راهنمای جامع سفر به آنتالیا

 آنتالیا یکی از شهرهای محبوب و ساحلی ترکیه است که علاقه مندان بسیاری را هر ساله به سوی خود جذب می کند. مطالعه راهنمای جامع سفر به آنتالیا پیش از سفر می تواند شما را در داشتن سفری به یادماندنی یاری کند. 

مکان های دیدنی و تفریحی در آنتالیا فراوان است به همین جهت آن دسته از علاقه مندان دریافت تور ترکیه این شهر را برای گذراندن تعطیلاتی به یادماندنی انتخاب می کنند. اغلب هتل های آنتالیا با امکانات رفاهی و تفریحی فوق العاده اقامتی عالی را برای مسافران به ارمغان می آورند. 

اغلب هتل های آنتالیا در دسته All و Uall قرار دارند و علاوه امکانات سرگرمی و تفریحی بوفه متنوع و جذابی را برای مسافران در نظر گرفته اند. 

چرا به آنتالیا سفر کنیم؟

بهتر است بگوییم چرا به آنتالیا سفر نکنیم؟ 

آنتالیا با قرار گرفتن در ساحل مدیترانه یکی از شهرهای ترکیه و محبوب ایرانیان است. جاذبه‌های فراوان این شهر مانند سواحل زیبا و متنوع، باغ‌های میوه، بناهای تاریخی و مراکز خرید لوکس همه چیز را برای یک تعطیلات به یادماندنی فراهم کرده است.

آنتالیا تاریخچه ای قدیمی و پرفراز و نشیب دارد. قدمت این شهر به حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در طول تاریخ امپراتوری های مختلفی در این شهر حکمرانی کرده اند که هنوز هم آثاری از کاخ ها و بناهای تاریخی که توسط فرمانروایان ساخته شده دیده می شود. 

راهنمای جامع سفر به آنتالیا

آب و هوای غالب در آنتالیا مدیترانه‌ای است؛ تابستان ها خشک و گرم و زمستان ها مرطوب است. در پاییز و زمستان گاها رگبارهای شدیدی می بارد.

مراکز خرید آنتالیا این شهر را علاوه بر مکانی تفریحی به شهری زیبا برای خرید نیز تبدیل کرده است. علاوه بر مراکز خرید لوکس در بخش های سنتی شهر، بازارچه و بازارهای محلی نیز یافت می شود که مورد پسند بسیاری از افراد  است. آنتالیا مانند سایر شهرهای ترکیه موقعیتی عالی برای سپری کردن تعطیلات و داشتن سفری نزدیک به ایران است. 

معرفی معروفترین سواحل آنتالیا 

باید اعتراف کنیم که آنتالیا به خاطر سواحلش مشهور است. آنتالیا میزبان زیباترین سواحل مدیترانه است. فعالیت های متنوعی مانند ورزش های آبی، رستوران و کافه های ساحلی و از همه دلچسب تر هتل های متنوع ساحلی همه گی سفر به آنتالیا را به  اقامتی خوش تبدیل می کند. 

سواحل آنتالیا متنوع است، معروفترین آنها را در ادامه معرفی می کنیم: 

ساحل لارا: از مشهورترین و لوکس‌ترین ساحل آنتالیا ساحل لارا است. این ساحل در ۶ کیلومتری شهر قرار دارد. 

شن‌های سفید و آب‌های آرام خاص ساحل لارا است. هتل های مجلل و ۵ ستاره در این ساحل اقامتی لوکس و بی مانند را برای مسافران فراهم کرده اند. اغلب هتل ها ساحل اختصاصی دارند و همه چیز را برای یک سفر تمام عیار  ایجاد کرده اند. آب های شفاف و زلال ساحل لارا و پرسه زدن در سواحل تعطیلاتی دلچسب را برای شما به ارمغان می اورد. 

ساحل بلک: ساحل بلک یکی دیگر از  سواحل دیدنی در آنتالیا است. شن های تیره رنگ ساحل، آب صاف و زلال، طبیعت کم نظیر و چشم انداز کوه های سرسبز ساحل بلک را پررونق و پربازدید کرده است.

ساحل بلک همچنین دارای امکانات ورزشی و تفریحی متنوعی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. امکاناتی مانند: زمین گلف، زمین‌های ورزشی گوناگون مانند والیبال، بسکتبال، تنیس و … ، پارک های آبی و استخر و آکواریوم در این ساحل آن را به نقطه ای ایده آل و جذاب بدل کرده است. 

ساحل کنیالتی: کنیالتی در غرب آنتالیا و در منطقه کنیالتی واقع شده. این ساحل هم مانند دو ساحل دیگر امکانات توریستی و تفریحی فراوان و متنوعی دارد و میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر دنیاست. امکانات تفریحی و توریستی در این ساحل اقامت گردشگران را جذاب و پرخاطره کرده است. 

