بهترین فصل سفر به فرانسه

بهترین فصل برای سفر به فرانسه

کمتر کسی می‌تواند در برابر وسوسه‌ی قدم زدن در خیابان شانزالیزه یا تماشای بدون واسطه‌ی برج ایفل، مقاومت کند. کشور فرانسه 37 مکان طبیعی و فرهنگی را در فهرست کمیته میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین فصل سفر به فرانسه، کشوری که همه آرزوی دیدنش را دارند صحبت کنیم.

آب و هوای کشور فرانسه برای سفر

آب‌وهوای فرانسه در طول سال

فرانسه بزرگترین کشور در دنیای غرب البته پس از کشور اوکراین می‌باشد. این کشور به همان اندازه که علاقمندان به میراث فرهنگی و آثار باستانی را به وجد می‌آورد، با دارا بودن اماکن تفریحی بسیار زیاد، از لوکس ترین مراکز خرید جهان گرفته تا کافه‌‌ها و رستوران‌ های بی‌نظیر با غذاهای سنتی فرانسوی، احساسی فوق العاده برای کسانی که قصد استراحت و سپری کردن اوقات فراغتشان دارند، به ارمغان می‌آورد. علاوه بر همه‌ِ مواردی که ذکر شد، کشور فرانسه یباترین و بکر ترین جاذبه های طبیعی را در خود گنجانده است. 27 درصد اراضی این کشور را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد. علاوه بر این 136 نوع درخت در این کشور شناخته شده است که در یک کشور اروپایی امری استثنایی محسوب می‌شود.

آب و هوای هر ناحیه و هر شهر از این کشور با سایر نواحی و مناطق، متفاوت است. هر شهر آب و هوای خاص خودش را دارد که متمایز از شهرهای دیگر می‌باشد. بنابراین بسیار مهم است که بدانید این کشور در کدام فصل بهترین شرایط آب و هوایی را دارد تا لذت سفر را برای خود دوچندان کنید. 

هوای شهر پاریس، رمانتیک ترین شهر دنیا، هیچگاه به اندازه‌ای سرد نمی‌شود که منجر به پدید آمدن یخبندان شود. اگر در فصل زمستان به این شهر سفر کنید با بارش برف مواجه نخواهید شد زیرا بارندگی در این فصل بسیار اندک می‌باشد. با توجه به اینکه در سفر به این شهر بیشتر وقت خود را خارج هتل و اقامتگاه خود و درحال قدم زدن در خیابان های سپری خواهید کرد، میزان تحمل پذیری‌تان در برابر سرمای هوا اهمیت بسیار زیادی دارد. اما فصل بهار تجربه‌ای افسانه‌ای برای شما خواهد آفرید.  

تور فرانسه نوروز ۱۴۰۳

راهنمای سفر به تایلند

 

و اما شهر لیون. شهری که جرات می‌توان گفت سینمای جهان را به خود مدیون کرده است. تابستان های لیون گرم و مرطوب بوده و ممکن است کمی سفر را برایتان آزار دهنده کند اما در فصول بهار و پاییز تجارب لذت بخشی خواهید داشت. 

ماه های مهر و آذر برای بازدید از شهر دریایی برست، ایده آل است. زیرا در این ماه ها، برست تحت بارندگی شدید و طولانی مدت قرار می‌گیرد و هوای اطراف نیز آلوده به مه می‌شود. اما در اردیبهشت ماه خشک‌ترین آب و هوای سال را تجربه خواهید کرد. 

هوای شهر پرووانس نیز به قدری گرم است که حتی در فصول سرد سال نیز ورزش باد گرم را احساس خواهید کرد. در عوض شهرهای برتانی و نورماندی زمستان‌های بسیار ملایم و تابستان‌های خنکی دارند. 

معرفی کویر: تفاوت کویر و بیابان!

تور سوئیس

 

شهر نیس، که جزو پر جمعیت ترین شهرهای فرانسه به حساب می‌آید، آب و هوای مدیترانه‌ای داشته و از این رو اقلیم دلخواه گردشگران را دارا می‌باشد. فصل تابستان در این کشور از اردیبهشت ماه تا مهرماه به طول انجامیده  و در میان ماه های فروردین تا آبان دمای هوا تا 20 درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد. علت استقبال گردشگران از آّ و هوای مدیترانه‌ای فواید بی شماری که برای سلامتی همراه دارد، می‌باشد. این آب و هوا سبب بهبود تنفس شده و بهتریین فرصت برا قدم زدن در معرض هوای آزاد می‌باشد. می‌آورد. بدیهی است که شرایط آب و هوایی بر خلق و خو نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. متعادل بودن این نوع آب و هوا ، بر مغز تاثیر گذاشته و انرژی مثبت به ساکنانش هدیه می‌دهد. 

راهنمای سفر به کشور فرانسه

بهترین زمان سفر به فرانسه چه زمانی است؟

به طور کلی، کشور فرانسه از‌ آن دسته کشورهایی است که هرگاه فرصتی به دست آوردید باید به یک آژانس هواپیمایی مراجعه نموده و در یک تور‌ فرانسه ثبت نام کنید. با این وجود اغلب مسافران، فصل بهار را به عنوان بهترین فصل سفر به فرانسه می‌شناسند. جالب است بدانید هرگاه هوای این کشور بیش از اندازه گرم یا سرد شود، اهالی فرانسه‌ جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی به راه می‌اندازند. از جمله جشن روز باستیل، جشن نیس و جشن رستاخیز مسیح فریا، راه می‌اندازند تا سختی هوا را جبران کنند. 

تنها چیزی که باید پیش از سفر به این کشور بدانید این است که شهروندان در هنگام تعطیلات شهر را ترک کرده و سمت سواحل و کوهستان‌ها و سایر مناطق توریستی این کشور راهی می‌شوند. در این مواقع شهرها خلوت می‌شوند و قیمت هتل ها افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. این اتفاق عمدتا در ماه های مرداد و شهریور می‌افتد. بنابراین نانوایی‌ها، فروشگاه های خوار و بار و مراکز درمانی نیز اغلب بسته خواهند بود و خدمات ارائه نخواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تور های مسافرتی مختلف روی لینک های زیر کلیک نمایید:

تور ژاپن

تور برزیل

مقالات مرتبط

دیدنی‌ های فرانسه؛ رمانتیک‌ترین کشور جهان دیدنی‌ های فرانسه؛ رمانتیک‌ترین کشور جهان
راهنمای سفر به پاریس راهنمای سفر به پاریس
جاذبه های گردشگری فرانسه در یک نگاه جاذبه های گردشگری فرانسه در یک نگاه
5 شهر توریستی فرانسه 5 شهر توریستی فرانسه
بهترین هتل های فرانسه بهترین هتل های فرانسه
15 شهر برتر فرانسه برای قدم زدن در روزهای آفتابی 15 شهر برتر فرانسه برای قدم زدن در روزهای آفتابی
استراسبورگ، شهری مدرن و زیبا در فرانسه استراسبورگ، شهری مدرن و زیبا در فرانسه
مون پولیه، شهری قرون وسطایی با جمعیت متوسط زیر 35 سال مون پولیه، شهری قرون وسطایی با جمعیت متوسط زیر 35 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *