چرا باید سفر کنیم؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که اصلا چرا باید سفر کنیم؟ در این مقاله همه‌ی دلایلی که باعث خواهد شد سفر را در برنامه های زندگی خود بگنجانید گردآوری شده است. همراه ما باشید. 

جمعه شیرین با قصرشیرین

چرا به گرجستان سفر کنیم؟

فواید شگفت انگیز سفر کردن

دلایلی که افراد را وادار به سفر کردن می‌کند از هر شخصی به شخص دیگر متفاوت است. عده‌ای برای استراحت و‌ تفریح سفر کرده و عده‌ای قصد ماجراجویی و کسب تجربه های تازه را دارند. چه در تور فرانسه ثبت نام کرده اید چه در تور ترکیه یا تور ارمنستان این را بدانید که سفر کردن برای شما معجزه می‌کند. به طور کلی سفر کردن سلامت جسمی و روانی شما را تامین کرده و از شما انسان پخته‌تر و قوی تری خواهد ساخت. از میان همه‌ی فواید بیشمار مسافرت کردن ما 4 نکته را در ادامه برایتان ذکر می‌نماییم. 

  • سفر باعث ایجاد خلاقیت در شما می‌شود

بله! سفر شما را خلاق‌تر خواهد کرد. وقتی که در طی سفر غذا‌های سنتی مناطق مختلف را امتحان می‌کنید که پیش از این تا به حال طعمش را نچشیده بودید و یا با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این مناطق آشنا شده و با مردم بومی ارتباط برقرار می‌کنید، خلاقیت خود را رشد داده اید. درواقع قرار گرفتن در موقعیت های مختلف و جدید باعث می‌شود مغز شما به دنبال راهبرد های جدیدی بگردد و در نتیجه مهارت حل مسئله‌ی خلاقانه در شما ایجاد می‌شود. 

  • سفر باعث می‌شود خودتان را ببشناسید

سفر این امکان را برایتان فراهم می‌آورد که بیش از پیش به درون نگری بپردازید. درون نگری یعنی اینکه ماهیت ادراکات، اندیشه‌ها و احساسات شخصی خود را مشاهده و بررسی کنید. خودکاوی شما زمانی تشدید می‌شود که با افراد مختلف با تفاوت فکری بسیار زیاد ملاقات کنید و دست به مقایسه با یکدیگر و با خودتان بزنید. این فرایند می‌تواند طرز فکر شما را نیز دستخوش تغییر و تحول کند، در نتیجه پس از اینکه به منزل خود باز می‌گردید دیگر آن آدم قبلی نباشید و به نوعی در افکار و آرمان های خود بازنگری کنید.

فواید سفر کردن

 

  • سفر سطوح سلامتی شما را بهبود می‌بخشد

قطعا از فواید نور آفتاب و هوای تازه بر سلامتی جسمی و روانی خود آگاه هستید. همچنین ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با عنصر طبیعت سبب ایجاد آرامش عمیق روانی خواهد شد. اگر سبک زندگی شلوغ و پر استرسی دارید باید این هشدار را به شما بدهیم که در معرض بیماری های جسمی و آسیب های روانی متعددی قرار دارید. برای در امان ماندن از این عوارض حتما زمانی را به سفر برای ریلکس کردن اختصاص دهید. همچنین کوهنوردی، قواصی کردن، دورچرخه سواری و پیاده روی در طبیعت به عنوان درمانی موثر برای بیماری افسردگی به حساب می‌آید. سازمان جهانی بهداشت WHO اعلام نموده است از هر 8 نفر در جهان یک نفر به اختلال روانی مبتلاست. ناگفته نماند افسردگی و اضطراب به ترتیب از رایج ترین مشکلات روان در میان مردم ایران می‌باشند. علی الخصوص زنان بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند. در نتیجه سفر کردن بیش از هر کسی برای زنان ضروریست. 

 

‏معروف‌ترین هتل‌های شهر تفلیس

جاذبه های گردشگری سوئیس

 

  • سفر باعث می‌شود زبان های جدیدی را یاد بگیرید

اگر قصد دارید مهارت زبان خارجی خود را ارتقا دهید می‌توانید از سفر کردن بهره بگیرید. در واقع مسافرت کردن باعث می‌شود بتوانید مانند یک محلی یا native به زبانی که آموخته اید صحبت کنید. همچنین با اصطلاحات محلی و گویش های مختلف آن آشنا خواهید شد. برای این کار روش های گوناگونی وجود دارد. علاوه بر گذارندن امورات روزمره، که طبیعتا شما را وادار به برقراری ارتباط با شهروندان مقصدتان خواهد کرد، می‌توانید در هنگام استراحت استراق سمع کنید و به صحبت های مردم که با لحن های مختلف و گویش های متفاوت صحبت می‌کنند گوش دهید. 

چرا مسافرت کنیم؟

  • سفر مهارت های شما را افزایش می دهد

سفر کردن بهترین روش برای یادگیری می‌باشد. با غوطه ور شدن در یک سبک زندگی و فرهنگ جدید شما تجربیات زیادی کسب خواهید کرد به جهان بینی نوینی دست خواهید یافت. همچنین از پس مشکلاتی برمی‌آیید که هیچگاه تصورش را هم نمی‌کردید. علاوه بر این اگر فردی خجالتی هستید و تا حدودی با مشکل اضطراب اجتماعی درگیرید، بهتر است بدانید که با سفر کردن مهارت های ارتباطی‌تان را رشد می‌دهید زیرا ضمیر ناخودآگاه شما در هنگامه‌ی سفر خواستار ارتباط گرفتن با دیگران خواهد شد. ممکن هست پس از گذر سال ها دوستان زیادی در سراسر دنیا داشته باشید. 

 

 

 

مقالات مرتبط

نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول
راهنمای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند
انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس انواع کلاس های پروازی؛ از اکونومی تا فرست کلس
معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها معرفی انواع هتل ها و اقامتگاه ها
مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟ مالزی بهتره یا تایلند؟ کدام مناسب شماست؟
قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی قوانین حمل بار و مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی
آشنایی با جزیره پنانگ آشنایی با جزیره پنانگ
معرفی شهر کوالالامپور معرفی شهر کوالالامپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *