چمدانتان حاضر است؟ وقت سفر به آفریقا است!

سفر به آفریقا

شما را نمی‌دانم، ولی من بارها در رؤیاهایم سفر به آفریقا را تجربه کرده‌ام، در ساحل عاج قدم زده‌ام و محو جاذبه‌های خیره‌کننده‌ی آن شده‌ام. سوار بر قایق و شناور بر روی آب‌هایی شفاف، از میانه‌ی جنگل‌های آن گذشته‌ام و در همان حین صدای غرش شیری که در آن زیست‌بوم زندگی می‌کند را شنیده‌ام. پس از طی مسافتی، به دشتی رسیده‌ام که دسته‌ای از گورخرها در آن مشغول چرا بوده‌اند و ترکیب آن الگوهای راه‌راهشان با پس‌زمینه‌ی سبز آن دشت، منظره‌ی بی‌نظیری را خلق کرده بود.

راستش را بخواهید حتی تصور این جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده، حال آدم را خوب می‌کند و سفر با تور آفریقای جنوبی می‌تواند به اندازه‌ی رؤیاهای من، شیرین باشد.

البته باید در نظر داشته باشید که سفر به آفریقا می‌تواند مانند تمام مناطق دیگر کره‌ی زمین، چالش‌های خاص خودش را دارد که پیش از سفر باید به طور کامل بررسی شود. آفریقا سرزمین شگفتی‌های طبیعی است؛ پس نرمال است که به محض قدم گذاشتن در آفریقا، طبیعت هر لحظه شما را سورپرایز کند.

در ادامه به تمامی مواردی که باید پیش از سفر به این موقعیت جغرافیایی ویژه بدانید، اشاره خواهیم کرد.

سفر به آفریقا (بخش‌های مختلف)

سفر به قاره آفریقا می‌تواند یکی از مرموزترین تجربه‌های شما باشد؛ آنقدر که هیچ‌گاه از خاطرتان حذف نشود. در این قسمت می‌خواهیم همراه هم از سفر به کشورهای آفریقایی مختلف، لذت ببریم و تمام اطلاعات مورد نیاز پیش از سفر را با یکدیگر چک کنیم.

یقین داشته باشید در انتهای این متن، با خودتان به این نتیجه می‌رسید که سفر آفریقا باید یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شما برای مسافرت باشد و به سادگی از کنار آن نخواهید گذشت.

سفر به آفریقا

سفر به شاخ آفریقا

شاخ آفریقا یا Horn of Africa منطقه‌ای است متشکل از کشورهای جیبوتی، سومالی، اتیوپی و اریتره و همان‌طور که می‌دانید همه‌ی این کشورها به غیر از اتیوپی، گزینه‌ی مناسبی برای سفر نیستند!

به همان دلیل که احتمالاً بارها در اخبار و رسانه‌های مختلف دیده و شنیده‌اید، کشورهای جیبوتی و سومالی در بحران‌های شدیدی قرار دارند و قطعاً نمی‌توانند به عنوان مقصدی مناسب برای یک سفر تفریحی به آفریقا در نظر گرفته شوند. در این میان، تنها گزینه برای رفتن به شاخ آفریقا، سفر به اتیوپی است که از نظر تنوع گونه‌های جانوری خود، بسیار حائز اهمیت است. اما یک هشدار جدی دارد مخصوص کسانی که از موش می‌ترسند!

این منطقه زیستگاه گونه‌های متفاوتی از موش صحرایی است که ممکن است هنگام بازدید از صحراهای آن، با تعدادی از آن‌ها برخورد کنید.

علاوه بر موش، این منطقه غنی از گونه‌های متنوع پرندگان و پستانداران است، ولی متأسفانه در حال حاضر، چندین گونه از این جانوران، در حال سپری کردن روزهای پایانی نسل خود هستند و خطر انقراض آن‌ها را به شدت تهدید می‌کند.

