با اصطلاحات پرکاربرد در فرودگاه آشنا شوید

با اصطلاحات پرکاربرد در فرودگاه آشنا شوید

اصطلاحات پروازی درواقع سلسله کد هایی هستند که میان خلبان و پرسنل پروازی رد و بدل می‌شوند. همچنین مفاهیمی نیز بر روی بلیط هواپیما درج می‌شوند که حاوی پیام های خاصی هستند. از آنجایی که سفر با هواپیما می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای افراد داشته باشد و اغلب افراد نیز به همین دلیل سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهند. اگر قصد دارید با اصطلاحات پرکاربرد در فرودگاه آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید. 

چگونه برای یک سفر خوب آماده شویم؟

بهترین هتل های فرانسه

 

اصطلاحات پرکاربرد هواپیما

آشنایی با اصطلاحات پروازی

هرحرفه‌ای اصطلاحات مخصوص به خود را دارد. اصطلاحاتی که در صنعت هوانوردی استفاده می‌شوند اغلب به زبان انگلیسی بوده و شباهت های بسیار زیادی با اصطلاحات نظامی دارد. به عنوان یک مسافر این حق شماست تا با این اصطلاحات آشنا باشید و بدانید در طول پرواز چه اتفاقاتی در حال وقوع است. ما در اینجا فهرستی از کاربردی ترین اصطلاحات هوانوردی را گردآوری نموده ایم که چندان هم تخصصی نیست. 

  •  Airline (خطوط هوایی)

این گروه های صنعتی اقدام به حمل و نقل هوایی مسافر و یا بار می‌کنند. هر ایرلاین دارای یک سری خدمات عمومی اعم از وعده غذایی، نوشیدنی و اینترنت رایگان می‌باشد. علاوه بر این خدمات ویژه‌ای از جمله سبد نگهداری نوزاد برای افرادی که دارای فرزند کوچک هستند و همچنین تجهیزاتی برای حمل و نقل حیوانات خانگی نیز ارائه می‌کنند.

  • Flight number (فلایت نامبر)

هر بار که مسافرانی از مبدا خود به مقصد سفرشان پرواز می‌کنند یک پرواز اتفاق افتاده است که با یک کد خاص، ثبت و علامت گذاری می‌شود که به این کد ها در اصطلاحات هوانوردی فلایت نامبر گفته می‌شود.

تور سوئیس

  •  Arrival (ورودی‌ها)

این اصطلاح نشان دهنده‌ی زمانی است که هواپیما به مقصد خود وارد می‌شود. برای مثال اگر همراه تور سوئیس از ایران سفر کنید ساعتی که هواپیما به مرز های هوایی سوئیس وارد می‌شود، ساعت ورودی نام دارد. 

  • Departure (عزیمت)

همچون مثالی که پیش تر در ارتباط با تور سوئیس ذکر کردیم ساعتی که هواپیما از کشور مبدا به طرف مقصد عازم می‌شود ساعت دیپارچر گفته می‌شود. 

  • Check in ( چک- این)

پس از آنکه مسافران وارد ترمینال شده و توسط کانتر پرواز پذیرش شدند، علاوه بر تحویل چمدان هایی که همراه خود دارند باید کارت پروازشان را از مسئول چک این دریافت کنند. شما می‌توانید از طریق اینترنت با مراجعه به سایت آژانس هواپیمایی که تور خود را از آن طریق رزرو نموده اید کارت پرواز خود را به طور کاملا آنلاین دریافت نمایید. 

  • Gate (گیت پرواز)

مسافران پس از انجام اقدامات مربوط به اخذ کارت پرواز یا چک-این کردن به منظور سوار شدن بر هواپیما باید از گیت عبور کنند. با توجه به نوع و مقصد پروازی‌تان باید از گیت مخصوص به خود عبور نمایید. 

  • On time (به موقع)

این عبارت بدین معنیست که پرواز شما درست سر موقع به راه می‌افتد و تاخیر نخواهد داشت.

  • پرواز سیستمی

بلیط هایی که با نرخ مصوب دولتی و به طور مستقیم و بی‌واسطه از شرکت های هواپیمایی خریداری می‌شوند بلیط سیستمی نام دارند. پرواز های سیستمی قابلیت استرداد وجه برای مسافران فراهم نموده اند یعنی دریافت کنندگان بلیط اگر به هر دلیلی از سفر منصرف شدند می‌توانند وجه پرداختی خود را از ایرلاین پس بگیرند البته باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت نمایند.

  • پرواز چارتر

بلیط های چارتر دقیقا نقطه مقابل پرواز های سیستمی قرار دارند. پرواز های چارتر پرواز هایی هستند که توسط آژانس هواپیمایی و یا سایر شرکت های خدمات مسافرتی اجاره می‌شوند. البته قیمت بلیط های چارتری از بلیط های سیستم پایین تر است. 

  • کلاس های پروازی

کلاس های پروازی درواقع نشان دهنده سطح خدماتی که مسافران در طول پرواز ارائه می‌شود دارد. کلیه‌ی شرکت های هواپیمایی، خدمات خود را در سه سطح بیزینسی یا تجاری، اقتصادی و فرست کلاس ارائه می‌دهند. خدماتی که در پروازهای اکونومیک به مسافران ارائه داده می‌شوند شامل وعده‌ی غذایی،  اینترنت رایگان و مانیتور شخصی برای تماشای فیلم می‌باشد. مسافران کلاس تجاری یا بیزینس کلاس نیز خدماتی مشابه با کلاس اکونومیک اما با کیفیت بالاتر و منویی متنوع تر دریافت می‌نمایند. از امتیازاتی که کلاس پروازی درجه یک در اختیار مسافران قرار می‌دهد می‌توان به فضای گسترده‌ای که برای مسافران ایجاد شده است و صندلی هایی به مبلمان خانگی شاهت دارند اشاره نمود. (حتی در برخی از خطوط هوایی کابین های خصوصی برای مسافران ایجاد شده است که می‌توانند در آن حریم شخصی خود را داشته باشند.)

 

 

 

مقالات مرتبط

نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
راهنمای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند
انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
آشنایی با جزیره پنانگ آشنایی با جزیره پنانگ
معرفی شهر کوالالامپور معرفی شهر کوالالامپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348