راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

استانبول نام آشنا و محبوب مقصدی جذاب و همیشگی برای ایرانیان است. همان طور که می دانید فاصله نزدیک ترکیه به ایران و شرایط آسان ورود به این کشور، آمار تردد و تقاضای تور استانبول و دیگر شهرهای ترکیه را افزایش داده است. اما این مقاله مخصوص راهنمای سفر به استانبول نوشته شده و مناسب افرادی است که می خواهند تعطیلات امسال را با دریافت تور ترکیه در این کشور بگذرانند.

بهترین زمان سفر به استانبول

شب های بیدار و جمعیت همیشه در صحنه فقط مخصوص تهران نیست و استانبول نیز با همین شور و هیجان شبانه از شما استقبال می کند. همان طور که از استانبول انتظار می رود در هر فصلی جاذبه های گردشگری خاصی را برایتان تدارک دیده است. به عنوان مثال در فصل بهار و پاییز می توانید به بازدید از آثار باستانی و پارک ها و باغ های استانبول بروید و روی تفریحات آن حساب کنید.

در فصل تابستان پارک های آبی و سواحل بی شمار انتظارتان را می کشد. این سواحل که هر کدام با ورزش های دریایی خاص و مفرح در اختیار گردشگران قرار می گیرد، در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره واقع شده است.

در فصل زمستان هم می توانید همراه با گشت و گذار در شهر و سورتمه سواری، اسکی، شکم گردی و بالن سواری لذت ببرید. علاوه بر آن دیگر لازم نیست برای بازدید از جاذبه های مختلف در صف منتظر بمانید زیرا در این فصل حجم تقاضای سفر به استانبول از طرف گردشگران به شدت کم می شود و به طبع شهر خلوت تری رو به روی شماست.

نتیجه ای که در راهنمای سفر به استانبول حاصل می شود این است که در همه فصل می توان روی سفر به استانبول حساب باز کرد چون در هر فصلی لذت خاصی در وجود شما شکل می گیرد.

راهنمای سفر به استانبول

اقامتگاه های شهر استانبول

یکی از مهم ترین عناصر سفر، ‌اقامتگاهی است که در آن به استراحت می پردازید. تصور کنید خستگی یک روز پر از گردش و تفریح را روی تخت خواب های نرم و با کیفیت هتل های چند ستاره بگذرانید. یک رویای خوش نصیب شما می شود. اما در نقطه مقابل اگر بخواهید در جایی اقامت کنید که سروصدای دیگر مسافران امانتان ندهد و نظافت یا هر چیز دیگری رعایت نشود آیا سفر جذابی در ذهنتان ثبت می شود؟! پیشنهاد ما این است که با بودجه مورد نظرتان بهترین اقامتگاه را رزرو کنید.

هتل تایتانیک سیتی تکسیم

این هتل ۴ ستاره تقریبا در مرکز شهر قرار دارد. استخر، اتاق های با کیفیت، سالن بدنسازی، تهویه مطبوع، ویوی شهر با نورپردازی ها و امکانات رفاهی کامل از صفات بارز این هتل است. اگر برای اقامتتان به دنبال هتلی لوکس در عین حال قیمت مناسب هستید این هتل پیشنهاد ما به شماست.

هتل پالازو دونیزتی

یک هتل کلاسیک با نمای سنگی که امکانات زیادی را به گردشگران ارائه می دهد. این امکانات عبارت است از حمام ترکی، حمام سنتی، رستوران با ویوی شهر، اتاق های لوکس، استخر سر پوشیده و رستوران با غذاهای متنوع است. با اقامت در این هتل حدود ۱۵ دقیقه تا میدان تکسیم راه دارید.

راهنمای سفر به استانبول

هتل دورا پرا

اگر اهل دیدن سریال های ترکی باشید می دانید که صبحانه عضو جدانشدنی از مردمان ترکیه است. به همین دلیل تنوع غذایی بی شماری در صبحانه های آن ها دیده می شود و هتل دورا یکی از بهترین صبحانه های شهر را برای ارائه به مسافران فراهم کرده است. این هتل مجهز به روم سرویس، تراس و بالکن در بعضی اتاق ها، رستوران و سرویس حمام و سرویس بهداشتی مجهز به لوازم رفاهی است.

جاذبه های گردشگری شهر استانبول

در راهنمای سفر به استانبول فقط تا حدودی می توانیم راجع به دیدنی ها و جاذبه های گردشگری صحبت کنیم. زیرا این اماکن آن قدر زیاد هستند که در این مقاله نمی گنجند! یا به عبارتی شنیدن کی بود مانند دیدن! به هر ترتیب چند مورد را از میان صد ها جاذبه گردشگری ترکیه انتخاب کردیم و در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

کاخ دلما باغچه

دلما باغچه جاذبه ای معروف و محبوب است و جزو مهم ترین دیدنی های استانبول به شمار می رود. این کاخ با شکوه در منطقه بشیکتاش شهر استانبول قرار گرفته و دسترسی آسانی دارد. خوب است بدانید در کاخ دلما باغچه ۱۴ تن طلا استفاده شده و در تمامی قسمت ها فرش های دستباف ابریشمی انداخته شده است. این کاخ از چندین بخش مختلف که شامل زولوچین، حرم سرا، اتاق آتاتورک، تالار صورتی و تالار آبی می شود تشکیل شده است.

