راهنمای سفر به پاریس

راهنمای سفر به پاریس

پاریس، پایتخت فرانسه، یکی از مهم ترین و زیباترین شهرهای اروپایی است. شهری فریبا با جاذبه های گردشگری فراوان که سالیانه گردشگران زیادی را مشتاق سفر به این شهر می کند. کوچه های پر نقش و نگار، کافه های دنج، معماری بناهای باشکوه تاریخی، نورپردازی‌های شهری، موزه های مطرح دنیا همگی گویای زیبایی این شهر هستند. پاریس شهر بزرگی است و تاریخ پرفراز و نشیبی دارد که هرگوشه و کنار آن حاکی از روایتی است.جاذبه های این شهر به قدری زیاد است که مطالعه راهنمای سفر به پاریس پیش از  سفر توصیه می شود.

نویسنده ها و شاعران زیادی در نوشته های خود شکوه این شهر را وصف کرده اند و داستان های سفر به شهر پاریس گرمابخش محافل زیادی است. برای همین هنگام سفر به پاریس لازم است از پاریس بخوانید تا با علم بر تاریخ و فرهنگ این شهر و اماکن دیدنی آن، سفر خوبی را تجربه کنید. راهنمای سفر به پاریس مانند نقشه راه به شما کمک می کند تا در سفر خود به شهر پاریس دچار سردرگمی نشوید و بهترین بهره و لذت را از سفر ببرید.

درباره پاریس؛ شهر عشق

اگر بپرسید شهر عشاق کجاست؟ قطعا اولین پاسخی که خواهیم داد شهر پاریس است. در این شهر پل “پون ده آر”؛ با قفل های زنجیر شده عشاق و “دیوار عشق” در میدان ژئان رکتوسب پاریس،  هر دو یک اثر هنری را برای عاشقان این شهر برپا کرده است که البته گویای وفاداری  و عشق در سرتاسر جهان است. همین آثار دلیلی بر شهرت جهانی شهر پاریس به عنوان شهر عشاق بوده که جدا از تماشای شب های رمانتیک، نورانی و زیبا، ذهن  قلم ادیبان دنیا را به سوی خود کشانده است.

تاریخچه این شهر به چند هزار سال پیش از میلاد باز میگردد، نام پاریس از قوم پاریزی گرفته شده که هزاران سال پیش، در این قسمت از جغرافیای زمین ساکن شدند و اینک معماری و بناهای باشکوه تاریخی حاکی از این قدمت تاریخی است. این شهر فریبا در شمال مرکزی فرانسه قرار گرفته و رودخانه سن از جنوب آن می گذرد. اکنون نزدیک به 2 میلیون جمعیت دارد و به طور میانیگین سالانه میزبان  30 میلیون گردشگر از سرتاسر جهان است که در میان آنها ایرانیان نیز تعداد زیادی را به خود اختصاص داده اند.

راهنمای سفر به پاریس

چرا به پاریس سفر کنیم؟

سفر به شهری با امکانات رفاهی و گردشگری عالی جایی برای تردید نمی گذارد. پاریس در لیست ۵ شهر دیدنی  فرانسه قرار دارد؛ پس اگر شما قصد سفر به پاریس را کرده اید هرچه زودتر چمدان خود را ببندید. چرا که جاهای دیدنی پاریس رویای گردشگردان را تحقق می بخشد. مکان های دیدنی پاریس در شب و روز تمام وقت شما را پر می کند و سفری سرشار از خاطره های خوش و بیادماندنی را برای شما به ارمغان می آورد.

موزه های مهم پاریس مانند موزه لوور پاریس، بناهای جذاب، کلیساهای باشکوه، مناظر زیبای شهری، برج زیبای ایفل، تنوع خوراک های خوشمزه و شب های شگفت انگیز شهر پاریس هرکدام دلیلی برای سفربه پاریس است. از آنجایی که پاریس شهر قدیمی است هنگام گشت در شهر، شاهد محله های قدیمی زیبایی مانند : محله “مونمارتز” و محله “پیگل جنوبی: نیز در این شهر هستید.

خلاصه اینکه برای گشت در این شهر گزینه های بسیار زیادی دارید اما نگران نباشید و احساس سردرگمی نکنید با برنامه سفر به پاریس می توانید بهترین استفاده را در مدت زمان اقامت و سفر خود در این شهر داشته باشید. همچنان تا انتهای راهنمای سفر به پاریس همراه ما باشید.

بهترین زمان سفر به پاریس

اولین نکته مهم برای برنامه ریزی سفر تعیین زمان آن است. لازم است بدانید چه زمانی باید به شهرپاریس بروید تا بتوانید از جاذبه های گردشگری آن نهایت لذت ببرید. در رابطه با اقلیم پاریس، این شهر دارای آب و هوای اقیانوسی است؛ برای همین روزهای بارانی زیادی دارد. اما بهترین زمان سفر به پاریس از ماه خرداد ماه تا اوایل آبان می باشد. چرا که پاریس در تابستان و پاییز زیبایی های شگفت انگیزی دارد و آب و هوای مطبوع آن برای گشت و گذار عالی است.

از طرفی این نکته را هم در نظر بگیرید در تابستان شاهد جمعیت زیادی از گردشگران هستید و شهر شلوغ و پرازدحام می شود. بنابراین اگر به فکر تور پاریس ارزان هستید پیشنهاد ما به شما سفر در فصل پاییز و زمستان است.

