معرفی کلانشهر شانگهای

یکی از کلانشهرهای معروف دنیا و قطب های اقتصادی دنیا شهر شانگهای چین است. کلانشهر شانگهای بزرگترین شهر چین و پایتخت اقتصادی این کشور است. این شهر غول آسا که به شهر آسمان خراش ها معروف است سالانه میزبان افراد بسیاری است که برای اهداف تجاری و گردشگری به این شهر سفر می کنند. علاوه بر اهمیت اقتصادی، با سفر به این شهر جلوه ای بینظیر از معماری جدید و مدرن را در شهرسازی چینی خواهید دید. پیش از دریافت ویزای چین و سفر به این شهر مطالعه معرفی کلانشهر شانگهای اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد.

شانگهای، شهر آسمان خراش ها

در دل دلتای رودخانه یانگ تسه، یکی از بزرگترین شهرهای چین  به چشم میخورد. این شهر با مساحت 6340 کیلومتر شبه جزیره ای باشکوه و دیدنی در آسیا است.

شانگهای از نظر موقعیت جغرافیایی نزدیک به اقیانوس آرام واقع شده و رودخانه  ” هوانگ پو ” در کرانه چپ، چشم نوازی می کند. این رودخانه زیبا شهر شانگهای را به دو تاریخ تقسیم کرده است  قسمت شرقی که با ساختمان های مدرن  و آسمان خراش حاکی از معماری جدید شهرسازی است “پودونگ” نام دارد و قسمت کهن و تاریخی این شهر با نام  “شانگهای” حکایت از تاریخ این سرزمین دارد.

از آنجایی که جمعیت شهرهای چین غالبا زیاد است این کلانشهر نیز جمعیت زیادی در خود جای داده است. شانگهای اقتصاد چین را در دستان خود دارد و دریچه ای از بازارهای اقتصادی را به روی جهان گشوده است.

 معرفی کلانشهر شانگهای

گذری بر تاریخ و فرهنگ مردم شانگهای

اگر چه شانگهای شهری تاریخی به شمار نمی رود؛ اما نماد شکوفایی صنعتی  و اقتصادی کشور است و بافت تاریخی در آن بسیار کمتر می بینید. از نظر فرهنگ می توان گفت شما با گشت وگذار در میان  ساکنان این شهر با فرهنگ های مختلفی روبرو می شود چرا که پس از جنگ جهانی دوم افراد زیادی به این کلانشهر مهاجرت کردند و همین واقعه تاریخی دلیلی شد که فرهنگ یکپارچه در شانگهای دیده نشود. البته ناگفته نماند مردمان اصیل ساکن شانگهای دنیایی از آداب و رسوم مخصوص خود را دارند که جالب است بدانید.

به  طور کلی مردم شانگهای مردمانی مهمان نواز و صمیمی هستند و شما به خوبی می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. از آنجایی که این شهر ترکیبی از دنیای مدرنیته و سنتی است شیوه  زندگی نیز ترکیبی از جنبه های غربی و محلی است. تا آنجایی که شما هم رقص  و پایکوبی های غربی را در سطح شهر می بینید مثل رقص و پایکوبی افراد مسن در یک صبح زود در پارک های شهر و هم داستان سرایی و آوازهایی که از هنر باستان چین (pingtan) خبر می دهد.

بنابراین اگر به این شهر سفرکردید حتما به تماشای چایخانه های آن بروید.  نکته مهمی که خوب است بدانید؛ هنگام مکالمه با مردمان  شانگهای هرپاسخی را به محترمانه ترین شکل ممکن ادا کنید و از حرکات اضافی صورت و بدن کمتر استفاده کنید چرا که ممکن است از هر حرکت شما برداشت اشتباهی شود. راستی سکوت در شانگهای نشانه احترام است اگر زیاد دیدید حمل بر بی ادبی نگذارید.

زبان، مذهب و اطلاعات کلی شهر شانگهای

زبان مردم شانگهای چینی است، اما بیشتر افراد ساکن در آن مهاجر هستند چرا که در اواخر قرن نوزدهم و قرن بیستم افراد زیادی از جاینگ سو و زجیانگ به این شهر مهاجرت کردند. افراد بسیاری از شهرهای دیگر چین برای اشتغال به کار به شانگهای سفر می کنند و زبان ماندارین به عنوان ابزار ارتباطی میان مردم در این شهر استفاده می شود. در رابطه با مذهب هم طبق قانون رسمی چین مذهب این شهر مانند پکن بی خدایی است و هیچ حاکمیت مذهبی وجود ندارد.

در نکات مهم در سفر به چین ضروری است بدانید واحد پول مردم شانگهای  از واحد کل کشور چین یعنی”یوان” تبعیت میکند که هر یوان معادل 10 “جیاو” و هر “جیاو” هم 10  “فن” می باشد که معادل ریالی 17360 به نرخ امروزی است.

برای شماره گیری و برقراری تماس و کد تماس این کلانشهر +86 است که باید پیش از شماره گرفته شود.

آب و هوای شانگهای چین

آب و هوای شهر شانگهای به طور کلی معتدل و مرطوب است. شما در این شهر هر چهار فصل را می بینید. بهارهای دلپذیر و زیبا و تابستان های بارانی و گرم. در فصل پاییز و زمستان نیز شاهد برگ ریزان پاییزی و زمستان های سرد هستید. البته از آنجایی که این شهر در جوار اقیانوس می باشد و اطراف آن را آب گرفته اغلب اوقات بارانی است. شانگهای در ماه جولای گرمترین و از اواخر ژانویه تا فوریه گرمترین روزهای خود را تجربه می کند.

جاذبه های گردشگری شانگهای

 در تور چین و سفر به شانگهای شاهد دنیایی مدرن متشکل از معماری و شهرسازی و تاریخی غنی درکنار یکدیگر خواهید بود. میراث غنی از فرهنگ باستان چین یک طرف و شکوه و عظمت مدرنیته شهر از طرف دیگر شانگهای را به قطب گردشگری تبدیل کرده است.

شانگهای اگرچه به دلیل گردش اقتصادی و تجارت پذیرای صاحبان کسب و کار زیادی است و افراد بسیاری از سرتاسر دنیا به این منظور به کلانشهر شانگهای سفر می کنند ولی جاذبه های بصری و تاریخی این شهر نیز به خودی خود منحصر به فرد است.

در منطقه پودانگ برج ها و ساختمای معروفی مانند ساختمان تجاری SWFC ، برج ها، هتل های معروف، بانک ها و ساختمان بورس قرار گرفته است. البته از مغازه های شیک و برندهای گران قیمت نباید غافل شوید. همچنین در بافت قدیمی شهر معابد و محله های قدیمی به چشم میخورد.

خیابان باند

اگر دلتان برای برج های تجاری جهانی تنگ شده است به خیابان باند در ساحل شرقی رودخانه هوانگپو سر بزنید. این خیابان دیدنی و توریستی منظره ای از برج های بلند با چراغانی های بینظیر را جلوه می دهد.

رودخانه هوانگپو

رودخانه هوانگپو تنها رودخانه اصلی شانگهای است و شهر شانگهای رو به دو قسمت تقسیم میکند. جاذبه های باشکوهی در امتداد این رودخانه به چشم میخورد.

جاده نانجینگ

 این جاده به خیابان تجاری شماره  1 چین معروف است و 5.5 کیلومتر درازا دارد و بیش از 600 فروشگاه در آن دیده می شود. از سوغاتی های ارزان قیمت تا بسیار گران و لوکس در این فروشگاه دیده می شود.

آکواریوم شانگهای

بزرگترین آکواریوم اقیانوسی با  بیش از 450 گونه از آبزیان اقیانوسی؛ از جاذبه های دیگر این شهر است.

برج اریتنال یا مروارید خاور : این برج در کنار رودخانه هانگ پو در شانگهای واقع شده است و ششمین برج رادیو- تلویزیونی در دنیاست.

باغ  یو: با مساحتی حدودی ۲۰۰۰۰ مترمربع یکی دیگر از دیدنی های شهر است. با قدم زدن در این باغ چین باستان به خوبی در برابر چشمان شما رخ نمایی می کند.

قطار مگلو شانگهای: قطاری پیشرفته و مغناطیسی که با سرعتی شگفت انگیز مانند جت حرکت میکند و هر گردشگری را مشتاق به دیدن از آن میکند.

 معرفی کلانشهر شانگهای

اخذ ویزای چین و سفر به شانگهای

اگر قصد سفر به چین برای تحصیل و کار دارید یا تصمیم به یک سفر کوتاه مدت با منظور گردشگری به چین را کرده اید تا از شهرهای بزرگ آن مانند پکن و شانگهای و از آثار تاریخی و مشهور دیدن کنید لازم است ویزای چین را دریافت کنید.

اما چگونه ویزای چین بگیریم؟ برای گرفتن اجازه ورود و خروج به خاک این کشور در ابتدا باید هدف خود از سفر خود را تعیین کنید. بسته به نوع سفر ویزای شما صادر می شود. به دلیل برگزاری نمایشگاه های فراوان در چین و به خصوص شهر گوانجو و شانگهای ویزای تجاری چین متقاضیان زیادی دارد.

 جمع بندی

 معرفی کلانشهر شانگهای را در این نوشته خواندید. شانگهای یکی از شهرهای بزرگ و معروف چین است و سالانه میزبان افراد بسیاریست که با  اهداف توریستی و یا تجاری به آن سفر می کنند. برای سفر به شانگهای ایرانیان باید ویزای چین دریافت کنند. با دریافت ویزای چین به هر منظوری تنها می توانید برای مدت محدود و تا پایان اعتبار ویزا در این کشور بمانید. 

مقالات مرتبط

بهترین هتل های گرجستان بهترین هتل های گرجستان
جاذبه های گردشگری شهر گوانجو جاذبه های گردشگری شهر گوانجو
محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین
جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم
بهترین مقاصد آسیایی در بهار بهترین مقاصد آسیایی در بهار
معروف ترین غذاهای ترکیه معروف ترین غذاهای ترکیه
بعد از خواندن عجایب کشور چین ، دیگر آن آدم سابق نخواهید شد! بعد از خواندن عجایب کشور چین ، دیگر آن آدم سابق نخواهید شد!
راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348