راهنمای سفر به استانبول

جزایر استانبول

خوب است بدانید که شهر استانبول دارای ۲۰ ساحل است که بیوک آدا، جزیره کینالادا، جزیره صدف،‌ جزیره کاشیک و هیبلی ‌آدا از مهم ترین و البته زیباترین های آن ها هستند.

برج دختر

شاید افسانه این مکان دیدنی را از قبل شنیده باشید. همان داستان معروف که گفته می شود سال ها قبل، یکی از پادشاهان ترکیه با ترس از این که دخترش را مار نگزد یک برج ساخت و آن را در میان آب ها زندانی کرد. مدتی بعد ماری که از جعبه میوه به جزیره راه یافته بود دخترش را نیش زد و در آخر دختر پادشاه از دنیا رفت! به هر حال می توانید با تهیه بلیط از این جاذبه دیدن کنید و در رستورانی که در طبقه بالای این برج وجود دارد مدتی را به صرف وعده غذایی بگذرانید.

غذاهای شهر استانبول

وقتی سخن از غذاهای ترکی به میان می آید هیچ شک و شبه ای بابت مزه خوب آن ها وجود ندارد. طعم غذاهای ترکی در میان دنیا زبانزد خاص و عام است به همین دلیل ممکن است در تور ترکیه کمی چاق شوید!

لهمجون

این نان مزه دار شده شبیه به پیتزا، طعم بهشت می دهد! البته با مقدار بیشتری تندی و ادویه پولبیبر که امضای ترک هاست! اگر طرفدار نان و گوشت چرخ کرده با جعفری و فلفل قرمز هستید لهمجون را امتحان کنید.

راهنمای سفر به استانبول

کومپیر

این غذا که در اصل سیب زمینی شکم پر است به وفور در تهران یافت می شود. اما باید بدانید که کومپیر یک غذای ترکی استانبولی بوده و در دستور پخت آن از پنیر پیتزا، سوسیس و کالباس، نخود فرنگی و هویج استفاده می شود.

بورک

بورک را دیگر همه می شناسند. محبوب ترین غذای ترک ها که هم به عنوان صبحانه و هم به عنوان عصرانه سرو می شود. اگر بخواهیم مزه ای شبیه به آن پیدا کنیم می توانیم آن را همانند پیراشکی گوشت بدانیم. که البته بورک را می توانند با انواع سبزیجات نیز طبخ کنند که آن هم از طعم و مزه چیزی کمتر از مواد پروتئینی مانند سوسیس و کالباس ندارد.

زمینی یا هوایی؟ کدام را برای سفر به استانبول انتخاب کنیم؟

اگر دردسر سفر زمینی را به جان می خرید و با مدت زمان طولانی سفر مشکلی ندارید می توانید سمت سفر زمینی به ترکیه بروید. در این باره مقاله ای مفصل نیز در سایت موجود است که می توانید با کلیک روی سفر با ماشین شخصی به ترکیه اطلاعاتی درباره آن به دست آورید. اما اگر می خواهید بدون چالش و کمترین زمان به استانبول بروید پیشنهاد می کنیم مسیر هوایی را انتخاب کنید. برای این کار کافی ست یا با تور استانبول همراه شوید و یا با خرید بلیط تهران استانبول این سفر را به صورت شخصی شروع کنید.

خرید تور استانبول تابستان ۱۴۰۳

اگر تا به حال فرصت نشده که به سفرهای خارجی بروید و جاذبه های گردشگری دنیا از نزدیک ببینید پیشنهاد می کنیم با تورهای گردشگری این سفر را آغاز کنید. زیرا با خرید تور استانبول تابستان ۱۴۰۳ همه چیز برایتان حاضر و آماده است. می توانید تاریخ سفرتان را انتخاب کنید و بعد نوع هتل را بر اساس نیازتان رزرو کنید. البته همگی این موارد توسط آژانس قصر شیرین هماهنگ و انجام می شود. در نهایت با یک تور لیدر فارسی زبان راهی ترکیه می شوید و تمامی برنامه سفرتان طبق یک لیست تیک می خورد. بدون آن که زمانی از سفرتان به هدر برود.

مقالات مرتبط

دیدنی های استانبول دیدنی های استانبول
کاخ توپکاپی استانبول کاخ توپکاپی استانبول
بایدها و نبایدهای سفر به استانبول بایدها و نبایدهای سفر به استانبول
آکواریوم های جذاب و دیدنی استانبول آکواریوم های جذاب و دیدنی استانبول
پلکان کاموندو، مارپیچی خاطره انگیز در استانبول پلکان کاموندو، مارپیچی خاطره انگیز در استانبول
کاراتپه، بهشت کوهستانی در نزدیکی استانبول کاراتپه، بهشت کوهستانی در نزدیکی استانبول
غذاهای خیابانی استانبول غذاهای خیابانی استانبول
بهترین فرصت خرید در ترکیه را در Black Friday از دست ندهید! بهترین فرصت خرید در ترکیه را در Black Friday از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348