بایدها و نبایدهای سفر به استانبول

بایدها و نباید های سفر به استانبول

ترکیه (Türkiye) یک کشور اروپایی و آسیایی‌ست که در جنوب شرقی منطقه اوراسیا قرار گرفته است. پایتخت ترکیه، شهر آنکارا می‌باشد که جزء زیباترین و بزرگ ترین شهرهای ترکیه به شمار می رود.
ترکیه علاوه بر آنکارا شهرهای زیادی را در دل خود جای داده است که هر ساله افراد زیادی با تور ترکیه به سمت ترکیه و جاذبه های گردشگری آن سفر می کنند. از جمله شهرهای دیدنی و توریستی این کشور می توان به استانبول، آنتالیا، وان، ازمیر و… اشاره کرد که هر یک از آن ها دارای جاذبه های منحصر به فردی می باشد.
آیا می خواهید شما هم جزء افرادی باشید که می خواهند در ایام پیش رو به سمت ترکیه و استانبول سفر کنند؟
اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است پس کمی دست نگه دارید و این مطلب را مطالعه نمایید. ما در این مطلب قصد داریم بایدها و نبایدهای سفر به استانبول را توضیح دهیم که بی شک می تواند شما را در راستای داشتن سفری به یادماندنی همراه با آٰرامشی وصف ناپذیر همراهی کند.

چرا به استانبول سفر کنیم؟

چرا به استانبول سفر کنیم؟

پیش از آن که به بایدها و نبایدهای سفر به استانبول ترکیه بپردازیم، در ابتدا بهتر است بدانیم که چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

استانبول ترکیه شهری بسیار زیبا و تاریخی‌ست که می توان انواع جاذبه های باستانی و فرهنگی را در آن مشاهده کرد. این شهر دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری متنوعی همچون مسجد آبی، ایاصوفیه، کاخ دلما باغچه و… می باشد که هر ساله میلیون ها گردشگر با تور استانبول از سراسر جهان به سمت این شهر سفر می کنند تا با چشمان خود زیبایی های این شهر را ببینند و لذت ببرند.

علاوه بر جاذبه های تفریحی و تاریخی در استانبول، یک سری پارک های آبی همچون پارک آبی کلاب دلفین، پارک آبی گرند آکوامارینا و… وجود دارد که در سفر با تور استانبول تابستان ۱۴۰۳ می‌توانید به سمت این شهر سفر کنید و لخظاتی به یادماندنی را در پارک های آبی و دیگر دیدنی های استانبول بگذرانید.

از دیگر دلایل محبوبیت سفر به استانبول می توان به مراکز خرید اشاره کرد که افراد زیادی به قصد خرید به استانبول سفر می کنند.

لازم است بدانید که این شهر تا شبه جزیره بالکان، آناتولی، دریای سیاه و دریای مدیترانه فاصله نسبتا کمی دارد. همین مورد به تنهایی موجب شده که تابستانی گرم و زمستانی سرد بر روی شهر استانبول حاکم باشد.

بایدها و نبایدهای سفر به استانبول

در این قسمت از مطلب قصد داریم به بایدها و نبایدهای سفر به استانبول بپردازیم که می بایست پیش از سفر به استانبول اطلاعاتی در خصوص فرهنگ و آداب مردم ساکن این شهر بدانید و در نهایت سفری لذت بخش را در طول زندگی خود تجربه کنید.

شب های میدان تکسیم

شب های میدان تکسیم یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در شب ها می باشد که می توان با قدم زدن و تفریح در میدان تکسیم هیجان انگیزترین لحظات را سپری کرد.

بنابراین اگر به استانبول سفر کردید پیشنهاد ما به شما این است که حتی برای یک بار هم که شده گشت و گذار در شب های میدان تکسیم را از دست ندهید.

این میدان در استانبول ترکیه هیچ وقت خلوت نیست و دائما در طول ۲۴ ساعت از شبانه روز افراد زیادی در حال تفریح و یا خرید هستند.

توجه داشته باشید که در این میدان مراکز خرید متعددی وجود دارد که انواع و اقسام محصولات همراه با بالاترین کیفیت به فروش می رسند. به خاطر بسپارید که تمامی وسایل مدنظرتان را در این میدان خریداری نکنید.

چرا که در استانبول ترکیه مراکز خرید جذاب و بزرگی همچون مرکز خرید جواهر قرار دارد که گاهی اوقات تخفیفات ویژه ای را بر روی تمامی محصولاتش اعمال می کند و بی شک می تواند فرصت مناسب و درجه یکی برای خرید لوازم دلخواه‌تان باشد.

میدان تکسیم

میدان تکسیم را برای اقامت انتخاب نکنید

همانطور که در بخش قبلی گفته شد هیچ زمانی میدان تکسیم آرام و بی هیاهو نخواهد بود. در این میدان همیشه افرادی هستند که در حال خرید، خندیدن و یا تفریح هستند.

بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید سفری مملو از آرامش را در زندگی خود تجربه کنید به هیچ عنوان میدان تکسیم را برای اقامت در استانبول انتخاب نکنید و برای اقامت به دنبال بهترین هتل ها در دیگر مناطق استانبول باشید.

