راهنمای سفر به اسپانیا

اسپانیا سرزمینی در دل کره خاکی که در هر گوشه وکنار خود تاریخ و فرهنگ بی نظیری را به شما نشان می دهد. سرزمین مردمانی خونگرم و پر شور و حال که ریتم زندگی شان با آرامش خاصی عجین شده است. کاخ های تاریخی، موزه های هنری و خیابان هایی با نشاط و سرزنده، غذاهای لذیذ، آثار هنری بی نظیر، طبیعت متنوع هرکدام حکایتی دارد که شما را به دنیایی از رنگ و شگفتی در این وادی می برد. اسپانیا با این همه جاذبه های توریستی میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر جهان است. اگر شما نیز جز افرادی هستید که مشتاق سفر به این وادی باشکوه شده اید با ما همراه بمانید تا با راهنمای سفر به اسپانیا و معرفی تور اسپانیا شما را برای یک سفر هیجان انگیز آماده کنیم.

راهنمای سفر به اسپانیا | کشور تاریخ و فرهنگ

به قاره اروپا که سفر کنید در جنوب غربی آن سرزمینی است که هم حکایت از تاریخ دارد و هم دنیای مدرن امروزی. این کشور در جوار فرانسه و پرتغال و تنگه جبل الطارق زیبایی های شگفت انگیزی را به رخ می کشد. پایتخت کشور اسپانیا مادرید؛ به قلب اسپانیا نیز معروف است.این پایتخت با آثار هنری بی نظیر، کاخ های تاریخی و موزه های هنری جلوه ای ویژه به اسپانیا بخشیده است.

این کشور توسعه یافته که پانزدهمین کشور دنیا از نظر توسعه اقتصادی در تولید ناخالص داخلی است در حال حاضر 1.241 کیلومتر وسعت و طبق آخرین آمار 47 میلیون نفر جمعیت دارد. اسپانیا رکورد ششمین کشور پرجمعیت اروپا را به نام خود ثبت کرده است ولی با این اوصاف زندگی مردم از کیفیت بالایی برخور است.

راهنمای سفر به اسپانیا

شهرهای مهم کشور اسپانیا

از آنجایی که اسپانیا کشوری زیبا با تاریخ و فرهنگ غنی است هر گوشه آن جلوه ای خاص دارد، اما در این میان مهم ترین شهرهای اسپانیا که جاذبه های گردشگری معروفی دارند به شرح زیر هستند:

شهر مادرید: قلب تپنده اسپانیا و پایتخت آن. این شهر با کاخ های تاریخی، موزه های هنری، خیابان های پرهیاهو مهمترین مقصد برای گردشگری است. کاخ رویا و موزه پرادو دو بنای بسیار معروف در این شهر واقع شده است.

شهر بارسلون: اگر به دنبال معماری گوادی می گردید این شهر برای شماست. در این شهر بازارهای بوکریا با هنرهای دست ساز خودنمایی می کند.

گرانادا: در آغوش کوه های آلپس شهر گرانادا با نمایی از کاخ نصر الملک، باغ های زیبا و قصر آلهمبر جلوه می کند.

والنسیا: شهر دیگری از اسپانیا که با معماری مدرن و موزه های علمی و هنری مقصدی مهم برای علاقه مندان به دیدن آثار تاریخی است.

گذری بر تاریخ و فرهنگ مردم اسپانیا

تاریخ اسپانیا به عهد باستان باز می گردد و برای همین قدمت تاریخی این کشور برای زمان های قبل از میلاد مسیح است که ساکنان اولیه در جوار ساحل مدیترانه سکنی گزیدند و پس از گذراندن فراز و نشیب های زیاد تاریخی اسپانیا کنونی را شاهد هستیم. فرهنگ اسپانیایی ترکیبی از تاریخ، هنر، موسیقی، غذا و فستیوال های متنوعی است. مردم اسپانیا با این تاریخ و فرهنگ جذابیت خاصی را به مردم دنیا معرفی کرده اند که سالیانه گردشگران زیادی برای دیدن جشن های آن به این کشور سفر می کنند.

کشاورزی و معدن در اقتصاد اسپانیا سهم بالایی دارد. همچنین صنعت گردشگری در این کشور جایگاه ویژه ای دارد و از مشاغل مهم مردم اسپانیا محسوب می شود.

مردم اسپانیا پر شور و مهمان نواز هستند و قطعا با سفر به این کشور دوستان خوب و با صفایی پیدا خواهید کرد.

به اسپانیای زیبا خوش آمدید

شاید به عنوان یک گردشگر اولین سوالتان این باشد چرا باید به اسپانیا سفر کنیم؟ اسپانیا از مقاصد توریستی مهم در اروپاست. شما با سفر به این وادی همزمان دنیای کهن و نوین  را می بینید که برای هر سلیقه ای جای گشت و گذار دارد.

تجربه طعم غذاهای لذیذ. غذاهایی که فقط در اسپانیا مزه میکنید. رژیم غذایی اسپانیا طبخ غذاهای لذیذ با گوشت مرغ و غذاهای متنوعی است که به روش سنتی تهیه می شود.

طبیعت چشم گیر: سواحل خوش آب و رنگ و کوه هایی بلند قامت طبیعت زیبای اسپانیا را تشکیل داده اند

تاریخ اروپا: این کشور با موزه ها و آثار تاریخی بی نظیرش تاریخ قرون وسطی را به نمایش گذاشته است.

تفریحات ورزشی: بهترین باشگاه های جهان در اسپانیا بنا شده که می توانید به تماشای فوتبال بنشینید.

فستیوال های معروف: اسپانیا مهد فستیوال های جالبی است که به مناسبت های مختلف بر اساس عقاید و رسم و رسوماتشان برگزار می شود.

هنرهای تاریخی: اثر هنرمندان معروفی مانند پیکاسو، دالی وگویرنیکا در این کشور به نمایش گذاشته شده است و برای هنردوستان تجربه بی نظیری است.

راهنمای سفر به اسپانیا

فستیوال ها و جشن های محلی اسپانیا

بسیاری از گردشگران در جستجوی این هستند که در تاریخ های برگزاری این فستیوال ها در این کشور حضور داشته باشند. چند فستیوال در اسپانیا بیش از همه معروف هستند

فستیوال درام اسپانیا: این جشنواره در اوایل زمستان ماه ژانویه برگزار می شود که بزرگترین فستیوال درام اسپانیاست و مردم با کوبیدن بر دهل های درام از آن خبر می دهند.

فستیوال لاس فالاس والنسیا: در شهر والنسیا مردم با ساختن تندیس های چوبی و سوزاندن این تندیس ها، این فستیوال را جشن می گیرند.

هفته مقدس: که در این هفته مراسم های مذهبی در زمان عید پاک برگزار می شود

فستیوال لاتوماتینا: این جشن بسیار جالب و فان است. مردم اسپانیا در این جشن به یکدیگر گوجه پرتاب می کنند. فکرش را بکنید خیابانی پراز گوجه های از هم گسیخته!

مقاصد و جاذبه های دیدنی در اسپانیا

هر کدام از شهرهای اسپانیا جاذبه های دیدنی و بینظیری را برای گردشگران به نمایش گذاشته اند. تعدادی از  جاهای دیدنی اسپانیا که ذوق و شوق هر گردشگری را به وجد می آورد تا به این سرزمین سفر کند به شرح زیر هستند :

موزه پرادو: در این موزه معروف آثار هنری از قرن 12 تا قرن 21 نگه داری می شود.

کاخ رویال: مهمترین جاذبه گردشگری در شهر ماردید اسپانیاست که معماری بینظیر آن چشم هر بیننده را  مجذوب خود می کند. این کاخ بیش از 3400 اتاق دارد با سنگ مرمر تزیین شده و نماد عنصرهای باستانی آب، خاک، آتش و آب در آن نقش بسته است.

بازار بوکریا: این بازار پر از رنگ و زندگی روزانه توریست های زیادی را به سوی خود می کشاند و یکی از چشم اندازهای توریستی شهر در مرکز بارسلوناست.

کاخ گوادی: این کاخ مهترین جاذبه گردشگری شهر مادرید است. طراحی کاخ گوادی فرانسه از کاخ لوور فرانسه گرفته شده است.

قصرآلهمبرا: این جاذبه تاریخی و فرهنگی در شهر گرانادا اسپانیا واقع شده است که در قلب کوه های آلپ مشاهده می شود. این قصر تجربه ای فراموش نشدنی از هنر، تاریخ و فرهنگ اسپانیا را در ذهن شما بر جای می گذارد.

کاندرال والنسیا: جاذبه تاریخی و فرهنگی برجسته دیگری در شهر گرانادا اسپانیا؛ قصر کاندرال است. آب نماهای زیبا، باغ های سرسبز، نقش های برجسته گچ بری همگی از جاذبه های هنری این کاخ بزرگ است.

