دیدنی های استانبول

شهر استانبول در کشور ترکیه، یکی از شهرهای زیبای جهان است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا قرار دارد. این شهر زیبا به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان و امکانات تفریحی متنوع سالانه تعداد زیادی توریست را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می‌کند.

دیدنی های استانبول فراوان و چشمگیر است و آب و هوای معتدل و دلچسبی در نوروز دارد؛ به همین دلیل ایرانیان زیادی در این ایام به استانبول سفر می‌کنند. خرید تور استانبول نوروز ۱۴۰۴ فرصتی عالی برای سفر به این شهر و گذراندن تعطیلات بهار است. 

استانبول جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد؛ از طبیعت زیبا گرفته تا بناهای تاریخی و مراکز خرید لوکس. همه آن چیزی که برای داشتن یک سفر به یادماندنی باید داشته باشید را در سفر به استانبول تجربه خواهید کرد. 

دیدنی های استانبول را با دریافت تور تجربه کنید 

دیدنی های استانبول جذاب، به یادماندنی و منحصر به فرد است. سفر به این شهر اوراسیایی با خاطراتی خاص و کم نظیر همراه خواهد بود. اگر به اماکن تاریخی علاقه مند هستید، یا به دنبال مقصدی برای خرید هستید استانبول همان جایی است که انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. پیش از سفر و دریافت بلیط هواپیما با جاذبه های دیدنی استانبول آشنا شوید. 

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی، یکی از باشکوه‌ترین بناهای تاریخی شهر استانبول به شمار می‌رود که در سال 1478 میلادی ساخته شده است. این کاخ از قرن 15 تا 17 میلادی محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده و در سال 1924 میلادی به دستور آتاتورک تبدیل به موزه شده است.

این کاخ تاریخی بارها بازسازی شده و عناصر مختلف معماری اسلامی و اروپایی در آن ترکیب شده است. کاخ توپکاپی دارای صدها تالار و اتاق مختلف است که در حال حاضر گردشگران می‌توانند از بخش‌های محدودی از آن بازدید کنند.

دیدنی های استانبول

برج گالاتا

برج گالاتا، برجی مخروطی با ارتفاع 67 متر در شهر استانبول است که 700 سال پیش با هدف نظارت بر کشتی‌ها ساخته شده است؛ البته مدتی بعد به عنوان زندان از این برج استفاده شد و بعدها نیز به برج دیده‌بانی تغییر کاربری داد. در صورت بالا رفتن از پله‌های این برج 9 طبقه، با چشم‌اندازی زیبا از شهر استانبول مواجه خواهید شد. در بالای برج گالاتا، رستورانی احداث شده که در آن می‌توانید غذاهای لذیذ ترکیه‌ای را میل کنید.

مسجد ایا صوفیه

ایاصوفیه، بنایی کهن و تاریخی در قلب شهر استانبول است که نماد کشور ترکیه محسوب می‌شود. این بنای 1400 ساله در عصر امپراتوری بیزانس، کلیسا بوده و بعدها بعد از فتح استانبول به دست ترکان عثمانی تبدیل به مسجد شده است.

در بنای مسجد 6 هزارمتری ایاصوفیه از آجرهای مرمری استفاده شده است و 4 ستون عظیم آن با سنگ خارای مصری ساخته شده‌اند. گنبد مسجد ایاصوفیه دارای 40 پنجره کمانی است که با بازتاب نور خورشید در داخل کلیسا، فضایی دلنشین و زیبا می‌سازند.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد، یکی از بناهای زیبا و تاریخی در استانبول است که روبروی مسجد ایاصوفیه قرار دارد. از آن‌جایی که در فضای داخلی این مسجد از کاشی‌های آبی استفاده شده، با نام مسجد آبی نیز شناخته می‌شود. در بنای این مسجد زیبا از 200 پنجره شیشه‌ای رنگی استفاده شده و محراب آن از سنگ مرمر تراشیده شده است.

مسجد سلطان احمد دارای چند گنبد و مناره مرتفع است و حیاطی بزرگ و باشکوه دارد. بازدید از این مسجد زیبا را در تور ترکیه از قلم نیندازید.

کلیسای چورا

کلیسای چورا، یکی دیگر از بناهای دیدنی در شهر استانبول است که محبوبیت زیادی بین توریست‌ها دارد. این بنا در دوره امپراتوری بیزانس، کلیسا بوده و بعد از فتح ترکیه به دست عثمانی‌ها تبدیل به مسجد شده است. در این کلیسای زیبا می‌توانید کاشی‌ها و موزاییک‌های زیبایی را ببینید که داستان زندگی حضرت مریم و مسیح بر روی آن‌ها تصویر شده است.

کلیسای چورا

قلعه یدیکوله شهر استانبول

قلعه یدیکوله، قلعه‌ای تاریخی در استانبول است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در تور ترکیه به دیدن آن بروید. این قلعه که با نام قلعه هفت برج و سیاه چال هفت برج شناخته می‌شود از جمله مکان‌های محبوب گردشگران است.

دیوارها و چهار برج این قلعه توسط دو امپراتور عصر بیزانس، تئودوسیوس اول و تئودوسیوس دوم ساخته شده‌اند. سه برج دیگر قلعه یدیکوله توسط مهمت، پادشاه عثمانی بعد از فتح استانبول به آن اضافه شده‌اند.

میدان هیپودروم

میدان هیپودروم یا میدان اسب‌دوانی، یکی دیگر از بناهای تاریخی استانبول است که در زمان امپراتوری روم ساخته شده است. در این میدان در زمان امپراتوری روم، مسابقاتی مانند اسب‌سواری و ارابه‌رانی برگزار می‌شده است. همچنین میدان هیپودرم، میزبان مراسم‌های رسمی مانند رژه سربازان و تاج‌گذاری بوده است.

در مرکز میدان اسب‌دوانی، سنگ یادبودی را می‌بینید که با نام سنگ یادبود تئودوسیوس شناخته می‌شود؛ این سنگ یادبود از گرانیت صورتی و کنده‌کاری شده می‌باشد که از مصر به استانبول منتقل شده است.

کاخ بیلربیی

کاخ بیلبریی، بنایی تاریخی و زیبا در استانبول است که از مجموعه‌ای از خانه‌های ییلاقی با یک کاخ اصلی تشکیل شده است. این کاخ باشکوه در گذشته میزبان افراد سرشناسی مانند اوژنی(امپراتور فرانسه) و ناصرالدین شاه قاجار بوده است.

چینی‌های گرانقیمت، ساعت‌های فرانسوی و لوسترهای عظیم موجود در داخل کاخ بیلربیی، فضایی مجلل و لوکس ساخته‌اند. در محوطه بیرونی این کاخ نیز می‌توانید کیسوک‌های دریایی، آلاچیق‌ها، مجسمه‌ها و گل‌های مگنولیای زیبایی را ببینید.

هتل‌های معروف شهر استانبول

هتل ها را می توان بخشی از جاذبه های گردشگری هر شهر و کشوری دانست. رونق صنعت گردشگری در استانبول باعث شده است این شهر دارای هتل‌هایی لوکس و مجلل با خدمات رفاهی عالی باشد. با اقامت در هتل‌های 5 ستاره استانبول ممکن است کمی هزینه تور ترکیه شما بالا برود ولی سفری شیرین و به یادماندنی را تجربه خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول در یکی از هتل‌های معروف زیر اقامت کنید. 

هتل آجوا سلطان احمد

هتل آجوا سلطان احمد، یکی از هتل‎‌های 5 ستاره معروف استانبول است که با الهام از معماری دوره عثمانی ساخته شده است. این هتل در سال 2017 افتتاح شد و به دلیل کیفیت بالا بلافاصله به یکی از هتل‌های محبوب گردشگران تبدیل شد. 61 اتاق این هتل با فرش‌های دستبافت و مبلمان عثمانی تزیین شده‌اند و همگی آن‌ها به  وای‌فای مجهز هستند.

هتل آجوا سلطان احمد دارای امکانات متنوعی مانند استخر و اسپا است و فاصله کمی با مراکز توریستی استانبول دارد.

هتل دوسو دوسی اولد سیتی

دوسو دوسی هتلز اولد سیتی، هتلی لوکس در منطقه سلطان احمد استانبول است و در نزدیکی بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این شهر واقع شده است. اتاق‌های این هتل مجلل مجهز به وای‌فای، تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، دستگاه قهوه‌ساز و مینی‌بار هستند.

این هتل برای خانواده‌های دارای کودک خردسال مناسب است زیرا امکاناتی مانند منوی ویژه کودک در رستورانش دارد و دارای صندلی کودک، کالسکه، وان حمام کودک و حوله کودک است.

هتل شانگری لا بسفروس: معروف ترین هتل در شهر استانبول

هتل شانگری لا بسفروس، یکی از زیباترین و معروف‌ترین هتل‌های استانبول است که در میدان تکسیم، مرکز شهر قرار دارد. ساختمان این هتل با الهام از معماری دوره عثمانی ساخته شده و برخی اتاق‌های آن، چشم‌اندازی زیبا از تنگه بسفر دارند.

این هتل 12 طبقه دارای 186 اتاق و سوئیت مجلل است که مجهز به اینترنت رایگان، سشوار، تلویزیون ماهواره‌ای، قهوه‌ساز، مینی‎‌بار و اتو هستند. حمام ترکی، استخر سرپوشیده و جکوزی، آرایشگاه، باشگاه بدنسازی و رستوران از دیگر امکانات این هتل هستند که اقامت راحت و دلچسبی را برای شما فراهم می‌کنند.

هتل سوهو هاوس

هتل سوهو هاوس، یکی دیگر از هتل‌های لوکس استانبول است که اتاق‌هایی مجلل و لوکس دارد. در صورت اقامت در این هتل می‌توانید از امکانات متنوع آن مانند رستوران‌ها و کافی شاپ‌های آن استفاده کنید. همچنین اتاق‌های این هتل، چشم‌اندازی زیبا از شهر استانبول دارند و مجهز به انواع امکانات هستند.

هتل رافلز

هتل رافلز، هتلی لوکس در قلب شهر استانبول است و یکی از بهترین هتل‌های این شهر به شمار می‌رود. این هتل در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد و اتاق‌های آن دارای چشم‌اندازی زیبا از تنگه بسفر هستند. هتل رافلز دارای امکانات متنوعی مانند اینترنت پرسرعت، پارکینگ رایگان، مجموعه آبی، مرکز تجاری و رستوران‌های لوکس است.

آژانس گردشگری قصر شیرین هر ساله تعداد زیادی تور استانبول را برگزار می‌کند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تورهای استانبول این آژانس می‌توانید به سایت اینترنتی آن مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

کاخ توپکاپی استانبول کاخ توپکاپی استانبول
بایدها و نبایدهای سفر به استانبول بایدها و نبایدهای سفر به استانبول
راهنمای سفر به استانبول راهنمای سفر به استانبول
آکواریوم های جذاب و دیدنی استانبول آکواریوم های جذاب و دیدنی استانبول
پلکان کاموندو، مارپیچی خاطره انگیز در استانبول پلکان کاموندو، مارپیچی خاطره انگیز در استانبول
کاراتپه، بهشت کوهستانی در نزدیکی استانبول کاراتپه، بهشت کوهستانی در نزدیکی استانبول
غذاهای خیابانی استانبول غذاهای خیابانی استانبول
بهترین فرصت خرید در ترکیه را در Black Friday از دست ندهید! بهترین فرصت خرید در ترکیه را در Black Friday از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348