جاذبه های گردشگری لرستان در یک تور

معرفی جاذبه های گردشگری لرستان در یک تور

استان لرستان در غرب ایران که بیشتر در کوه های زاگرس قرار دارد واقع شده است، لرستان یکی از قدیمی ترین مکان ها نه تنها در ایران بلکه در کل جهان است. کاوش های باستان شناسی ثابت کرده است که یکی از قدیمی ترین زیستگاه های بشر است و برنز لرستان (مفراغ) شهرت جهانی دارد. بلندترین نقطه استان قله اشتوران کوه با 4050 متر است. در ادامه لیستی از بهترین جاذبه های گردشگری لرستان را آورده ایم، پس اگر شما هم می خواهید به تور داخلی لرستان بروید تا انتهای مطلب با آژانس هواپیمایی قصرشیرین همراه باشید.

بهترین جاذبه های گردشگری لرستان

قلعه فلک الافلاک

قلعه فلک الافلاک جاذبه های گردشگری لرستان

بر روی یک تپه سنگی حاکم بر شهر خرم آباد و در مجاورت رودخانه خرم رود (یا رودخانه خرم آباد)، قلعه فلک الافلاک (به معنای آسمان آسمان ها) قرار دارد. سازه ای که با نام های دیگری از جمله قلعه دوازده برج، قلعه شاپورخواست و کاخ اتابکان نیز شناخته می شود، حدود 1800 سال پیش ساخته شده است و از گذشته های دور نماد خرم آباد محسوب می شده است.

قلعه فلک الافلاک از موادی مانند سنگ و چوب ساخته شده است که در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند. به همین دلیل این قلعه در بلندترین نقطه شهر خرم آباد ساخته شده تا باد بتواند به ساختمان نفوذ کند و پایه های آن را خشک کند. این قلعه به موزه مردم شناسی تبدیل شده است که شواهدی از تاریخ، فرهنگ و سبک زندگی افراد ساکن در آن منطقه را به نمایش می گذارد.

گرداب سنگی

گرداب سنگی در جاذبه های گردشگری لرستان

گرداب سنگی، ساختاری استوانه ای است که از سنگ و ساروج ساخته شده است؛ ساروج، یک ملات مخلوط ساخته شده از خاک رس با آهک زنده است. این ساختمان که اطراف چندین چشمه است، در نزدیکی غار قومری پیش از تاریخ واقع شده است. سه دهانه خروجی آن با ابعاد مختلف برای مدیریت آب حاصل از چشمه ها و تأمین آب آشامیدنی شهر باستانی شاپورخواست ساخته شده است.

آبشار بیشه

آبشار بیشه در جاذبه های گردشگری لرستان

در پایین ایستگاه قطار بیشه در راه آهن شمال به جنوب در نزدیکی خرم آباد، استان لرستان، آبشار بیشه نهفته است. بیشه با ارتفاع حدود 48 متری از بالا تا جایی که به زمین می رسد. بدون شک یکی از آبشارهای دیدنی ایران است. این آبشار از چندین چشمه تشکیل شده است که تصویری باشکوه را در مقابل چشم هر گردشگری ایجاد می کند.

جنگل های بزرگ بلوط روستای بیشه و ایستگاه قطار را احاطه کرده و مناظر را کامل می کنند. در امتداد آبشار و ایستگاه راه آهن، مکان هایی برای استراحت و آلاچیق برای بازدیدکنندگانی که برای گذراندن یک روز در هوای مطبوع منطقه آمده اند، ساخته شده است.

لرستان، پایتخت پل های تاریخی ایران

بام لرستان

بام لرستان در جاذبه های گردشگری

بام لرستان در قسمت شرق شهر خرم آباد در کوه مدبه قرار گرفته. که یک ترکیب دیدنی طبیعی و مدرن است. چشم انداز آن فوق العاده است و چون در ارتفاع واقع شده است نام آن را بام لرستان گذاشته اند. برای اینکه بیشتر لذت ببرید بهتر است شب به آنجا بروید. تا در هنگام روشن شدن چراغ های خانه ها و خیابان ها لذت دو چندانی ببرید.

غار کلماکره

غار کلماکره در جاذبه های گردشگری لرستان

غار کَلْماکَره در شهرستان پلدختر واقع شده است که در مورد این غار داستان های زیادی نقل شده است. این غار از نظر تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است. و یکی از ۶ گنج بزرگ جهان به صورت اتفاقی همین جا کشف شد.  البته اشیا تاریخی این غار به طور کامل غارت شده. و امروزه فقط برای دیدن جاذبه های طبیعی و ستون های رسوبی به غار می روند.

تور لحظه آخری لرستان

تور لحظه آخری جاذبه های گردشگری لرستان

یکی از مناسب ترین قیمت تورها، تور لحظه آخری است. برای مشاهده تورهای لحظه آخری لرستان قصر شیرین، پس از وارد کردن مبدا و مقصد خود در کادر جستجو، . در بخش انتخاب تاریخ، گزینه‌های مربوط به لحظه آخری تور لرستان را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

دریاچه گهر، فیروزه‌ای در دامان اشترانکوه دریاچه گهر، فیروزه‌ای در دامان اشترانکوه
دریاچه کیو خرم آباد؛ تنها دریاچه طبیعی درون شهری ایران دریاچه کیو خرم آباد؛ تنها دریاچه طبیعی درون شهری ایران
لرستان، پایتخت پل های تاریخی ایران لرستان، پایتخت پل های تاریخی ایران
سفر به آلپ ایران در اشتران کوه زاگرس سفر به آلپ ایران در اشتران کوه زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348