بهترین مقاصد گردشگری در تابستان ۱۴۰۳

بهترین مقاصد گردشگری در تابستان ۱۴۰۳

با فرارسیدن فصل تابستان موج تازه‌ای از سفرها آغاز می‌شود. تابستان فصل تعطیلات مدارس، بهترین فرصت برای خانواده‌ها است تا بهترین مقاصد گردشگری در تابستان ۱۴۰۳ را تجربه کنند. اما اینکه بهترین مقاصد برای سفر در تابستان کدام است موضوعی است که در این نوشته به آن می‌پردازیم.

بهترین مقاصد گردشگری در تابستان

تابستان در اکثر کشورهای دنیا فصل گرماست، به همین جهت اطلاع از آب‌وهوا و دمای کشوری قصد سفر به آن رادارید از ضروریات است. اگر با گرمای هوا میانه خوبی ندارید بهتر است به کشوری سفر کنید که دمای هوا در تابستان در آن خیلی بالا نیست. برای مثال کشورهایی مانند الجزایر و یا عمان آب و هوایی گرم و خشک دارند و در تابستان دمای هوا به اوج خود می‌رسد.

مقاصدی که در ادامه معرفی می‌کنیم در لیست بهترین مقاصد گردشگری در تابستان ۱۴۰۳ هستند و می تواند انتخاب خوبی برای گذراندن تابستان باشد.  

بهترین مقاصد گردشگری در تابستان ۱۴۰۳

 

ارمنستان، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان ۱۴۰۳ 

کشور ارمنستان یکی از مهم‌ترین همسایگان ایران است و یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفرهای تابستانی است. مسافت کم ارمنستان تا ایران، نزدیکی فرهنگی مردم دو کشور،‌ قیمت تقریباً ارزان تور ارمنستان تابستان ۱۴۰۳، این کشور را به مقصدی ایده آل برای سفرهای تابستانی تبدیل کرده است.

در تابستان هوای ارمنستان تقریباً گرم است. در سفر تابستانه خود به ارمنستان بازدید از ارتفاع آرارات بهترین پیشنهاد است. به‌هرحال دمای هوا در ارتفاعات پایین‌تر از نقاط دیگر است. می‌توانید بعدازظهرهای بلند و طولانی تابستان را در کنار دریاچه سوان بگذرانید و از آب‌وهوا و طبیعت زیبای این منطقه لذت ببرید. انواع تفریحات آبی مانند شنا و آب‌تنی، قایق‌سواری و جت اسکی برای گردشگران در نظر گرفته‌شده است.

باغ گیاه‌شناسی ایروان، دریاچه قو ایروان، موزه تاریخ ارمنستان، میدان جمهوری و مراکز خرید و بازار سنتی این کشور از دیگر جاذبه‌های گردشگری در ارمنستان است.

آنتالیا 

علاقه‌مندان سفر به کشور ترکیه همیشه آنتالیا را در لیست مقاصد خود قرار می‌دهند. آنتالیا واقع در ساحل دریای مدیترانه یکی از شهرهای توریست پذیر با جاذبه‌های گردشگری فراوان است. آنتالیا دارای چندین ساحل است که معروف‌ترین آن‌ها ساحل کنیالتی و ساحل بندر قدیمی شهر است.

دمای هوا در آنتالیا در تابستان رو به گرمی می‌رود که مناسب‌ترین زمان برای انجام تفریحات و ورزش‌های آبی است. با دریافت تور آنتالیا تابستان ۱۴۰۳ از ورزش‌های آبی که در سواحل برای شما تدارک دیده‌شده است لذت ببرید. لارا نزدیک‌ترین منطقه گردشگری به آنتالیاست، سواحل شنی،‌ آب‌های شفاف و زلال و امواج پی‌درپی این ساحل را به منطقه‌ای منحصربه‌فرد در ترکیه برای گردشگران تبدیل کرده است.

در تابستان تعداد گردشگران آنتالیا به اوج خود می‌رسد و قیمت هتل‌ها و سایر خدمات بالاتر از هر زمان دیگری است. بهترین پیشنهاد برای سفر به آنتالیا در تابستان دریافت تور با هتل‌های مقرون‌به‌صرفه است.

