آشنایی با ۲ کشور توریستی اروپا

کلیسای جامع لیسبون

اسپانیا و پرتغال، دو کشور زیبا در جنوب غرب اروپا هستند که سفر به آن‌ها در مقایسه با بقیه کشورهای اروپایی ارزان‌تر تمام می‌شود. این دو کشور اروپایی به دلیل طبیعت زیبا و تاریخ کهن دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی هستند که سفری به یاد ماندنی را برای هر گردشگری رقم می‌زنند. در ادامه این مطلب می‌توانید با معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این دو کشور آشنا شوید.

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری پرتغال

پرتغال، کشوری کوچک در جنوب غرب اروپاست که از سمت غرب توسط اقیانوس اطلس احاطه شده است. این کشور زیبا آن‌قدر جاذبه‌های گردشگری متنوع دارد که هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند در آن اوقات خوشی را بگذراند. در سفر با تور پرتغال حتما به دیدن مکان‌های دیدنی زیر بروید:

  • کلیسای جامع لیسبون

کلیسای جامع لیسبون از جمله زیباترین مکان‌های دیدنی پایتخت کشور پرتغال است و نمای بیرونی آن بیشتر به قلعه‌های قرون وسطایی شباهت دارد. این کلیسای کهن در قرن 12 میلادی ساخته شده و در آن سبک‌های مختلف معماری تلفیق شده است. در طول قرون مختلف، مراسم ازدواج و تدفین شاهزادگان زیادی در این کلیسا برگزار شده و بسیاری از افراد سرشناس پرتغال در آن دفن شده‌اند.

کلیسای جامع لیسبون

  • موزه ملی کاشی

موزه ملی کاشی، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کشور پرتغال است که در آن کاشی‌های زیبای دوره‌های مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند. کاشی‌های موجود در این موزه ضدآب هستند و از هنر اسلامی الهام گرفته شده‌اند.

  • آسانسور سانتا جاستا

آسانسور سانتا جاستا، آسانسوری در شهر لیسبون، پایتخت پرتغال است که به دلیل ظاهر عجیب و غریبش به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. ظاهر این آسانسور، شباهت زیادی به برج ایفل دارد و معمار اسپانیایی آن از شاگردان سازنده برج ایفل بوده است. در صورت بالا رفتن از این آسانسور شاهد منظره‌ای زیبا از لیسبون زیر پای خود خواهید بود.

  • کاخ ملی سینترا

کاخ ملی سینترا، بنایی مجلل و باشکوه در شهر قدیمی سینترای پرتغال است که قدمتش به قرن 14 میلادی می‌رسد. این کاخ زیبا محل زندگی بسیاری از پادشاهان و شاهزادگان پرتغال بوده است. یکی از بخش‌های جذاب این کاخ، سالن گنبدی آن است در آن 72 لباس متعلق به اشراف‌زادگان پرتغالی به نمایش گذاشته شده‌اند.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

اسپانیا، یکی از کشورهای اروپایی است که پر از انواع جاذبه‌های گردشگری مانند کلیساهای کهن، کاخ‌های باشکوه و سواحل زیباست. دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا که در تور اسپانیا باید از آن‌ها بازدید کنید، عبارتند از:

  • ایبیزا

جزیره ایبیزا، یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های توریستی کشور اسپانیاست که در سواحل زیبای آن می‌توانید حمام آفتاب بگیرید و استراحت بکنید. البته تعداد زیادی کلاب و بار نیز در این جزیره وجود دارد که آن را به محلی مناسب برای تفریحات شبانه تبدیل کرده است.

ایبیزا

  • کاخ الحمرا

کاخ الحمرا، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری اسپانیاست که 8 قرن قبل در دوره حکمروایی مسلمانان بر این کشور ساخته شده است. این کاخ باشکوه دارای چند بخش مختلف از جمله قلعه نظامی، حمام، باغ و کاخ اصلی است که با الهام از معماری اسلامی ساخته شده‌اند.

  • موزه گوگنهایم

موزه گوگنهایم، موزه‌ای بی‌نظیر و دیدنی در شهر بیلبائوی اسپانیاست که از مکان‌های محبوب توریست‌ها در این کشور به شمار می‌رود. ساختمان دیدنی این موزه به شکل کشتی طراحی شده و شیشه‌های آن نیز مانند فلس ماهی هستند.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348