از تاکسی های معتبر استفاده کنید

تاکسی های زیادی در استانبول وجود دارد که برخی از آن ها اجازه جا به جایی مسافران را ندارند و علاوه بر آن هزینه های بیش‌تر از نرخ مصوب از مسافران دریافت می کنند.

بنابراین در صورتی که با تور استانبول به سمت این شهر راهی شدید حتما برای نقل و انتقالات از تاکسی های موجود در سطح شهر استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که در سطح شهر فقط تاکسی هایی حق فعالیت و جا به جایی افراد را دارند که دارای مجوز باشند و نرخ مصوب را از مسافر دریافت کنند.

در زمان بازدید از مسجدها آداب اجتماعی را رعایت کنید

همه افراد در زمان رفتن به سمت اماکن مذهبی شهر و کشورشان ضمن رعایت آداب اجتماعی از لباس های پوشیده و مناسب استفاده می کنند که استانبول هم از این قاعده مستثنی نیست!

بنابراین اگر به استانبول ترکیه سفر کردید به خاطر داشته باشید که برای رعایت آداب فرهنگی و اجتماعی در مقابل مردم استانبول حتما از لباس های پوشیده و مناسب استفاده کنید.

شما با این کار به مردم استانبول اثبات می کنید که برای آداب و فرهنگشان احترام قائل هستید.

لذت چشیدن غذاهای ترکی

لذت چشیدن غذاهای ترکی

یکی دیگر از بایدهای سفر به استانبول که به بسیاری از افراد توصیه می کنیم، چشیدن غذاهای ترکی و سنتی است.

اگر به عنوان توریست با هر یک از تورهای ترکیه به سمت این کشور سفر کردید فراموش نکنید که به سمت رستوران هایی بروید که ظاهری سنتی دارند و لذیذترین غذاهای محلی مانند لاهماجون، اسکندر کباب، منمن، صدف دریایی، علی نازیک کباب، مانتی و غیره را تهیه می کنند و در اختیار میهمانان خود قرار می دهند.

ما این اطمینان را به شما می دهیم که نه تنها از مزه غذاها و خوراکی های محلی ترکیه لذت می برید، می توانید با خوشمزه ترین غذاهای محلی ترکیه آشنا شوید.

رعایت سکوت در مسجد

همان طور که می دانید در هر مسجد و اماکن مذهبی لازم است که سکوت رعایت شود. در مقابل اگر در طول سفر به زیباترین شهر ترکیه یعنی استانبول و یا دیگر شهرهای زیبای ترکیه همچون شارجه سفر کردید حتما زمانی که در مساجد هستید سکوت و ادب را رعایت کنید.

با این کار شما به عنوان فردی گردشگر به اهالی مردم این شهر ثابت می کنید که به اصول اخلاقی در مساجد پایبند هستید و همواره سعی دارید که از قوانین مساجد همچون اجتناب از دراز کشیدن، صحبت نکردن با صدای بلند و رعایت سکوت پیروی کنید.

هدایا و سوغاتی های خاص ترکیه را برای عزیزانتان انتخاب کنید

بی شک یکی از جذاب ترین بخش های هر سفری، خریدن سوغاتی و هدایاست. اگر روزی قصد داشتید که به استانبول سفر کنید، می‌توانید شیرینی های ترکیه ای مانند باقلوا، قرابیه، لوکوم و صنایع دستی این شهر را به عنوان سوغاتی در نظر بگیرید.

از جمله صنایع دستی این شهر می توان به گلیم، لامپ ترکی، ظروف سفالی و چشم نظر اشاره کرد که هر یک از صنایع دستی این شهر می تواند برای عزیزان شما جذابیت داشته باشد.

لذت چشیدن چای خیابانی در استانبول | بایدها و نبایدهای سفر به استانبول

لذت بردن از چای خیابانی در دل شهر

مردم ترکیه بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و زمانی که توریست ها را ببینند سعی می کنند که با رعایت اصول اخلاقی با آن ها ارتباط برقرار کنند.

در اکثر خیابان های شهراستانبول چای فروشی های مختلفی وجود دارند که در آن محل ها می توانید در کنار صرف چای، باقلوا و شیرینی های محلی را سفارش دهید و نوش جان کنید.

بی شک چشیدن چای های ترکیه ای می تواند برای هر گردشگری لذت بخش باشد.

در پایان…

در این مطلب از سایت قصر شیرین تهران سعی بر این بود که به برخی از بایدها و نبایدهای سفر به استانبول همراه با توضیحاتی کاربردی بپردازیم تا در راستای مطالعه این مطلب بتوانید با اطمینان خاطر و خیالی آسوده بلیط هواپیمای تهران به استانبول را خریداری نمایید.

به نظر شما دیگر چه مواردی می توان به این لیست اضافه کرد؟

مقالات مرتبط

راهنمای کامل سفر به ترکیه راهنمای کامل سفر به ترکیه
جاذبه های گردشگری پوکت جاذبه های گردشگری پوکت
دیدنی های استانبول دیدنی های استانبول
سوئیس، مقر سازمان بین الملل سوئیس، مقر سازمان بین الملل
سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی سه مقصد فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک
معروف ترین سوغاتی های فرانسه معروف ترین سوغاتی های فرانسه
جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم جاذبه های گردشگری چین را بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348