اطلاعات ضروری اسپانیا

اطلاعات ضروری مواردی هستند که لازم است شما حین سفر در این کشور مطلع باشید.

در اسپانیا واحد پول یورو است و از نظر زمانی یک ساعت از تهران جلوتر است. این کشور چهار فرودگاه مهم به نام های مادرید، بارسلونا، لاکرونیا و ساراگوسا دارد.

پیش شماره اسپانیا: 34+ است

شماره های ضروری مانند آمبولانس، پلیس، آتش نشانی: 112 است

راهنمای سفر به اسپانیا

آب‌ و‌ هوای اسپانیا

به طور کلی اسپانیا جز کشورهای گرم محسوب می شود. این کشور زیبا در مجاورت دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس واقع شده برای همین اقلیم متنوعی دارد که بر اساس فصول سال متغییر است. مناطق مدیترانه ای، مناطق شمالی و کوهستانی، مناطق جنوبی و مرکزی هرکدام خصوصیات آب و هوایی مخصوص به خود را دارند. که هر سه اقلیم تابستان های گرم و معتدل را دارند اما مناطق شمالی دارای زمستان های بسیار سردتر می باشد.

بهترین زمان سفر به اسپانیا

 با توجه به تنوع آب هوایی اسپانیا؛ بهترین زمان گشت‌وگذار در اسپانیا فصل بهار و پاییز است که تقریبا از همه مناطق آن می توانید دیدن کنید. در این فصول جاذبه های گردشگری از نظر تراکم جمعیت خلوت تر هستند. لازم به ذکر است در فصل پاییز در سواحل اقیانوس اطلس با بارش های شدید باران روبرو هستیم.

چطور به اسپانیا سفر کنیم؟

در حال حاضر پرواز مستقیم از ایران برای سفر به اسپانیا وجود ندارد. و هر هوایپما یک یا دو توقف در کشورهای ترکیه، امارات و قطر دارد. پیشنهاد می شود از مقصد ترکیه سفر کنید چرا که پرواز از ترکیه به اسپانیا مسافت کمتری نسب به امارات و قطر دارد.

اخذ ویزای اسپانیا چگونه است؟

کشور اسپانیا جز 27 کشور پیمان شینگن است برای همین برای سفر به این سرزمین می توانید با دریافت ویزای شینگن اقدامات لازم سفر خود را فراهم کنید. برای دریافت ویزای اسپانیا ابتدا نیاز به تعیین وقت سفارت اسپانیا دارید. نمایندگی رسمی سفارت اسپانیا در تهران دفتر BLS است و فقط به صورت آنلاین وقت تعیین می شود. برای اطلاعات بیشتر دریافت ویزای اسپانیا می توانید از مشاوره کارشناسان ویزا قصر شیرین بهره مند شوید.

هزینه ‌های سفر به اسپانیا

برای برآورد هزینه سفر به این کشور لازم است اول در رابطه با انواع اقامتگاه در اسپانیا اطلاعات مورد نیاز را کسب  کنید و نوع اقامتگاه مدنظر خود را انتخاب کنید. سپس با احتساب هزینه رزرو بلیط و دریافت ویزا هزینه سفر اسپانیا برآورد شود. تور سفر به اسپانیا همه این موارد را پ در نظر گرفته و در اختیار شما قرار می دهد.

جمع بندی

در آخر اینکه در هر سفر مقصد مطرح نیست؛ آنچه شما می بینید و تجربه می کنید و خاطره ای که برجای می ماند مهم تر است. برای سفر به اسپانیا تردید نکنید و دنیایی از تاریخ و فرهنگ همراه با  فسیتوال های دیدنی را تجربه کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر برای برنامه سفر به سرزمین اسپانیا با کارشناسان تور در قصر شیرین همراه باشید تا برای رقم زدن بهترین لحظات سفر اسپانیا شما را یاری کنند.

مقالات مرتبط

بلیط چارتری چیست بلیط چارتری چیست
بهترین هتل های گرجستان بهترین هتل های گرجستان
جاذبه های گردشگری شهر گوانجو جاذبه های گردشگری شهر گوانجو
محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین
جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم
بهترین مقاصد آسیایی در بهار بهترین مقاصد آسیایی در بهار
معروف ترین غذاهای ترکیه معروف ترین غذاهای ترکیه
بعد از خواندن عجایب کشور چین ، دیگر آن آدم سابق نخواهید شد! بعد از خواندن عجایب کشور چین ، دیگر آن آدم سابق نخواهید شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348