همه چیز درباره سفر به ارمنستان

همه چیز درباره سفر به ارمنستان

ارمنستان در هر فصلی زیبایی های خود را حفظ می‌کند به همین علت یکی از جذابترین مقاصد برای گردشگران محسوب می‌شود. کوه آرارات نماد این کشور بوده و عده‌ای معتقدند کشتی نوح بر روی این کوه توقف کرده است. در این مقاله همراه ما باشید زیرا قصد داریم همه چیز درباره سفر به ارمنستان را برایتان شرح دهیم. پس اگر قصد ثبت نام در یک تور ارمنستان دارید کمی صبر کنید و این مطلب را کامل مطالعه کنید. 

سفر توریستی به ارمنستان

اطلاعات کلی درباره کشور ارمنستان

این کشور بیشتر به دلیل کوه‌ها جنگل‌ها و جاذبه های طبیعی شگفت انگیزش مشهور شده است. از این رو مکان مناسبی برای قدم زدن یا پیک نیک به راه انداختن می‌باشد. این کشور در ناحیه قفقاز قرار گرفته و از مغرب با ترکیه، از شما با گرجستان و از شرق با جمهوری آذربایجان، ایران و نخجوان دارای مرز مشترک می‌باشد. پایتخت آن شهر ایروان نام دارد و مردم آن به زبان ارمنی سخن می‌گویند. 

تمدن هایی گوناگونی در این کشور می‌زیسته اند. این کشور بارها و بارها مورد حکومت های عثمانی و یونانی قرار گرفته است. به حدی که در سال 1915 عده زیادی از آن‌ها توسط ترک های عثمانی قتل عام شده و به کشور های مجاور از جمله سوریه تبعید شدند. بنیان گذار این ملت شخصی به نام هایک بود به همین علت نام بومی این کشور نیز «هایک» می‌باشد که با اضافه شدن پسوند فارسی به «هایاستان» تغییر پیدا کرد. دز هنگامه‌ی تسلط حکومت سلوکی به رهبری اسکندر قدونی، آرتاشس اول بر علیه آنان شورش کرد و پادشاهی ارمنستان بزرگ را تاسیس نمود. 

در زمان جمهوری شوروی سوشالیستی ارمنستان نیز فشار اقتصادی به حدی بر مردم فائق آمده بود که قابل ترمیم و اصلاح نبود. تا اینکه ولادمیر لنین اعلام کرد اقلیت ها اجازه جدا شدن از شوروی را دارند در نتیجه ارمنستان اعلام استقلال کرد. 

به لحاظ آب و هوایی، ابه دلیل قرار گیری ارمنستان در مرکز رشته کوه قفقاز، این کشور آب و هوای نیمه گرمسیری پیدا کرده است. در قسمت جنوبی این کشور میوه‌هایی از جمله پرتقال، لیمو و زیتون رشد می‌کنند. برخی مناطق ارمنستان نیز دارای آب و هوای قاره‌ای بوده که تابستان های شدیدا گرم و خشک و زمستان های سرد و پر از بارندگی دارد. البته مقدار بارش سالیانه به طور دقیق‌تر به میزان ارتفاع منطقه از سطح دریا بستگی دارد. به طور کلی مناسب‌ترین فصل برای سفر به ارمنستان فصول پاییز،بهار و تابستان می‌باشند. 

 

ویزای درمانی ایران، مقصد پر طرفدار گردشگری پزشکی در جهان

هتل رینگ اِستون (RING STONE HOTEL)

جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان

گردشگری در ارمنستان

دولت ارمنستان صنعت گردشگری و توریسم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. آمار نشان می‌دهند این کشور در سال 2022 تعداد بسیار بالایی از گردشگران را به خود جذب کرده است. این کشور پتانسیل جذب هر گردشگری با مقاصد مختلف اعم از فرهنگی، مذهبی، ماجراجویی و تفریحی را داراست. همچنین هتل های متنوع و لوکسی برای اقامت مسافر فراهم شده است. 

از جاذبه های گردشگری این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موزه نسخ خطی باستان
  • موزه نسل کشی ارامنه
  • معبد گارنی
  • موزه پاراجانف
  • صومعه حقارتسین
  • گالری ادوارد ایزابکیان 
  • کوه های قفقاز
  • موزه آرارات

در ادامه به معرفی بهترین هتل های این کشور خواهیم پرداخت.

گراند هتل ایروان Grand Hotel Yerevan

گراند هتل قدیمی ترین هتل شهر ایروان است. این هتل محل اقامت یقیشه چارنتس نویسنده و شاعر مشهور ارمنی نیز می‌باشد. به همین علت مدیران گراند هتل اتاقی را برای یادبود به اسم این هنرمند نام گذاری کرده اند. این هتل دارای 104 اتاق می‌باشد که به سبک کلاسیک دیزاین شده است. از امکانات دیگر این هتل می‌توان به باشگاه و استخر روی بام اشاره نمود. کلیه‌ی کارکنان و مستخدمین گراند هتل موظف اند علاوه بر تضمین اقامتی راحت و آسوده با رعایت استاندارد های بین المللی هتلداری به مشتری اجازه دهند تا تجربه‌ی مسافران را ارتقا داده و امکانات مورد نیازشان را در سریع ترین حالت ممکن فراهم آورند.

هتل پاریس ایروان Paris Hotel

این هتل در مرکز شهر ایروان واقع شده و دارای 65 اتاق می‌باشد. طراحی داخلی آن در سبک مدرن به همراه رستوران، کافه، باشگاه و اتاق کنفرانس دیزاین شده است. موقعیت جغرافیایی هتل پاریش به گونه‌ای است که در معرض دسترسی های ضروری از جمله مراکز درمانی قرار گرفته است. همچنین دارای امکاان حمل و نقل فرودگاهی، اینترنت رایگان و بالکن اختصاصی می‌باشند. 

هتل جمهوری ایروان Republica Hotel Yerevan

این هتل در یکی از قدیمی ترین خیابان های ایروان واقع شده است. از ایین هتل تا میدان جمهوری ایروان که در مرکز شهر واقع شده است فقط 2 دقیقه با پای پیاده فاصله است. اتاق ها دارای دیزاین مینیمال بوده و مجهز به کلیه‌ی خدماتی که در هتل های پنج ستاره ارائه می‌شوند، می‌باشد. غذاهای سنتی ارمنستان به عنوان صبحانه در این هتل سرو خواهند شد ضمن اینکه از اینترنت رایگان، پارکینگ خیابانی رایگان، دستگاه فتوکپی و فکس (برای مسافرانی که سفر کاری به این شهر داشته اند) صندلی کودک و امکان اجاره دوچرخه بهره مند خواهید شد.

آشنایی با گردشگری پزشکی یا مدیکال توریسم

 

متقاضیان سفر به کشور ارمنستان به تورهای زیر نیز علاقه‌مند بوده اند:

تور برزیل

تور گرجستان

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم
داستان دیوار چین چیست؟ داستان دیوار چین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348