، بهتر است در تور هند با فستیوال های سنتی آن ها همراه شوید. این جشنواره ها می توانند دریچه عمیقی از ‌آداب و رسوم هندیان را برای شما به نمایش بگذارد. فستیوال اوگادی یکی از همین فستیوال هایی است که به صورت خود جوش توسط مردم انجام شده و مربوط به شکرگزاری از خداست. مردم در این جشن گرد هم می آیند و به هدیه دادن و تقسیم غذا می پردازند. علاوه بر آشنایی با فرهنگ این کشور، می توانید طعم لذیذ غذاهای محلی هند را نیز بچشید.

۳. جشن عید فطر

اهمیت این عید مقدس را همگی می دانیم. این عید برای همه مسلمانان جهان دارای اهمیت ویژه ای است. در هند هم همانند دیگر کشورها جشن ها و اعیاد مذهبی در اماکن مقدس برگزار می شود. همانطور که می دانید جشن عید فطر به منظور پایان ماه مبارک رمضان است و شیرینی ها و شربت هایی که توسط مردم پخش می شود حکم عیدی را دارد. البته افرادی هم وجود دارند که عیدی های نقدی مانند پول به افراد کوچک تر می دهند. آن ها بر این عقیده اند که این عیدی ها باعث افزایش رزق و روزی خواهد شد.

۴. جشنواره پر جنب و جوش رنگ ها (هولی)

فستیوال های هند

این جشنواره یکی از محبوب ترین فستیوال های هند است. هولی هر ساله به بهترین شکل ممکن اجرا می شود و هندی ها آن را به شدت مقدس می دانند. آن ها در این جشنواره آتشی بزرگ درست می کنند و دور آن می چرخند. آن ها با رنگ ها بازی می کنند و دنبال یکدیگر می دوند. شیرینی های خوشمزه ای در این جشنواره برای پذیرایی از افراد توزیع می شود که نماد فستیوال های هندی است. در این فستیوال استفاده از تفنگ های آب پاش نیز آزاد است و می توانید علاوه بر پرتاب رنگ به افرادی که در جشنواره حضور دارند بادکنک هایی را باد کنید و روی سر دیگران بترکانید! خلاصه هر گونه رفتاری که دوست داشتید می توانید در این فستیوال رنگ بازی انجام دهید. در تور هند می توانید در این جشنواره جذاب شرکت کنید.

جشنواره هولی به منظور پیروزی خیر بر شر برگزار می شود. به عبارتی هندی ها آمدن فصل بهار را جشن می گیرند. زمان برگزاری این جشنواره در تقویم درست زمانی اتفاق می افتد که ماه در کامل ترین حالت خود به درخشش در آسمان در آمده است.

۵. جشنواره رقص، موسیقی و خنده (بیهو)

فستیوال های هند

بیهو یک جشن سنتی و جذاب است که در شمال شرق انجام شده و حضور افراد جوان در آن پررنگ تر است. زیرا رسم و رسوم برگزاری این جشنواره این است که باید جوان تر ها لباس محلی بپوشند و به رقص و پای کوبی بپردازند. در این جشن انواع غذاهای سنتی مانند لادو نارگیل، تیل پیتا، گیلا پیتا و ماهی پیتیکا سرو می شود و با ساز و دهل محلی همراه است. پس از دریافت تور هند می توانید با پوشیدن لباس های سنتی در این جشن شرکت کنید. همان ظوز که در تصویر مشاهده می کنید موها و آذین صورت بانوان هندی همانند فیلم هایی ست که از این کشور دیده می شود! همان خال قرمز معروف و لباس های کیمونویی و برای مردها کمربند های قرمزی که نشانه از اصالت فرهنگ هندیان دارد.

 

 

مقالات مرتبط

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری هند معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری هند
دهلی نو، پایتخت شگفت‌انگیز هند دهلی نو، پایتخت شگفت‌انگیز هند
کلکته، بزرگترین بازار گل آسیا در هند کلکته، بزرگترین بازار گل آسیا در هند
تاج محل، جلوه‌ای از شکوه معماری ایرانی در هند تاج محل، جلوه‌ای از شکوه معماری ایرانی در هند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348