۵ کشور سرسبز جهان

۵ کشور سرسبز جهان

سفر به کشورهای سرسبز جهان راه حل مناسبی برای تغییر روحیه و ایجاد شادی و نشاط است. تصور کنید در محیطی قرار می گیرید که هوای تازه پوستتان را نوازش می کند، با هر دم و بازدم اکسیژنی بسیار، وارد ریه هایتان می شود و چشمانتان هر روز زیبایی ها و شگفتی های طبیعت را می بیند. این نوع زندگی، سبک ایده آلی برای افرادی است که از فضای شهری پر از دود و دم به تنگ آمده اند و به دنبال مقصدی سرسبز و آرامش بخش هستند. در این مقاله می خواهیم ۵ کشور سرسبز جهان را به شما معرفی کنیم. کشورهایی که طبق آمار جهانی توانسته اند میزان تولید دی اکسید را مدیریت کرده و مقدار ذخایر کشورشان را به کمال برسانند.

۵ کشور سرسبز جهان را بشناسید

اگر شما نیز با این تصور که ایران می تواند جایی در لیست کشورهای سرسبز جهان داشته باشد خواندن این مطلب را شروع کرده اید باید بگوییم که ایران ما، در رتبه خشک ترین کشورهای دنیا بعد از کشور قطر قرار گرفته است. این گزارش به دست آمده به آن معنا نیست که هم اکنون ایران خشک است یا فضای سبز کمی دارد. آمار و ارقام، درباره ناهماهنگی میان تولید دی اکسید کربن و راه های مقابله با آن است. در ادامه به بررسی سبزترین و پاک ترین کشورهای جهان می پردازیم.

۱) سوئد

۵ کشور سرسبز جهان

سوئد در لیست کشورهای برتر سبز در جهان، مقام اول را کسب کرده است. این کشور زیبا و خوش آب و هوا در رتبه چهارم در لیست کشورهای هوای پاک و سالم با شاخص آلودگی PM2.5 با ۶.۶ میکروگرم بر متر مکعب قرار گرفته است. همچنین رتبه نهم در کشورهای با آینده سبز و رتبه بیست و هشتم در انتشار سرانه ۴.۱۸ دی اکسید کربن را آن خود کرده است. در سوئد از اکوسیستم های دریایی به خوبی حفاظت می شود. زیرا مسئولان و کارشناسان بر این باورند که این حفاظت فاکتور مهمی برای آینده سبز کشور است. برای سفر به این بخش از جهان نیاز به دریافت ویزای شینگن دارید که می توانید از طریق آژانس هواپیمایی قصر شیرین برای اخذ آن اقدام کنید.

۲) دانمارک

دانمارک

در رتبه دوم سبزترین کشورهای جهان نام دانمارک می درخشد. فاضلاب در این کشور به طور ۱۰۰ در صدی تصفیه می شود به همین دلیل در رتبه اول جهانی تصفیه آلودگی نیز قرار گرفته است. دانمارک برنامه ای طولانی مدت برای رسیدن به آینده سبز چیده است و با میزان انتشار کم گاز دی اکسید کربن در جایگاه ۱۶ جهانی قرار دارد. این منطقه از جهان از مجموعه کشورهایی به حساب می آید که از چند زاویه مورد بررسی قرار داده شده و یک کشور پیشگام در ترویج پایداری به شمار می رود. برای سفر به این کشور پیشرفته باید قبل از هز چیز نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کنید.

۳) انگلستان

انگلستان

انگلستان یک کشور پیشرو برای سبز شدن و سبز ماندن است. بر اساس گزارش های به دست آمده انگلستان قرار است در سال ۲۰۵۰ میزان آلودگی این کشور به صفر برسد. اما به طور کلی و در حال حاضر انگلستان با به کار گیری سیاست‌ های آب و هوایی جایگاه خوبی به دست آورده و رتبه سوم را در شاخص آینده سبز GFI و رتبه دوم را در عملکرد محیطی EPI کسب کرده است. تولید ۴.۶۶ تن گاز کربن دی اکسید با غلظت pm2.5 انگلستان را در رتبه سوم قرار داده اما باز هم راه زیادی تا مهار گازهای گلخانه ای و کاهش تولید کربن دارد.

۴) فنلاند

فنلاند

فنلاند را در مقام چهارم سبزترین کشورهای جهان مشاهده می کنید. این کشور دوست داشتنی سفر آرامش بخش با آب و هوای خوبی را به شما هدیه می دهد. فنلاند نوآوری های زیادی را برای آب و هوای پاک به کار گرفته و به همین علت آن را به مقام اول در کشورهای آینده سبز رسانده است. همچنین این کشور با توجه به میزان غلظت کم دی اکسید کربن تولید شده در جهان رتبه اول را دارد. فنلاند تصمیم دارد میزان استفاده از سوخت های فسیلی را تا پنجاه درصد کاهش دهد. این کشور در نظر دارد آینده سبزتری داشته باشد و میزان آلودگی را به حداقل برساند.

۵) سوئیس

سوئیس

این کشور رویایی با جاذبه های فراوان تورستی در لیست ۵ کشور سرسبز جهان رتبه پنجم را از‌ آن خود کرده است. در شاخص آینده سبز کشوری نیز در رتبه چهاردهم و رتبه بیست را در میزان انتشار دی اکسید کربن کسب کرده است. سوئیس در گزارش به دست آمده درباره شاخص های بهداشتی و آب شرب پاکیزه جایگاه ویژه ای دارد. این کشور با دیدنی های فوق العاده ای که دارد می تواند سفری دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد. خاطرتان باشد که برای سفر به این منطقه از دنیا نیز باید دارای ویزای شینگن سوئیس باشید.

مقالات مرتبط

مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی
اصطلاحات نوشته شده بر روی بلیط هواپیما اصطلاحات نوشته شده بر روی بلیط هواپیما
با پاسپورت ایران به کدام کشورها بدون ویزا می توان سفر کرد؟ با پاسپورت ایران به کدام کشورها بدون ویزا می توان سفر کرد؟
چک لیست وسایل مورد نیاز در سفر خارجی چک لیست وسایل مورد نیاز در سفر خارجی
به مسکو سفر کنیم یا سنت پترزبورگ؟ به مسکو سفر کنیم یا سنت پترزبورگ؟
به بالی سفر کنیم یا مالدیو؟ به بالی سفر کنیم یا مالدیو؟
انواع بلیط هواپیما انواع بلیط هواپیما
نکته های امنیتی در سفر به استانبول نکته های امنیتی در سفر به استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348