راهنمای سفر به پاریس

آشنایی با فرهنگ و مذهب مردم پاریس

قبل از سفر به هرکشوری لازم است فرهنگ و مذهب آن را بشناسید تا هنگام رویایی با ساکنان آن بهترین برخورد را داشته باشید و از قوانین شان تخطی نکنید، همچنین ضمن آشنایی با زبان و فرهنگ شان بتوانید ارتباط برقرار کنید. مردم فرانسه مذهب کاتولیک پیروی میکنند و متداول ترین زبان آن ها فرانسه است. مردم شهر پاریس درست مثل هرجای دیگری فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند. به طور مثال اگر شما به  یک مهمانی در پاریس دعوت شدید جایز نیست بیشتر از ده دقیقه تاخیر کنید!

اماکن دیدنی پاریس که نباید از دست بدهید!

اگر شما برای مدت کوتاهی به پاریس سفر کنید برای دیدن همه جاذبه های این شهر وقت کافی ندارید. برای همین پیشنهاد ما این است گشت خود را از بهترین و معروفترین اماکن دیدنی پاریس شروع کنید.

اما سوال این است؛ معروف ترین جاهای دیدنی پاریس کجاست؟ جاهای دیدنی پاریس را در یک نگاه به شرح ذیل است:

  • برج ایفل: تقریبا همه ما نام این برج را شنیده ایم یکی معروفترین برج های دنیا که قطعا دیدن آن واجب است. این برج در شب جلوه ای خیره کننده دارد و تصویری به یادماندنی برای شما رقم خواهد زد.
  • موزه لوور: یکی از بزرگ ترین و برترین موزه های دنیاست که آثار تاریخی مهمی از سرتاسر جهان در آن نگهداری می شود.
  • شانزه لیزه: خیابان معروفی که هر عابری را جذب خود می کند. شب های این خیابان پر نور و رویایی است. این خیابان برای کافه گردی و گردش در بوتیک های لوکس عالی و بی مانند است.
  • کلیسای سنت شاپل: این کلیسا، ازکلیساهای معروف پاریس است که معماری زیبایی با پنجره های مشبک دارد.
  • کاخ ورسای: این کاخ با شکوه و تاریخی سال های سال اقامتگاه سلطنتی پادشاهان فرانسه بوده است.
  • موزه اورسی: این موزه در ایستگاه راه آهن قدیمی بنا شده است و آثار تاریخی مهمی را نگهداری می کند.
  • تور کروز رود سن: رود سن از میان شهر پاریس می گذرد و شما با کشتی های کروز می توانید در یک گشت آبی هیجان انگیز، از این شهر دیدن کنید.
  • کاخ پیروزی: این کاخ با قدمت بیش از 200  سال برای بزرگداشت سربازان فرانسوی بنا شده است که در انتهای خیابان شانزه لیزه بنا شده است.
  • دیوار عشق پاریس : دیواری رمانتیک برای عشاق که به دیوار “من تو را دوست دارم” معروف است. این دیوار به نشان وفاداری و عشق در دنیا، در محله “مونمارت” پاریس بنا شده است و از عاشقانه ترین جاذبه های پاریس است.

راهنمای سفر به پاریس

چگونه ویزای فرانسه بگیریم؟

همانطور که می دانید برای سفر به فرانسه قطعا نیاز به دریافت ویزا دارید. کشور فرانسه جز کشورهای منطقه شینگن می باشد و برای سفر به فرانسه نیاز به ویزای شینگن دارید. برای اخذ ویزا لازم است وقت سفارت فرانسه بگیرید تا بتوانید پروسه دریافت ویزا را سپری کنید. وقت سفارت فرانسه برای بررسی وضعیت متقاضی، بررسی مدارک و سابقه متقاضی در نظر گرفته می شود. اقدامات لازم برای دریافت ویزا از طریق کارگزاری vfs انجام می شود.

هزینه های سفر به پاریس

اگر می خواهید یک برآورد هزینه برای سفر پاریس داشته باشید؛ لازم است چندین فاکتور را درنظر بگیرید. اول اینکه سفر به پاریس تاحدی به شرایط آب و هوایی بستگی دارد. در فصل تابستان و بهار اقامتگاه های این شهر هزینه بالاتری را دریافت میکنند؛ چرا که گردشگران زیادی از این شهر دیدن می کنند. فاکتور بعدی مدت زمان اقامت شما در پاریس است؛ که هرچه بیشتر اقامت داشته باشید، قیمت تور بالا می رود. ارزانترین زمان سفر به پاریس ؛ ماه دسامبر است که شما اقامتگاهایی با قیمت هایی پایین تر از فصل های دیگر پیدا می کنید و می توانید با هزینه های مناسب تر گشت و گذاری در شهر پاریس داشته باشید.

جمع بندی

احتمالا هنگام مطالعه راهنمای سفر به پاریس در ذهن خود یک بار به این شهر سفر کردید، و برای دیدن آن لحظه شماری می کنید. اگر مجذوب شهر پاریس شده اید و برای داشتن یک سفرنامه پاریس و لذت بخش به دنبال کسب اطلاعات هستید؛ این مقاله برای شما نوشته شده است. قطعا با مطالعه اطلاعات اولیه و راهنمای سفر پاریس می توانید برنامه سفر خوبی داشته باشید. برای تجربه سفر به این شهر زیبا شک نکنید و خاطره خوشی را بسازید. لازم به ذکر هست برای جزییات بیشتر دریافت ویزای شینگن فرانسه و برنامه سفر پاریس می توانید با کارشناسان  قصر شیرین در ارتباط باشید تا برای ساختن بهترین خاطره از سفر همراه شما باشند. 

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
دیدنی‌ های فرانسه؛ رمانتیک‌ترین کشور جهان دیدنی‌ های فرانسه؛ رمانتیک‌ترین کشور جهان
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348