کلکسیون جاذبه های ترکیه در پارک مینیاتورک استانبول

 پارک مینیاتورک استانبول، شهر مینیاتوری جذابی، در منطقه گلدن هورن استانبول است. امروزه این پارک از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول است. فضای شگفت انگیز این پارک و مینیاتورهای زیبا و دقیق آن. و سرسبزی فضای پارک هر گردشگری را جذب خود می کند.

مینیاتورک کلکسیونی از جاذبه های نمادین ترکیه در کنار هم است. جاذبه های ترکیه در این پارک هر یک مثل یک اثر هنری با جزئیات دقیق قابل تماشا هستند.

 

پارک مینیاتورک استانبول 

مسافران تور استانبول و گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما به ترکیه می روند، شاید برای دیدن همه جاذبه ها وقت کافی نداشته باشند. علاوه بر آن مطمئناً اگر بخواهید برای بازدید همه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و ویرانه های باستانی ترکیه وقت بگذارید. مطمئناً در مدت یک تور و در سفری کوتاه، فرصتی برای بازدید از همه آنها فراهم نمی‌شود. حداقل باید چندین هفته وقت بگذارید.

اگر شما هم جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که فرصت بازدید از همه جاذبه‌ها را ندارند، کافیست از پارک مینیاتورک استانبول بازدید کنید. با بازدید از این پارک، شما می توانید کلیه این آثار را یکجا با جزئیات تماشا کنید. در این پارک، جاذبه های گردشگری ترکیه در کنار هم و البته 25 برابر کوچک تر به نمایش گذاشته شده است.

یکی از متفاوت ترین خاطره ها که در تور استانبول، می توانید آن را تجربه کنید بازدید پارک مینیاتورک است. اینکه شما آثار و شکوه یک فرهنگ و تمدن را یکجا کنار هم ببینید، شگفتی و جذابیت بیشتری دارد. به شما پیشنهاد می کنیم که با خرید بلیط هواپیما و یا خرید تور استانبول حتما از این جاذبه ی گردشگری شهر استانبول بازدید کنید.

پارک مینیاتورک
پارک مینیاتورک استانبول

ویژگی های پارک مینیاتورک استانبول

این پارک اولین پارک مینیاتوری دنیا می باشد. پارک مینیاتورک استانبول در سال ۲۰۰۳ میلادی و با مساحت ۶۰ هزار متر مربع افتتاح شد.در این پارک بیش از ۱۰۰ جاذبه ترکیه با مقیاس کوچکتر در کنار هم جمع شده اند. در پارک مینیاتورک ۵۸ جاذبه از استانبول و ۵۲ ماکت از منطقه آناتولی و ۱۲ ماکت و اثر مربوط به قلمرو عثمانی می باشد.

برخی از آثار مربوط به دوران امپراتوری عثمانی که در این پارک مشاهده می شود، اکنون جزء کشور ترکیه نیستند.  به عنوان مثال بعضی در کشور یونان قرار دارند. پس شما با دیدن پارک مینیاتورک یک تیر و چند نشان زده اید.

در این پارک علاوه بر قسمت هایی که برای ماکت ها در نظر گرفته شده فضای سبز زیبا، فضای سبز سرپوشیده، استخر و پارکینگ در نظر گرفته شده است. در این پارک فضاهایی برای ساخته شدن جاذبه های بیشتر در آینده نیز در نظر گرفته شده است.

ماکت های پارک مینیاتورک استانبول برای آنکه در برابر عوامل محیطی مانند باد و برف و باران و آفتاب مقاوم باشند، از جنس فایبر گلاس مقاوم ساخته و تهیه شده‌اند.

معماری مساجد کشور ترکیه همیشه گردشگران را مجذوب خود می کند و دیدن  و تماشای جاذبه هایی مثل تنگه بسفر، هیجان خاص خود را دارد. در پارک مینیاتورک شگفتی و هیجان همه جاذبه ها را در استانبول یک جا تجربه می کنید. بازدید این پارک یکی از بهترین جاذبه ها برای ثبت خاطرات خوش در سفر به ترکیه و از بهترین لحظات تور استانبول، برای مسافران و گردشگران می باشد.

شما با بازدید از پارک مینیاتورک، می توانید هرکدام از جاذبه‌ها را که برایتان جذابیت بیشتری داشت را در برنامه خود برای بازدید از مکان اصلی قرار دهید. بنابراین می توانید بهترین برنامه ریزی را برای تور استانبول انجام دهید و بازدیدهای مورد نظرتان را در برنامه خود بگنجانید.

آکواریوم های جذاب و دیدنی استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

 

امکانات پارک مینیاتورک استانبول

در پارک مینیاتورک علاوه بر جاذبه ها و آثار تاریخی، امکانات رفاهی و تفریحی و گردشگری زیادی برای بازدید کنندگان فراهم شده است.  از دیگر امکانات پارک مینیاتورک می توان به سالن آمفی تئاتر سرپوشیده با ظرفیت چهارصد نفر که در آن نمایش ها و آثار فرهنگی اجرا می شود، اشاره کرد. در این پارک امکان قایق سواری برای گردشگران در نظر گرفته شده است. زمین شطرنج و شهربازی مینی لند از دیگر سرگرمی های این پارک هستند.

یکی دیگر از جذابیت های پارک مینیاتورک استانبول، مغازه های صنایع دستی این پارک است. حتی اگر از این غرفه ها خرید هم نکنید، تماشای آنها و دیدن صنایع دستی ترکیه بسیار جذاب و دیدنی است. در این پارک برای رفع خستگی می توانید از رستوران های پارک که غذاهای ترکی را سرو می کنند، برای رفع خستگی و استراحت استفاده کنید. مینیاتورک با داشتن محوطه بازی برای بچه ها هم جذاب است. در این پارک می توانید با خانواده قطار سواری را تجربه کرده و مینیاتورک را تماشا کنید.

 

دسترسی به پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول در سوتلوجه در منطقه گلدن هورن یا شاخ طلایی در شمال شرقی استانبول واقع شده است. شما اگر از میدان تکسیم با اتوبوس های عمومی همراه .شوید، به راحتی می توانید به این پارک دسترسی پیدا کنید. برای بازدید پارک هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر وقت دارید. ورودیه پارک مبلغ ۱۰ لیر ترکیه است. در بلیط های این مجموعه اطلاعاتی درباره مینیاتورهای موجود در پارک قرار دارد. با قرار دادن بلیط ها در دستگاههایی، که در سراسر پارک در نظر گرفته شده است. می توانید اطلاعات جزئی تری، درباره این جاذبه های مینیاتوری به دست آورید.

 
نقشه دسترسی به پارک مینیاتورک در گوگل

 

پارک مینیاتورک استانبول پیشنهاد ویژه معماران و هنرمندان

پارک مینیاتورک برای همه گردشگران خصوصاً طرفداران و دوستداران معماری، هنرمندان. و نقاشان که مایلند جزئیات بناها را ببیند، .یکی از پیشنهادات ویژه و از جذاب ترین برنامه های تور استانبول است.

در مینیاتورک استانبول به راحتی می‌توانید. معماری جاذبه ها و ریزه کاری ساخت آنها را از نمای بسیار نزدیک تماشا و بررسی کنید.

ویژگی خاصی که بازدید از جاذبه ها در مینیاتورک دارد.، تماشای جاذبه ها از نماهایی است، که شما در بازدید بنای حقیقی این جاذبه ها، امکان دیدن آن را ندارید. مثلاً برای دیدن جزئیات سقف بناها و معماری آن ها و یا جزئیات. گنبدها و مناره های مساجد، در اندازه ی واقعی باید از هلیکوپتر استفاده کنید. اما پارک‌ مینیاتورک استانبول، این امکان را به راحتی و با نمایی ۳۶۰ درجه، برای شما فراهم کرده است.

پارک مینیاتورک استانبول

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تور استانبول و خرید بلیط هواپیما به آژانس هواپیمایی قصر شیرین مراجعه کنید.

معرفی هتل های لاکچری بسفر استانبول

مقالات مرتبط

دیدنی های استانبول دیدنی های استانبول
کاخ توپکاپی استانبول کاخ توپکاپی استانبول
بایدها و نبایدهای سفر به استانبول بایدها و نبایدهای سفر به استانبول
راهنمای سفر به استانبول راهنمای سفر به استانبول
آکواریوم های جذاب و دیدنی استانبول آکواریوم های جذاب و دیدنی استانبول
پلکان کاموندو، مارپیچی خاطره انگیز در استانبول پلکان کاموندو، مارپیچی خاطره انگیز در استانبول
کاراتپه، بهشت کوهستانی در نزدیکی استانبول کاراتپه، بهشت کوهستانی در نزدیکی استانبول
غذاهای خیابانی استانبول غذاهای خیابانی استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348