معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری هند

تاج محل

هند، یکی از پهناورترین و پرجمعیت‌های کشورهای جهان در جنوب آسیاست. این کشور که به دلیل تنوع قومی و فرهنگی به کشور هفتاد و دو ملت معروف می‌باشد، دارای دیدنی‌ها و جاذبه‌های توریستی فراوانی است. در این کشور زیبا می‌توانید به دیدن مناظر طبیعی زیبا و بناهای تاریخی کهن بروید و ضمن آشنایی با فرهنگ غنی هند از غذاهای تند آن لذت ببرید. ایام تعطیلات عید، فرصتی عالی برای سفر به هند است و تعداد زیادی تور هند نوروز 1404 توسط آژانس‌های گردشگری مختلف برگزار می‌شود.

آب و هوای هند

کشور هند به دلیل قرار گرفتن در جنوب آسیا از آب و هوایی معتدل برخوردار است. البته این کشور در تابستان آب و هوایی گرم و شرجی دارد و آب و هوای آن در پاییز و زمستان، معتدل و خنک است.

بسیاری از توریست‌ها ترجیح می‌دهند در تابستان همزمان با اوج گرما به این کشور سفر نکنند. در نتیجه تقاضای زیادی در فصل تابستان برای سفر به هند وجود دارد و تورهای هند در تابستان ارزان‌تر هستند. در هر صورت هند در آغاز بهار، هوایی خنک و مطبوع دارد و زمانی مناسب برای سفر به این کشور است.

دیدنی‌های فرانسه؛ رمانتیک‌ترین کشور جهان

مهم‌ترین شهرهای توریستی هند

تورهای هند از هفت تا چهار روز هستند و برای بازدید از شهرهای مختلف در هند برنامه‌ریزی می‌کنند. البته بیشتر تورهای هند، بازدید از 3 شهر توریستی زیر را در برنامه خود می‌گنجانند:

  • دهلی

دهلی، پایتخت هند و بزرگترین شهر آن است که یکی از مقاصد اصلی گردشگران در هند محسوب می‌شود. دهلی از دو بخش قدیمی و جدید تشکیل شده و معماری بسیاری از ساختمان‌های آن در بخش جدید از سبک معماری اروپایی الهام گرفته شده است. در این شهر می‌توانید به بازدید تعداد زیادی از بناهای کهن مانند قلعه سرخ، آرامگاه همایون، دروازه هند و معبد آکشاردهام بروید.

  • آگرا

آگرا، یکی از شهرهای زیبای هندوستان است و بنای معروف تاج محل در آن واقع شده است. این شهر که دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری است در دوران استیلای مغول‌ها، سال‌ها پایتخت حکومت آن‌ها بوده است. در شهر آگرا، بناهای تاریخی زیادی وجود دارند که در دوره مغول‌ها ساخته شده‌اند. در طول عمرتان برای یک بار هم که شده باید به دیدن شهر آگرا بروید.

آگرا

همه چیز درباره سفر به ارمنستان

  • جیپور

جیپور از جمله توریستی‌ترین شهرهای هند است و سبک معماری آن با بسیاری از شهرهای هند، تفاوت دارد. بیشتر ساختمان‌های جیپور با ماسه‌های صورتی ساخته شده و در نتیجه این شهر با نام شهر صورتی نیز شناخته می‌شود. در شهر جیپور، بناهای تاریخی زیادی مانند قلعه اکبر، کاخ ماهاراجه جیپور، جال محل و جانتار منتار قرار دارند که توریست‌های بسیاری را جذب می‌کنند.

  • گوا

گوا، یک جزیره زیبای ساحلی در کشور هند است که تپه‌های سرسبز، نخل‌های بلندقامت و سواحلی چشم‌نواز دارد. در جزیره گوا می‌توانید ضمن لذت بردن از غذاهای لذیذ در رستوران‌‌های پرتغالی، هندی و بین‌المللی به ورزش‌های آبی بپردازید. شهر گوا از جمله شهرهای معدود در هند است که در آن از گوشت گاو استفاده می‌کنند.

دیدنی‌های معروف هند

وسعت و تمدن غنی در هند باعث شده است این کشور از تعداد زیادی بناها و مکانی‌های دیدنی برخوردار باشد. آژانس هواپیمایی قصر شیرین، هر ساله چندین تور هند را برگزار می‌کند و در صورت سفر به هند با این آژانس به دیدن محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور خواهید رفت که شامل موارد زیر هستند:

  • تاج محل

تاج محل، یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی هند است و نماد کشور هند محسوب می‌شود. احتمالا شنیده‌اید شاه جهان، امپراتور هند، این بنا را برای همسر محبوبش ساخته است.

ساختمان تاج محل در مرکز باغ بزرگی در ساحل رودخانه یامونا بنا شده و در معماری آن از عناصر مختلف معماری ایرانی، گورکانی و اسلامی استفاده شده است. بنای باشکوه تاج محل از سنگ مرمر سفید و دیگر سنگ‌های قیمتی ساخته شده و از آن به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان یاد می‌شود.

تاج محل

مکان های گردشگری آفریقای جنوبی

  • قلعه سرخ

قلعه سرخ، یک قلعه تاریخی با معماری منحصربفرد است که در سال 1648 میلادی به دستور امپراتور وقت هند، شاه جهان ساخته شده است. از آن جایی که در ساخت این قلعه 2 کیلومتری از ماسه‌های قرمز استفاده شده است، دیوارهای آن به رنگ قرمز هستند. ساخت قلعه سرخ بیشتر از یک دهه طول کشیده و این قلعه به مدت بیش از 200 سال، پایتخت امپراتوری مغول‌ها در هند بوده است.

