معروف ترین غذاهای ترکیه

ترکیه همسایه شمال غربی ایران و یک کشور آسیایی – اروپایی است. موقعیت جغرافیایی این کشور در کنار دریاهای سیاه، مدیترانه، اژه و مرمره، آب و هوایی معتدل به آن بخشیده است. ترکیه یکی از کشورهایی است که سرمایه گذاری کلانی روی صنعت توریسم انجام داده است. ترکیه به سبب سبک زندگی و فرهنگ بومی خویش، جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. در این نوشته با معروف ترین غذاهای ترکیه که شهرت جهانی دارند، آشنا می شوید. 

حاکمان ترک از دیرباز، یکی از اصول کشورداری خود را تعهد به تأمین خوراک و پوشاک مردمان خویش می‌دانسته‌اند. آشپزی ترکی ریشه‌ در آشپزی بومی این منطقه دارد. فرهنگ آشپزی این کشور از فرهنگ آشپزی ایرانی، آناتولی و عثمانی ریشه گرفته است و به عنوان یکی از بهترین فرهنگ ها و دستورهای آشپزی در جهان شناخته شده است. با ما در قصرشیرین همراه باشید تا شما را با معروف ترین غذاهای ترکیه آشنا کنیم. 

غذاهای معروف ترکیه 

غذاهای ترکیه بسیار لذیذ و دلچسب هستند. سفر به این کشور و دریافت تور ترکیه بدون چشیدن غذاهای این کشور لطفی ندارد. در این نوشته با معروف‌ترین غذاهای ترکیه آشنا می شوید و راهنمای کاملی از غذاهای این کشور را دریافت خواهید کرد. 

کباب کوبیده(شیش کباب)

شیش کباب یا همان کباب کوبیده ما ایرانی ها، یکی از غذاهای دوست داشتنی در ترکیه است. این کباب از گوشت بره همراه با ادویه جات تهیه می شود. تکه هایی از گوشت در این کباب به صورت بریده شده روی سیخ زده می شود. در ایران به آن کباب شیش لیک گفته می شود. شیش در زبان ترکی همان سیخ است و به فارسی روان می شود کباب سیخی!

معروف ترین غذاهای ترکیه

مانتی

این غذا یکی از غذاهای مورد علاقه گردشگرانی است که به ترکیه سفر می کنند. مانتی یکی از غذاهای محلی شهر آنتالیاست که هواداران بسیاری دارد. برای درست کردن مانتی گوشت چرخ کرده را پس از سرخ کردن درون خمیر می پیچانند. مانتی را همراه با ماست و سیر مصرف می کنند.

پیده (پیتزای گوشت و سبزیجات)

پیده یکی دیگر از غذاهای بومی ترکیه است که مورد استقبال بسیاری از گردشگران تور ترکیه قرار گرفته است.  این غذا تقریبا همان پیتزای گوشت و سبزیجات خودمان است. پیده را معمولا بعنوان عصرانه سرو می کنند. این غذا در ایران هم به خوبی سرو می‌شود و طرفداران زیادی دارد. 

کوفته خام

یکی از غذاهای پرطرفدار در ترکیه «کوفته خام» است. کوفته خام یکی از غذاهای با اصالت امپراتوری عثمانی در این کشور است. کوفته خام با گوشت خام و بلغور درست می شود. سپس  گردو، فندق و سیب‌زمینی به آن اضافه می کنند.

ایچلی کوفته

غذای «ایچلی کوفته» از غذاهای پرطرفدار ترکیه  به شمار می رود. همانند اغلب غذاهای ترکی در طبخ این غذا گوشت نقش اصلی دارد. ایچلی کوفته ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده، جعفری، پیاز، بلغور، سیب‌زمینی و تخم مرغ است.

معروف ترین غذاهای ترکیه

ایمام بایلدی(بادمان شکم پر)

«ایمام بایلدی» یا همان بادمجان شکم پر، یکی از غذاهای معروف ترکیه است. در این غذا شکم بادمجان را با سبزیجات و گوشت و ادویه پر می‌کنند و می پزند. ادویه رکن اصلی این غذا است و طعم دلپذیری به آن می‌دهد. 

لاهماجون

لاهماجون نوعی پیتزای ترکی است که نان آن نازک  و گرد است. ریشه نام این غذا از زبان عربی گرفته شده است. شکل اولیه لاهماجون به صورت «لحم عجین» به معنی گوشت و خمیر است. بنابراین ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده، فلفل دلمه ای و پیازرا روی نان می‌ریزند.

یاپراک سارما(دلمه برگ مو)

یاپراک سارما یا دلمه برگ از غذاهای محبوب کشور ترکیه شناخته می شود. در ترکی استانبولی به برگ یاپراک می‌گویند و سارما به معنی پیچیده ‌شدن می‌باشد. این غذا دقیقا همان دلمه برگ مو ایرانی‌هاست.

اگر شما هم در سفر به ترکیه تجربه ای از غذاهای ترکی دارید با ما به اشتراک بگذارید. حتما برایمان جالب است:) 

مقالات مرتبط

محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین
جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم
بهترین مقاصد آسیایی در بهار بهترین مقاصد آسیایی در بهار
بعد از خواندن عجایب کشور چین ، دیگر آن آدم سابق نخواهید شد! بعد از خواندن عجایب کشور چین ، دیگر آن آدم سابق نخواهید شد!
بهترین هتل‌ های چین بهترین هتل‌ های چین
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
راحت ترین کشور برای ویزای شینگن 2024 راحت ترین کشور برای ویزای شینگن 2024
شب یلدا،‌ خیر مقدم به زمستان شب یلدا،‌ خیر مقدم به زمستان

1 دیدگاه برای ”معروف ترین غذاهای ترکیه

  1. غذاهای ترکیه فوق العاده هستن
    با سلیقه ی غذایی ایرانی ها هم سازگارن
    من که خیلی خوشم‌اومد مخصوصا از دسر هاشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348