مکان های گردشگری آفریقای جنوبی

اگر به طبیعت و دنیای حیات وحش علاقه مند هستید سفر به آفریقای جنوبی را از دست ندهید. بدون شک هر نقطه از طبیعت و حیات وحش بکر این کشور شما را حیرت زده و مجذوب خود می کند که تجربه خاطره انگیزی خواهد بود. در تور آفریقای جنوبی نوروز 1403 در کنار گشت و گذار در شهرهای توریستی آفریقای جنوبی و دیدن جاذبه های گردشگری می توانید غذاهای متفاوت، اصیل، خوشمزه و لذیذ این کشور را نیز امتحان کنید. در ادامه این مطلب نگاهی به مکان های گردشگری آفریقای جنوبی خواهیم داشت، با ما همراه باشید.

مکان های گردشگری آفریقای جنوبی

اماکن دیدنی در آفریقای جنوبی بسیار است به خصوص در فصل زمستان که بهترین زمان برای سفر به آفریقای چنوبی است طبیعت این کشور جلوه ای دیدنی به خود میگیرد.  مکان های گردشگری آفریقای جنوبی موضوعی است که در این نوشته به آن پرداخته شده است. 

مکان های گردشگری آفریقای جنوبی

پارک ملی فیل آدو Addo Elephant National Park

پارک ملی فیل آدو به لحاظ وسعت سومین پارک ملی آفریقای جنوبی پس از پارک ملی کروگر (Kruger Park) و پارک کاگالاگادی (Kgalagadi) است. هرچند این پارک ملی نام فیل را در دل خود جای داده است؛ اما این بدان معنی نیست که این مکان تنها زیستگاه فیل هاست. این پارک خانه 600 فیل، بیش از 400 بوفالو و تقریبا 50 عدد کرگدن سیاه است. از دیگر گونه های محبوب در این پارک می توان به شیر، گورخر و کفتار اشاره کرد.

مطالب مرتبط: چرا آفریقای جنوبی مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات نوروز است؟ 

بخش زیادی از این پارک به سافاری اختصاص داده شده که در دل پارک می توانید با ماشین طبیعت گردی کنید. برای این منظور می توانید در قالب تور از این طبیعت و مناظر زیبا و حیات وحش آن دیدن کنید.

علاوه بر این چند مسیر پیاده روی نیز در این پارک در نظر گرفته شده و این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد تا از نزدیک به کشف جذابیت های آن بپردازند. سافاری های پیاده روی با راهنما نیز وجود دارد که فرصت دیگری برای لذت بردن از فضای پارک به همراه تماشای حیات وحش را فراهم می کند.

کوه تیبل Table Mountain

اگر به کوهنوردی علاقه مند هستید می توانید در آفریقای جنوبی از کوه تیبل دیدن کنید. این کوه فاصله بسیار کمی با شهر کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی دارد. کوه تیبل چه در انبوهی از ابر پوشیده شده باشد و چه در برابر آسمان آبی بدون ابر خودنمایی کند، همیشه تماشایی است.

این کوه با مناظر زیبایش در سال 2011 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شد. ساده ترین گزینه برای بالا رفتن از این کوه تله کابین است که از زمان افتتاح خود بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب کرده است.

بالا رفتن با تله کابین در حدود 5 دقیقه طول می کشد و کابینی که سوار آن هستید طوری طراحی شده که در هنگام حرکت قابلیت چرخش داشته و نمای زیبایی از مناظر دیدنی کوه را در برابر دیدگان شما قرار می دهد. از بابت استفاده از این تله کابین ها نگرانی نداشته نباشید، چراکه شرایط کاملا بررسی شده و در صورت باد شدید یا دید خیلی ضعیف حمل و نقل با تله کابین انجام نمی شود.

مکان های گردشگری آفریقای جنوبی

ساحل کلیفتون Clifton Beach در کیپ تاون

ساحل کلیفتون یک ساحل محلی آرام و دست نخورده است که در کنار نخل‌های زیبا و تعدادی خانه مستقل واقع شده است. ساحل کلیفتون دارای یک باشگاه برای شنا و یک زمین بازی برای کودکان است. در این ساحل می‌ توانید کیلومترها در هر دو جهت پیاده‌ روی کنید و از زیبایی‌ های طبیعی اطراف که کوه‌ های پوشیده از جنگل‌ های بارانی ایجاد می‌ کنند عبور کنید و با عبور از کنار حومه های ساحلی خانه های این منطقه را از نزدیک ببینید.

این ساحل با فضای دلپذیر درست از ساحل پالم کو می گذرد؛ از این رو شما به راحتی به پالم کو، رستوران ها و اسپاهای روزانه آن دسترسی خواهید داشت. این ساحل با ماسه های سفید انتخابی ایده آل برای خانواده ها و زوج هایی است که به دنبال یک ساحل با فضای آرام برای استراحت و ریلکس کردن هستند.

پارک تفریحی گلد ریف سیتی

یکی دیگر از مکان های گردشگری آفریقای جنوبی پارک تفریحی گلد ریف سیتی از مکان های تفریحی در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ، بزرگترین شهر توریستی آفریقای جنوبی واقع شده است. جالب است بدانید این پارک در یک معدن طلای قدیمی که در سال 1971 بسته شد، ساخته شده است. ساختمان های این پارک نیز به تقلید از همان دوره طراحی شده اند.

جمع بندی

مکان های گردشگری آفریقای جنوبی بسیار زیبا و دیدنی است و دریافت تور آفریقا بهترین فرصت برای سفر به این کشور و بازدید از جاذبه های این کشور پهناور است. 

مقالات مرتبط

چرا آفریقای جنوبی مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات نوروز است؟ چرا آفریقای جنوبی مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات نوروز است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *