انواع بلیط هواپیما

انواع بلیط هواپیما

وقتی قصد سفر به هر جای دنیا را دارید بایستی در ابتدا انواع بلیط هواپیما را بشناسید تا بتوانید به بهترین نحو از سفر خود لذت ببرید. بدون شک اولین و مهم‌ترین قدم در سفر کردن با هواپیما می‌تواند انتخاب بلیط هواپیما از آژانس مسافرتی قصرشیرین باشد. راه‌های زیادی از قبیل خرید بلیط هواپیما لحظه آخری، خرید بلیط هواپیما چارتری، خرید بلیط هواپیما سیستمی و رزرو آنلاین بلیط هواپیما پیش روی مسافران است. 

انواع بلیط هواپیما کدامند؟

انواع مختلفی از بلیط هواپیما وجود دارند. در اینجا چند نوع از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

بلیط هواپیما یک طرفه

بلیط هواپیمای یک طرفه، بلیط سفری است که به مسافر امکان می‌دهد از یک مبدأ به یک مقصد سفر کند، بدون اینکه نیاز به سفر برگشتی داشته باشد. این نوع بلیط برای افرادی مناسب است که برنامه‌ریزی دقیقی برای بازگشت ندارند یا قصد دارند با وسایل دیگر یا در زمان‌های متفاوتی به مقصد اصلی خود بازگردند. بلیط هواپیمای یک طرفه گزینه‌ای انعطاف‌پذیر برای سفرهایی است که مسافر نمی‌خواهد به طور ثابت به مبدأ بازگردد. با خرید این نوع بلیط، مسافران می‌توانند برای سفر به مقصد مورد نظر خود رفته و بدون نیاز به تعیین زمان یا روز برگشت، از این سفر لذت ببرند. بلیط هواپیمای یک طرفه به مسافران این امکان را می‌دهد که زمان برگشت خود را متناسب با برنامه‌ها و نیازهای خود تنظیم کنند و به صورت انعطاف‌پذیرتر از سفر خود لذت ببرند. این گزینه به ویژه برای مسافرانی که برنامه سفری فعال و پویا دارند یا ممکن است برنامه‌های آینده‌شان قطعی نباشد، مناسب است.

بلیط هواپیمای دوطرفه

بلیط دو طرفه که به عنوان بلیط رفت و برگشت نیز شناخته می‌شود، یک بلیط هواپیمایی است که به مسافران این امکان را می‌دهد تا از یک مقصد به مقصد دیگر پرواز کنند و سپس با همان خط هوایی به نقطه مبداء اصلی خود بازگردند. این شامل پروازهای خروجی و ورودی است. بلیط‌های دو طرفه برای مسافرانی که تاریخ سفر مشخصی دارند و قصد بازگشت به نقطه شروع خود را دارند، راحتی و سادگی را ارائه می‌دهد. آنها معمولاً برای تعطیلات، سفرهای کاری یا هر سفری که مسافر قصد دارد پس از رسیدن به مقصد به مکان اولیه خود بازگردد، استفاده می‌شوند.

انواع بلیط هواپیما کدامند؟

بلیط هواپیما سیستمی

در صورتی که مسافر بلیط را به صورت مستقیم و از طریق شرکت هواپیمایی قصرشیرین و یا دیگر شرکت‌ها مانند هوایپمایی ایران ایر، زاگرس، ماهان، تابان و غیره تهیه کرده باشد، به آن بلیط هواپیما سیستمی گفته می‌شود. برای این دسته از انواع بلیط هواپیما، شرکت هواپیمایی پروازهای مشخص را به صورت طولانی مدت برنامه‌ریزی می‌کنند. با این کار مسافر می‌تواند با خیال راحت و در آسودگی بیشتر برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده و بدون دردسر بلیط هواپیما را خریداری کند.

بلیط هواپیما چارتری

کلاس پروازی، فاصله مبدا تا مقصد، شرکت هواپیمایی و غیره سبب می‌شود که قیمت بلیط هواپیما مشخص شود. اما فراموش نکنید که در کنار تمامی این معیارها و فاکتورها، عامل دیگری به نام سازمان فروش بلیط نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. در بلیط چارتری برای مسیرهای پرتردد، تعداد مشخصی از صندلی‌های هواپیما را از قبل و با قیمتی ارزان‌تر، از شرکت‌های هواپیمایی رزرو می‌کنند. پس از خرید بلیط هواپیما چارتری، شرکت هواپیمایی در زمان مشخص بلیط چارتری را به صوت مستقیم به مسافر می‌فروشد. شرکت‌ها از قبل بلیط‌های خود را به فروش می‌رسانند و ظرفیت آنها تکمیل می‌شود. مسافر با مراجعه به آژانس هواپیمایی قصرشیرین می‌تواند به راحتی بلیط هواپیما را خریداری نماید.

بهترین روش انتخاب بلیط هواپیما 

بلیط هواپیما دارای انواع مختلفی است. در صورت آشنایی کامل با آنها و در دست داشتن اطلاعات اندکی درخصوص آن می‌توانید بهترین پرواز خارجی و یا پرواز داخلی را برای خود رزرو و یا انتخاب کنید. در این مطلب با انواع بلیط هواپیما، قیمت و نحوه خرید آن آشنا شدید. تنها کافی است که چند دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه این مقاله نمایید.

آژانس مسافرتی قصرشیرین براساس قیمت و چگونگی فروش بلیط هواپیما به دو دسته فروش بلیط سیستمی و فروش بلیط چارتری تقسیم بندی می‌شود. بدون شک هر کدام از این دسته‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که می‌تواند سفر دلچسبی را برای شما در پی داشته باشد.

مقالات مرتبط

نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
راهنمای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند
انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
آشنایی با جزیره پنانگ آشنایی با جزیره پنانگ
معرفی شهر کوالالامپور معرفی شهر کوالالامپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348