سواحل آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا

اگر عاشق شنا و آفتاب گرفتن هستید بهترین وقت سفر به شهر ساحلی آنتالیا تابستان است. در ماه های گرم تابستان می‌توانید زیر نور خورشید شنا کنید و ساعت های زیادی را در سواحل آنتالیا آفتاب بگیرید. از ماه اردیبهشت تا اواخر شهریور بهترین زمان  برای سفر به آنتالیاست که با توجه به استقبال مسافران در این ایام، تورهای زیادی از طرف آژانس های مسافرتی ارائه می شود و طبیعتا قیمت تور و خدمات بالا می رود. در پاییز و زمستان شنا و آفتاب گرفتن لطف تابستان را ندارد، اما لذت قدم زدن در سواحل تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود. 

تور ارزان آنتالیا 

بدیهی است که سفر در ایام پر گردشگر سال قیمت تور و خدمات را تا حد زیادی بالا می برد. تورهای تابستانی آنتالیا نیز به همین صورت است. به دلیل تقاضای بالای گردشگران برای سفر به این شهر در تابستان هتل ها، رستوران ها و به طور کلی قیمت تور بالاتر از هر زمانی در سال است. 

اگر قصد دریافت تور ارزان آنتالیا را دارید نیمه دوم سال بهترین زمان است. از آنجایی که آنتالیا انتخابی برای ساحل گردی و تفریحات آبی است و در زمستان این امکان کمتر وجود دارد، از تعداد گردشگر در زمستان کمتر می شود. از اواحر پاییز تا پایان زمستان می توانید سفری ارزان به آنتالیا داشته باشید. 

تفریحات آنتالیا

آنتالیا از آن دست شهرهاست که با رنگ و بوی تفریح و خوشگذرانی همراه است. از رستوران و کافه گرفته تا پارک های آبی در سواحل. در راهنمای جامع سفر به آنتالیا با تفریحات این شهر بیشتر آشنا می شوید. 

پارک آبی آکوالند

در آنتالیا پارک های آبی زیادی وجود دارد که آکوالند بزرگترین پارک آبی به شمار می آید. این پارک آبی میزبان سرسره های بزرگ در طرح و اشکال مختلف است که به استخرهای بزرگ و امنی منتهی می شوند. در این پارک انواع سرسره های روباز یا سرپوشیده با پیچ و تاب های هیجان انگیزی که دارند خاطره و لذتی ماندگار را در ذهن شما هک می کنند. رفتینگ در رودخانه و شنا در استخرهای موج دار از دیگر تفریحات در این پارک آبی است. همچنین استخر و سرسره هایی مخصوص کودکان نیز در آکوالند تدارک دیده شده است. 

سرزمین دلفین ها

سرزمین دلفین ها قسمتی در پارک آکوالند است که برای بزرگسالان و به خصوص کودکان جذاب است. برای دیدن نمایش زیبای دلفین ها نیاز به دریافت بلیط و مراجعه در زمان های تعیین شده دارید. 

غواصی در آنتالیا

جدای از شنا و تفریحات آبی در پارک های آبی، غواصی نیز از دیگر تفریحات در آب های آزاد آنتالیاست که در کنار مربی و با تجهیزات کامل می توانید غواصی در اعماق دریا را در این شهر ساحلی تجربه کنید.

مراکز خرید آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا 

یکی از تفریحات مسافران خرید و بازدید از پاساژها و مال های ترکیه است. آنتالیا هم مانند سایر شهرهای ترکیه فرصتی عالی برای خرید است. 

مرکز خرید تراسیتی – Terra City یکی از مراکز لوکس در آنتالیا است و انواع برندهای برتر اروپایی و مطرح را می توانید در آن پیدا می کنید. این مرکز خرید ۴ طبقه در منطقه لارا واقع شده و بیش از ۱۸۰ فروشگاه دارد.

مرکز خرید میگروس در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و انواع برندهای ترکی و بین المللی با تنوع قیمتی در آن یافت می شود. 

مرکز خرید مارک آنتالیا پاساژی تاره ساز واقع در میدان جمهوریت است. ۲۵۰ فروشگاه، آکواریوم، رستوران و کافه از امکانات این مرکز خرید است.

جمع بندی

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی و پرگردشگر در ترکیه است و سالانه افراد بسیاری با دریافت تور آنتالیا به این شهر توریستی سفر می کنند. نوروز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این شهر است. در فصل بهار آب و هوا در آنتالیا مطلوب و مطبوع است و سفری به یادماندنی خواهید داشت. 

مقالات مرتبط

کاپادوکیا، تجربه سفر به ماه کاپادوکیا، تجربه سفر به ماه
5 دلیل برای انتخاب تور آنتالیا 5 دلیل برای انتخاب تور آنتالیا
خوردن این پیتزا را در سفر به ترکیه فراموش نکنید خوردن این پیتزا را در سفر به ترکیه فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348