  • هارمندیر صاحب

هارمندیر صاحب که با نام معبد طلایی آرمریتسار نیز شناخته می‌شود ابتدا، با سنگ مرمر ساخته شده و سپس، با طلای واقعی پوشانده شده است. این معبد در ایالت پنجاب هند واقع شده و یکی از مکانی‌های زیارتی مهم سیک‌هاست. مکان ابدی گوروی سیک‌ها در معبد طلایی آرمریتسار قرار دارد و همچنین یکی از کتاب‌های مقدس آیین سیک یعنی کتاب گرو گرانت در آن نگهداری می‌شود.

  • غارهای الفنتا

غارهای الفنتا، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری هند هستند و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. غارهای الفتنا شامل مجموعه‌ای از غارهای سنگی(پنج معبد هندو و دو معبد بودایی) در دل کوه هستند و قبلا جزو مکان‌های زیارتی بوده‌اند.

  • قطب منار

قطب منار، بنایی تاریخی در دهلی نو است و با ارتفاع 73 متری، 379 پله دارد. این بنا که یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی معماری هندو-اسلامی به شمار می‌رود، از 5 طبقه تشکیل شده و در هر طبقه آن، ایوانی به شکل کمربند، دور بنا پیچیده شده است.

  • مسجد مکه

مسجد مکه در حیدرآباد هند، یکی از بزرگترین مساجد این کشور و البته جهان اسلام است که در تور هند باید حتما به دیدن آن بروید. ساخت مسجد این زیبا، بیش از 80 سال طول کشیده است و می‌تواند بیش از 10 هزار نمازگذار را در خود جای دهد.

در ساخت مسجد مکه از سنگ‌های گرانیتی استفده شده که براساس روایت‌های تاریخی این سنگ‌ها با قطاری از گاوهای نر به محل ساخت مسجد برده شده‌اند. همچنین آجرهای مورد استفاده در یکی از دیوارهای این مسجد از مکه آورده شده‌اند و به همین دلیل نام مکه به آن اطلاق شده است.

  • قلعه عامر

قلعه عامر، قلعه‌ای با 500 سال قدمت است که بالای کوهی با شیب تند قرار دارد. البته برای بالا رفتن از کوه و رسیدن به این قلعه می‌توانید سوار فیل شوید. بعد از یک فیل‌سواری مهیج وقتی به قلعه عامر می‎رسید با کاخ‌ها و حیاط‌های تودرتوی زیبا روبرو می‌شوید.

قلعه عامر

دهلی نو، پایتخت شگفت‌انگیز هند

غذاهای هندی

کشور هند علاوه بر مکان‌های زیبای دیدنی، غذاهای لذیذ و متنوعی دارد که حتما از خوردن آن‌ها لذت می‌برید. در سفر به هند، به رستوران‌های هندی سری بزنید و غذاهای معروف زیر را امتحان کنید:

  • چیکن تندوری

چیکن تندوری یا مرغ تندوری از جمله غذاهای معروف هندی است که محبوبیت زیادی دارد. ادویه‌های تند از جمله مواد اولیه چیکن تندوری است و این غذا در کشورهای دیگری از جمله پاکستان نیز رایج می‌باشد.

  • چیکن تیکا ماسالا

چیکن تیکا ماسالا، یکی دیگر از غذاهای لذیذ هندی است و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. برای درست کردن این غذای خوشمزه، تکه‌های کوچک مرغ در ادویه‌های مخصوص و خامه مزه‌دار شده و پخته می‌شود. سپس، مرغ‌های پخته شده که بافتی نرم و لذیذ دارند در کنار برنج سرو می‌شوند.

  • روگان جوش

در صورتی که از طرفداران غذاهای تند هستید در سفر به هند حتما روگان جوش یا روغن گوشت را امتحان کنید. برای پخت روگان جوش، گوشت بره در سس گوجه‌ای با ادویه‌های مخصوص هندی مزه‌دار شده و طبخ می‌شود. این غذای خوشمزه هندی طعمی لذیذ دارد و همراه برنج سرو می‌شود.

  • پالک پنیر

اگر از دوستداران غذاهای گیاهی هستید حتما باید پالک پنیر هندی را امتحان کنید. این غذا از طبخ نوعی پنیر به نام پنیر کاتیج با اسفناج و ادویه‌های هندی درست می‌شود و طعمی فوق‌العاده دارد.

  • داهی وادا

داهی وادا، یکی دیگر از غذاهای خوشمزه هندی است که برای درست کردن آن، توپ‌های خمیری عدس و مقداری ادویه را در روغن سرخ می‌کنند و در کنار دسرهای مختلفی مانند ماست شیرین و ترشی آلوچه سرو می‌کنند.

البته حواس‌تان باشد که غذاهای گیاهی و تند هندی ممکن است باعث اختلالات گوارشی مانند بیرون‌روی شوند. بنابراین اگر معده حساسی دارید  هنگام سفر با تورهای هند در خوردن غذاهای هندی احتیاط کنید.

مقالات مرتبط

معروف ترین فستیوال های هند معروف ترین فستیوال های هند
دهلی نو، پایتخت شگفت‌انگیز هند دهلی نو، پایتخت شگفت‌انگیز هند
کلکته، بزرگترین بازار گل آسیا در هند کلکته، بزرگترین بازار گل آسیا در هند
تاج محل، جلوه‌ای از شکوه معماری ایرانی در هند تاج محل، جلوه‌ای از شکوه معماری ایرانی در هند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348