سفر به آفریقای جنوبی

مگر می‌شود از سواحل شگفت‌انگیز آفریقای جنوبی گذشت؟ اگر کمی عکس‌های آفریقا را سرچ کنید، با تمام سلول‌هایتان درک می‌کنید که دقیقاً از چه چیزی حرف می‌زنیم.

امکان ندارد شما عاشق سفر و طبیعت‌گردی باشید و سفر به آفریقا جنوبی میان گزینه‌هایتان نباشد! علاوه بر این سواحل، می‌توان در مورد حیات وحش و گونه‌های گیاهی کمیاب آن، داستان‌ها نوشت. هیچ می‌دانستید که بزرگ‌ترین درخت زنده‌ی بائوباب دنیا در این کشور زندگی می‌کند؟

این مورد، یکی از عجیب و غریب‌ترین مواردی است که می‌توانید در دنیای گیاهان ببینید. اگر روحیه‌ی ماجراجویانه‌ای داشته باشید، آفریقای جنوبی شما را دست خالی نخواهد گذاشت؛ اصلاً به همین دلیل است که تور آفریقای جنوبی پاییز ۱۴۰۳ را به شما پیشنهاد می‌کنیم!

 

سفر به آفریقا

سفر به آفریقا سنگال

کشوری در غرب آفریقا که مهره‌ای مهم در سیاست‌های قاره‌ی آفریقا محسوب می‌شود و نقش کلیدی بازی می‌کند. جمهوری سنگال هم دارای مناظر و طبیعت زیبا و فوق‌العاده است و بندرهای آن نیز در سراسر جهان، زبانزد است. همچنین سنگال از نظر تاریخی، بسیار غنی است؛ به گونه‌ای که بر اساس برخی منابع، سکونت در این منطقه باز می‌گردد به دوران ما قبل تاریخ.

این کشور دارای آب و هوای استوایی است و هزینه‌های این کشور به طور میانگین، ۵۰ درصد بالاتر از ایران است.

سفر به شرق افریقا

یکی از کشورهای شرق آفریقا، کشور کنیا است که سفر به آن، یک سفر ارزان به افریقا محسوب می‌شود و حتی شاید ارزانترین سفر به آفریقا باشد.

این بخش آفریقا، پر از پارک‌های ملی مختلف است که می‌توانید تمام حیوانات را از نزدیک ببینید و در حکم یک سافاری بی‌نظیر است؛ البته هزینه‌ی این سافاری به تعابیری، بالا است و چیزی نیست که همه بتوانند آن را تجربه کنند. اصلاً مگر می‌شود به کنیا سفر کرد و صحنه‌های بامزه‌ی کارتون ماداگاسکار در ذهنتان تداعی نشود؟ سافاری شرق آفریقا شما را پرت می‌کند وسط کارتون ماداگاسکار و ماجراهایش …

بهترین فصل سفر به قاره آفریقا

به جهت اینکه آفریقا یک قاره‌ی وسیع است و متشکل از کشورهای متعددی است، از نظر آب و هوایی نمی‌توان الگوی خاصی را برای آن ارائه کرد و بهترین زمان سفر به افریقا را تعیین نمود.

در ادامه جدولی از چند کشور را می‌بینید که مورد علاقه‌ی گردشگران است و توجه به آن پیش از تصمیم‌گیری برای سفر، حیاتی است.

 

کیپ تاون  بهار و پاییز 
 کنیا تمام فصول 
 تونس  اواخر تابستان
مراکش  زمستان 

 

 

حالا که بهترین فصل برای سفر به افریقا را به تفکیک کشورهای آن می‌دانید، می‌توانید با خیال راحت‌تری برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

سفر به آفریقا از ایران

به طور کلی برای اینکه از ایران به آفریقا سفر کنید، ۲ راه بیشتر ندارید!

یکی تور سفر به آفریقا است و راه دیگر نیز چیزی نیست جز سفر به آفریقای جنوبی به صورت انفرادی!

انتخاب میان این ۲ گزینه می‌تواند برای هر فرد، بسته به شرایط و ترجیحات شخصی او متفاوت باشد. اما چنانچه شما تا به حال به این قاره‌ی اسرارآمیز سفر نکرده‌اید و برای بار اولی است که می‌خواهید آفریقا را از نزدیک ببینید، پیشنهاد ما به شما این است که از راهنمایی کارشناسان ما در آژانس مسافرتی قصر شیرین بهره ببرید و از آفر ویژه‌ی تورهای ما استفاده کنید.

نکات مهم در سفر به آفریقا

شرایط سفر به افریقا ، شامل تعدادی نکات پایه‌ای است که همه از آن‌ها مطلعیم؛ مواردی از قبیل بلیط سفر به افریقا و همچنین دریافت ویزا.

اما برخی نکات بسیار ضروری نیز هستند که باید پیش از سفر، حتماً آن‌ها را در نظر بگیرید:

  • همیشه و هرجا، جانب احتیاط را رعایت کنید. از آنجا که این کشور شامل طیف متنوعی از قبایل مختلف است، بهتر است پیش از رفتن به مکان‌های جدید، از یک لیدر مطمئن کمک بگیرید.
  • کمی دست و دلباز باشید. انعام دادن برای محلی‌ها، بسیار مهم است.
  • در مصرف آب صرفه‌جویی کنید. این منطقه از جهان، همیشه با مشکل کمبود آب مواجه بوده و هنوز هم نتوانسته‌اند راه حل مناسبی برای آن پیدا کند.
  • امتحان کردن سافاری را فراموش نکنید.

هزینه سفر به آفریقا

گردشگران به طور معمول، آفریقای جنوبی را به عنوان مقصدی برای سفر خود انتخاب می‌کنند، ولی سفر به آفریقای جنوبی هزینه های مخصوص خود را دارد و نمی‌توان به این سادگی‌ها آن را پیش‌بینی نمود.

در واقع دلیل اصلی آن، نوسانات لحظه‌ای قیمت ارز است و به تبع همانطور که می‌دانید، تمامی هزینه‌های سفر، اعم از تهیه‌ی بلیط، رزرو هتل و … متأثر از نرخ دلار می‌باشد.

هزینه سفر به آفریقا با تور ،در آژانس مسافرتی قصر شیرین، در جدول زیر مشخص شده است.

 

تور آفریقای جنوبی (ویژه‌ آبان)

هر نفر ۲۰۹۰ دلار

تور آفریقای جنوبی (ویژه آذر)

هر نفر ۲۵۸۹ دلار

تور آفریقای جنوبی (ویژه بهمن)

هر نفر ۲۵۹۰ دلار

تور آفریقای جنوبی (ویژه نوروز ۱۴۰۴)

هر نفر ۲۸۹۰ دلار 

 

جمع‌بندی

ما در این مطلب به هر آنچه برای سفر به آفریقا نیاز داشتید، اشاره کردیم. اما چنانچه قصد داشته باشید یکی از بخش‌های آن را برای زندگی انتخاب کنید، باید با موارد بیشتری از این کشورها آشنا شوید. در این خصوص می‌توانید به مطلب زندگی در آفریقای جنوبی رجوع کرده و در این مورد بیشتر بخوانید.

مقالات مرتبط

چه زمانی به چین سفر کنیم؟ چه زمانی به چین سفر کنیم؟
معرفی 12 کاخ زیبای جهان معرفی 12 کاخ زیبای جهان
7 رستوران عجیب دنیا 7 رستوران عجیب دنیا
صفر تا صد ویزای توریستی چین صفر تا صد ویزای توریستی چین
تورهای ترکیبی اروپا، یک تیر و چند نشان! تورهای ترکیبی اروپا، یک تیر و چند نشان!
ارزان ترین کشورهای آسیایی برای سفر ارزان ترین کشورهای آسیایی برای سفر
داروهای ممنوعه در پرواز داروهای ممنوعه در پرواز
قوانین حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی قوانین حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348