دیدنی‌ های فرانسه؛ رمانتیک‌ترین کشور جهان

فرانسه، یکی از زیباترین کشورهای جهان است که دارای سواحل زیبا، کاخ‌های باشکوه، موزه‌های دیدنی و هتل‌های مجلل است. پاریس پایتخت این کشور یکی از مراکز مهم مد در جهان به شمار می‌رود که از مراکز خرید آن می‌توانید برترین کالاهای حال حاضر اروپا را بخرید. دیدنی‌ های فرانسه؛ رمانتیک‌ترین کشور جهان بسیار است و دریافت تور فرانسه فرصتی عالی برای دیدار از آنهاست. 

فرانسه همزمان با آغاز بهار، آب و هوایی عالی دارد و درنتیجه تعطیلات نوروز، فرصتی مناسب برای سفر به آن است. اگر قصد دارید با تور فرانسه نوروز ۱۴۰۴ به این کشور سفر کنید، در این نوشته می‌توانید اطلاعات کاملی درباره تورهای فرانسه و جاذبه‌های گردشگری آن به دست آورید.

دیدنی‌ های فرانسه؛ رمانتیک‌ترین کشور جهان

فرانسه دارای شهرهای شناخته شده  با جاذبه‌های گردشگری متنوع است و برگزارکنندگان تورهای فرانسه اغلب بازدید از چند شهر این کشور را در برنامه تور خود می‌گنجانند. مهم‌ترین شهرهای توریستی فرانسه را در ادامه معرفی می کنیم. 

شهر لیون

شهر لیون

شهر لیون با نیم میلیون نفر جمعیت، سومین شهر پرجمعیت فرانسه به شمار می‌رود. این شهر زیبا در نزدیکی سوئیس و در فاصله 500 کیلومتری پاریس واقع شده و پیشینه تاریخی 2 هزار ساله دارد.

از آن‌جایی که بخشی از کوه‌های مشهور آلپ در لیون قرار دارد، تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن این رشته‌کوه زیبا به لیون سفر می‌کنند. یکی از جذابیت‌های مهم شهر لیون، وجود رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های مختلف است که لذیذترین غذاهای فرانسوی را سرو می‌کنند.

شهر نیس

نیس، یکی از شهرهای زیبای فرانسه واقع در ساحل مدیترانه است که سواحل آن از جمله دیدنی‌ترین سواحل مدیترانه به شمار می‌روند. در سواحل شهر نیس می‌توانید حمام آفتاب بگیرید یا به ورزش شنا بپردازید.

یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف شهر نیس، قلعه‌ای باقی‌مانده از امپراتوری یونان است که بر بالای تپه‌ای واقع شده است. سیر و سیاحت از این شهر در تور فرانسه و اقامت در هتل‌های باکیفیت آن، خاطره‌ای به یادماندنی برای‎‌تان می‌سازد.

مارسی - دیدنی‌ های فرانسه؛ رمانتیک‌ترین کشور جهان

شهر مارسی

شهر مارسی، شهر بندری و قدیمی در کناره دریای مدیترانه است که یکی از قطب‌های تجاری فرانسه به شمار می‌رود. از آن‌جایی که قدمت این شهر به دوران قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، آثار باستانی و موزه‌های زیادی برای بازدید دارد.

شهر مارسی سواحل زیبایی نیز دارد که در آن ضمن لذت بردن از مناظر چشم‌نواز می‌توانید به ورزش‌های آبی بپردازید. جاذبه‌های گردشگری متنوع این شهر سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند.

شهر تولوز

شهر تولوز، یکی از شهرهای مهم و قدیمی فرانسه است که به دلیل استفاده از آجرهای قرمز روشن و صورتی در ساختمان‌هایش با نام شهر صورتی نیز شناخته می‌شود. قدمت تاریخی تولوز باعث شده این شهر دارای بناها و آثار تاریخی بی‌نظیر باشد و از طرف دیگر موقعیت جغرافیایی آن نیز موجب شده مناظر طبیعی دیدنی داشته باشد.

پاریس

پایتخت، پایتخت کشور فرانسه و یکی از زیباترین شهرهای جهان است و یکی از مقاصد اصلی گردشگران در تور فرانسه می‌باشد. در تور پاریس، شهر عشاق فرانسه باید سفر خود را به صورت فشرده برنامه‌ریزی بکنید تا موفق به دیدن مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی این شهر بشوید. جاذبه‌های گردشگری متنوع پاریس باعث شده است، هر فردی با هر نوع سلیقه‌ای بتواند اوقات خوش و مفرحی در آن داشته باشد.

جاذبه‌های گردشگری فرانسه

دیدنی‌ های فرانسه؛ رمانتیک‌ترین کشور جهان، فرانسه را به یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است که سفر به آن، خاطره‌ای به یادماندنی و بی‌نظیر می‌سازد. توصیه می‌کنیم در سفر به فرانسه، بازدید از اماکن زیر را در برنامه خود قرار دهید. 

برج ایفل

برج ایفل، یکی از معروف‌ترین سازه‌های فلزی جهان است که به عنوان نماد کشور فرانسه شناخته می‌شود. این برج 324 متری در سال 1899 توسط معمار فرانسوی به نام گوستاو ایفل، طراحی شده و ساخت آن 41 سال طول کشیده است. در ساخت این برج از 18 هزار قطعه فولادی استفاده شده و همچنین حدود 2.5 میلیون پیچ و مهره در آن به کار برده شده است.

در طبقات مختلف این برج کافه تریا، رستوران‌ها و سوغات‌فروشی‌های مختلفی دارد که ضمن بازدید از برج می‌توانید به آن‌ها سری بزنید. از بالای برج ایفل شاهد منظره‌ای 360 درجه از پاریس زیر پای خود خواهید بود.

موزه لوور

موزه لوور، یکی از پربازدیدترین و بزرگترین موزه‌های جهان است که در آن حدود 37 هزار قطعه تاریخی و هنری به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. در این موزه می‌توانید مشهورترین آثار تاریخی و هنری دنیا مانند تابلوی بانوی صخره‌ها اثر لئوناردو داوینچی و لوح حمورابی را ببینید.

ساختمان موزه لوور، کاخی زیبا به سبک باروک در کناره رود سن است و یکی از زیباترین کاخ‌های فرانسوی به شمار می‌رود. این موزه دارای سالنی به نام ایران است که تعداد زیادی از آثار تاریخی مربوط به تخت جمشید در آن به معرض نمایش گذاشته شده‌اند.

موزه لوور

معبد پانتئون

معبد پانتئون، کلیسایی زیبا و باشکوه در قلب پاریس است که با الهام از معماری یونان باستان ساخته شده است. این کلیسا به دستور لویی پانزدهم، یکی از پادشاهان فرانسه ساخته شده و تعدادی از افراد سرشناس فرانسوی از جمله ویکتور هوگو، ماری کوری و آلکساندر دوما در آن دفن شده‌اند.

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام، یکی از مشهورترین و بزرگترین کلیساهای فرانسه است که هفتاد متر ارتفاع دارد. این کلیسای باشکوه که با سبک معماری گوتیک در قرن یازدهم میلادی ساخته شده، تکمیلش حدود 200 سال طول کشیده است. پنجره‌های زیبا و رنگی این کلیسا موجب پخش نور در آن می‌شوند و فضایی دلچسب و خاص می‌سازد.

کاخ ورسای

کاخ ورسای، بنایی مجلل در 10 کیلومتری شهر پاریس است که حدود 2014 هکتار، مساحت دارد. این کاخ ابتدا شکارگاه پادشاه و بعدها محل اقامت خانواده سلطنتی بوده و دارای تعداد زیادی عمارت و باغ‌های تودرتو است.

باغ‌های کاخ ورسای براساس شکل‌های مختلفی طراحی شده‌اند؛ برای مثال، یکی از باغ‌های آن به شکل ستاره ساخته شده است. همچنین در باغ‌های کاخ ورسای از آب‌نماهایی استفاده شده که از طریق یک سیستم هیدرولیکی، آب را با فشار زیاد به بالا هدایت می‌کنند. بازدید از این کاخ باشکوه را در سفر با تور فرانسه از دست ندهید.

موزه اورسای

اگر از علاقمندان هنر نقاشی هستید در سفر به فرانسه حتما باید از موزه اورسای بازدید کنید. در این مجموعه تعدادی از آثار برجسته نقاشی‌های سبک امپرسیونیسم به نمایش گذاشته شده‌اند.

آثار امپرسیونیستی نقاشان سرشناسی مانند کلود مونه، ادوارد مانه و ادگار دگاس را می‌توانید در موزه اورسای ببینید. در این موزه علاوه بر تابلوهای نقاشی، عکس‌ها و مجسمه‌های هنرمندان مطرح نیز نگهداری می‌شوند.

طاق پیروزی

طاق پیروزی

طاق پیروزی، یکی از آثار تاریخی مشهور در شهر پاریس است که یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی فرانسه به شمار می‌رود. این طاق در سال 1806 میلادی توسط معماری به نام ژان چاگرینز طراحی و ساخته شد.

این بنا را به افتخار سربازان کشته شده در جنگ‌های ناپلئون و انقلاب فرانسه ساخته‌اند و در آن نام ژنرال‌های فرانسوی و پیروزی‌های آن‌ها به همراه پیام‌های الهام‌بخش وطن‌پرستانه نوشته شده است. طاق پیروزی دارای ارتفاع 50 متری، عمق 22 متری و عرض 45 متری است و در طراحی آن از طاق تیتوس در رم الهام گرفته شده است.

بازار دست‌فروشان سنت کوین

در صورتی که از علاقمندان صنایع دستی و اشیاء عتیقه هستید، حتما در سفر فرانسه به دیدن بازار دست‌فروشان در سنت کوین بروید. در این بازار که قدمتی بیش از 150 سال دارد، می‌توانید اشیاء قدیمی، عتیقه‌جات نقره و تابلوهای نقاشی را پیدا کنید.

کاخ اپرای گارنیه

اپرای گارنیه، عمارتی باشکوه است که در قرن نوزدهم میلادی برای اجرای تئاتر، رقص و موسیقی ساخته شده است. در ورودی این کاخ، 8 مجسمه به نمایش گذاشته شده‌اند که نمادهای شعر، موسیقی، آیدل(نوعی شعر کوتاه در مورد زندگی روستایی)، آهنگ، درام و رقص هستند.

سالن اپرای گارنیه، ظرفیت بیش از 2100 نفر را دارد و سقف‌های آن با نقاشی‌های زیبایی تزیین شده‌اند.

کوه مون بلان

کوه مون بلان، بلندترین قله اروپا با ارتفاع 4810 متر است و یکی از زیباترین کوه‌های رشته‌کوه آلپ در فرانسه محسوب می‌شود. این کوه و مناطق اطراف آن در بهار و تابستان، مناظری سرسبز دارد و در زمستان به یکی از پاتوق‌های علاقمندان اسکی در فرانسه تبدیل می‌شود.

باغ لوکزامبورگ

باغ لوکزامبورگ

باغ لوکزامبورگ، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر پاریس است که در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است. در مرکز این باغ، استخری 8 ضلعی قرار دارد و مجسمه‌های سنگی و گلدان‌های زیبایی در آن به نمایش گذاشته شده‌اند. این باغ زیبا، مکانی عالی برای استراحت و پیاده‌روی است و در آن نمایش‌های عروسکی ویژه کودکان نیز برگزار می‌شود.

معروف‌ترین هتل های فرانسه

در دیدنی‌ های فرانسه؛ رمانتیک‌ترین کشور جهان نباید هتل ها را فراموش کرد. در صورت سفر به فرانسه می‌توانید در هتل‌های مجلل و لوکس اقامت کنید. برای سفر به فرانسه و اقامت در این هتل‌های معروف باید ویزای شینگن دریافت کنید. اقامت در هتل های لوکس فرانسه باعث بالا رفتن هزینه سفرتان می‌شود اما در عوض خاطره‌ای فراموش نشدنی برای‌تان به ارمغان می‌آورد. توصیه می‌کنیم در صورت مسافرت به فرانسه، اقامت در یکی از هتل‌های مجلل زیر را تجربه کنید. 

هتل چهار فصل (فور سیزن) جورج پنجم

هتل فور سیزن جورج پنجم، هتلی لوکس در نزدیکی خیابان شانزلیزه است. این هتل، ساختمانی با معماری لوکس و کلاسیک دارد و هر یک از اتاق‌های آن طراحی خاصی دارد و البته در آن‌ها از مبلمان کلاسیک مربوط به دوره لویی شانزدهم استفاده شده است.

 همچنین اتاق‌های هتل فوسیزن جرج پنجم، چشم‌اندازی زیبا به شهر پاریس دارند و در صورت اقامت در آن‌ها از امکاناتی مانند تلویزیون، دستگاه قهوه‌ساز، مینی‌بار و کتابخانه برخوردار خواهید بود. استخر، سالن بدنسازی، سالن زیبایی و خدمات ماساژ از جمله دیگر امکانات هتل فورسیزن جرج پنجم هستند که اقامتی راحت و لذت‌بخش را برای گردشگران رقم می‌زنند.

هتل گرند پاورز

گرند پاورز، یکی دیگر از هتل‌های مشهور فرانسه در شهر پاریس است که دسترسی عالی به بیشتر مکان‌های توریستی پاریس دارد. برخی از اتاق‌های این هتل، چشم‌اندازی زیبا و منحصربفرد به برج ایفل دارند و بعضی از آن‌ها  شومینه‌ای کلاسیک دارند که فضایی فرانشوی را برایتان ایجاد می کند. یکی از امکانات ویژه این هتل، حمام‌های ترکی آن است که در آن‌ها می‌توانید حسابی خستگی درکنید.

هتل گرند پاورز

هتل لارزرو پاریس 

هتل لارسرو، یکی از بهترین هتل‌های پاریس به شمار می‌رود که بنایی زیبا و مجلل دارد. ساختمان این هتل در سال 1845 برای دوک مورنی، برادر ناتنی ناپلئون سوم ساخته شده و بعدها به هتل تغییر کاربری داده است. معماری کلاسیک و استفاده از لوازم آنتیک موجب ایجاد فضایی مجلل و لوکس در این هتل شده است. از طرف دیگر هتل لارزرو در مرکز پاریس واقع شده و دسترسی خوبی به مکان‌های دیدنی این شهر دارد.

هتل ریتز پاریس 

هتل ریتز، هتلی 5 ستاره با معماری جذاب در شهر پاریس است که در صورت اقامت در آن، فاصله زیادی با مراکز خرید پاریس نخواهید داشت. رستوران‌های لوکس از جمله امکانات این هتل هستند که حتما باید غذاهای لذیذ آن‌ها را امتحان کنید. هتل ریتز، امکانات دیگری از جمله استخر، سونا، باغ و اتاق آرامش دارد که اقامتی راحت و دلپذیر برای‌تان می‌سازد.

هتل لِ بریستول

هتل لِ بریستول، یکی دیگر از هتل‌های لوکس و معروف در پاریس فرانسه‌ست که امکانات و خدمات رفاهی متنوعی دارد. این هتل، رستوران لوکسی بر روی بامش دارد که چشم‌اندازی زیبا از پاریس و برج ایفل دارد. اتاق‌های هتل لوبریستول با مبلمانی به سبک دوره لویی پانزدهم و لویی شانزدهم، تزیین شده‌اند. این هتل چند رستوران عالی با انواع غذاهای بین‌المللی دارد که حتما غذاهای آن‌ها را باید امتحان کنید.

 ویزای فرانسه

برای دریافت ویزای فرانسه باید بین 1 تا 3 ماه قبل از سفر اقدام کنید و برای تحویل مدارک و انگشت‌نگاری باید به دفتر کارگزاری VFS GLOBAL مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای فرانسه عبارتند از: فرم درخواست ویزای فرانسه، رسید پرداختی هزینه‌های ویزا، اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی، برنامه سفر مربوط به برنامه‌ریزی کلیه روزهای اقامت، اصل گذرنامه فعلی و کلیه گذرنامه‌های قبلی، 2 قطعه عکس، ارائه اصل و کپی بیمه مسافرتی، گردش حساب و تمکن مالی، نامه اشتغال به کار یا تحصیل، رزرو هتل، رزرو بلیط رفت و برگشت به فرانسه، ارائه اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی و ارائه اصل و ترجمه سند ازدواج.

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به پاریس راهنمای سفر به پاریس
جاذبه های گردشگری فرانسه در یک نگاه جاذبه های گردشگری فرانسه در یک نگاه
5 شهر توریستی فرانسه 5 شهر توریستی فرانسه
بهترین هتل های فرانسه بهترین هتل های فرانسه
بهترین فصل سفر به فرانسه بهترین فصل سفر به فرانسه
15 شهر برتر فرانسه برای قدم زدن در روزهای آفتابی 15 شهر برتر فرانسه برای قدم زدن در روزهای آفتابی
استراسبورگ، شهری مدرن و زیبا در فرانسه استراسبورگ، شهری مدرن و زیبا در فرانسه
مون پولیه، شهری قرون وسطایی با جمعیت متوسط زیر 35 سال مون پولیه، شهری قرون وسطایی با جمعیت متوسط زیر 35 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348