 

آنتالیا مقصدی تابستانه

استانبول

باوجوداینکه پایتخت ترکیه شهر آنکاراست اما استانبول مهم‌ترین شهر ترکیه است. استانبول با قرار داشتن در دو قاره اروپا و آسیا لوکیشنی جذاب برای سفرهای تابستانی و دریافت تور استانبول تابستان ۱۴۰۳ است. شهر ساحلی استانبول با واقع شدن در کنار دریای مرمره و سیاه دارای مراکز خرید فراوانی است؛ از بازارهای سنتی گرفته تا پاساژهای لوکس مانند آکمرکز واقع در بشیکتاش، مرکز خرید مال آف استانبول واقع در باشاک شهیر و مرکز خرید وادی استانبول. انواع برندهای ترکی و اروپایی را در این مراکز و در قیمت‌های متفاوت می توانید پیدا کنید.

باوجودی که دمای هوای استانبول در تابستان بالا می‌رود اما شلوغ‌ترین فصل سال از لحاظ جذب گردشگر تابستان است. اگر سواحل پرجمعیت باب میلتان نیست دریافت تور ترکیه تابستان گزینه مناسبی برای شما نیست.  

ژاپن

نام ژاپن هم در لیست بهترین مقاصد گردشگری در تابستان ۱۴۰۳ به چشم می‌خورد. این کشور آسیایی پهناور که در شمال غرب اقیانوس آرام واقع‌شده است مقصدی بی‌مانند برای گذراندن تعطیلات تابستانه و دریافت تور ژاپن تابستان ۱۴۰۳ است.

در توکیو پایتخت ژاپن سنت و مدرنیته را در کنار هم می‌بینید و این چیزیست که باعث شگفتی گردشگران می‌شود.

کاخ امپراتوری توکیو تا مرکز شهر ۱۵ دقیقه فاصله دارد. در اطراف و محوطه کاخ امکان قایق‌رانی برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

پارک شینجوکو گیوئن بیش از ۱۶۰۰ قطعه درخت را در خود جای‌داده است. برخی از قسمت‌های پارک به روش انگلیسی، فرانسوی و ژاپنی طراحی‌شده است.

در ژاپن معابد فراوانی را مشاهده می‌کنید. معبد سنسوجی از قدیمی‌ترین معابد ژاپن است که در قرن ۷ ساخته‌شده است. این معبد در کنار رود سومیدا واقع‌شده است که علاوه بر منظره داخل معبد فضای بیرون آن بسیار زیبا و دل‌نشین است. علاوه بر توکیو بازدید از شهرهای دیگری مانند اوزاکا و کیوتو در برنامه سفر و تور ژاپن قرار دارد.

 

بهترین مقاصد گردشگری در تابستان ۱۴۰۳

گرجستان

دیگر همسایه ایران یعنی گرجستان هم  یکی دیگر از مقاصدی است که سفر به آن در تابستان تجربه‌ای به‌یادماندنی است. نزدیکی گرجستان به ایران و آب‌وهوای مطبوع آن و قیمت مناسب تور، ایرانیان بسیاری را برای سفر تابستانه به گرجستان ترغیب می‌کند.

تفلیس پایتخت گرجستان است و اکثر تورها در این شهر برگزار می‌شود. تفلیس در کنار رودخانه کر واقع‌شده است. آب‌های روان این رودخانه باعث خلق مناظر زیبای طبیعی شده است. با قدم زدن در خیابان‌های تفلیس ترکیبی از ساختمان‌های باستانی و مدرن را می‌بینید. در عصر و بعدازظهر جنب‌وجوش شهری و مردم و حضور محلی‌ها در کافه‌های خیابانی منظره‌ای تماشایی از شهر را به نمایش می‌گذارد.

دیگر شهر گرجستان یعنی باتومی هم در تابستان میزبان گردشگران زیادی است. این شهر در کنار دریای سیاه واقع‌شده و تفریحات ساحلی فراوانی دارد.

فقط کافی است در عصرهای تابستان سری به سواحل بزنید. حتی اگر تفریحات و ورزش‌های ساحلی را هم امتحان نکنید نشستن در کنار ساحل و تماشای دریا و حس کردن نسیم خنک دریایی لحظاتی بی‌نظیر است. قدم زدن در بلوار ساحلی باتومی به طول ۷ کیلومتر،‌ دوچرخه‌سواری، استفاده از کافه و رستوران‌های ساحلی تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر به گرجستان را برای شما رقم میزند.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348