راهنمای سفر به تایلند ۱۴۰۲

در راهنمای سفر به تایلند ۱۴۰۲ می خوانید که تایلند کشوری واقع در شبه‌جزیره هند و چین و واقع در جنوب شرقی آسیاست که از شمال غربی با میانمار و از جنوب با مالزی همسایه است.

پایتخت تایلند شهر بانکوک است که پرجمعیت‌ترین شهر این کشور نیز محسوب می‌شود. مساحت تایلند ۵۱۳.۱۱۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود ۷۰ میلیون نفر است. زبان رسمی تایلند زبان تایلندی است که گویش‌های مختلفی دارد. مردم تایلند بسیار مهمان نواز و مهربان هستند و رابطه ای دوستانه با گردشگران دارند. اگر قصد سفر به این کشور و دریافت تور تایلند را دارید بهتر است پیش از سفر راهنمای سفر به تایلند ۱۴۰۲ را مطالعه کنید. 

اطلاعات جامع سفر به تایلند

جاذبه‌های گردشگری در تایلند فراوانند. از سواحل زیبا و جزایر طبیعی گرفته تا معابد تاریخی و فستیوال‌های رنگارنگ، تایلند برای هر سلیقه‌ای چیزی ارائه می کند. برخی از جاذبه‌های گردشگری تایلند که پیش از دریاافت ویزای تایلند بهتر است با آن آشنا شوید عبارتند از:

خلیج فانگ نگا که در میانه جزیره پوکت قرار گرفته است با نام پارک ملی Ao Phang Nga نیز شناخته می شود. این خلیج به داشتن صخره های آهکی اش معروف است. در این خلیج غارها و تالاب های زیبا و فراوانی وجود دارد. جزیره جیمز باند و کوه پانی از جاذبه های معروف در این خلیج است.

راهنمای سفر به تایلند ۱۴۰۲

جزایر سیمیلان یک پارک ملی واقع در دریای آندامان است و به عنوان مکانی عالی برای غواصی و قایق‌سواری در بین گردشگران شناخته شده  است.

کوه فو چی فاه چیانگ در قله‌ای مقدس در مرز لائوس واقع شده است و دیدن طلوع خورشید از روی دریا هر بیننده ای را شگفت‌زده می‌کند.

جزیره بون بخشی از پارک ملی جزیره‌ی سیمیلان است و با آب‌های شفاف و تنوع جانوران آبزی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

Wat Phra Kaew نماد بودای تایلند است و دارای ساختمان‌ها و تزئینات فراوان و باشکوه است.

پارک تاریخی آیوتایا  در قدیم پایتخت تایلند بوده و هم اکنون به عنوان یکی از آثار میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود.

بازار شناور نمونه‌ای ای از بازارهای تایلند با اجناس دست دوم و محصولات مختلف  است که فروشندگان محصولات را نه تنها در مغازه بلکه در قایق‌ها به فروش می‌رسانند.

پارک ملی خائو سوک که گفته می‌شود قدیمی ترین جنگل انبوه در جهان است و دارای درختان بلند با حجم انبوه، دریاچه های زیبا و حیات وحش فراوان است.

جزایر تایلند

کشور تایلند  بیش از هر چیز به دلیل داشتن بیش از هزار جزیره که هر کدام زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند دارای شهرت است. برخی از جزایر تایلند عبارتند از:

جزیره پوکت که بزرگ‌ترین و توریستی‌ترین و شناخته شده ترین جزیره تایلند است و دارای سواحل زیبا، معماری جذاب، مراکز خرید و بازارهای شبانه است.

جزایر فی فی که شامل دو جزیره به نام‌های «فی فی دون» و «فی فی له» است و به عنوان یک مکان عالی برای غواصی و قایق‌سواری شناخته می‌شود. این جزایر دارای سواحل فیروزه‌ای رنگ و صخره‌های مرجانی است.

جزیره کو سامویی جزیره ای زیبا با سواحل ماسه ای سفید رنگ، درختان نارگیل و شب‌های سرزنده است. این جزیره مقصد محبوب زوج‌های جوان و خانواده‌هاست و می توانند خاطراتی بی نظیر را از سفر به تایلند در ذهن ثبت کنند.

جزیره کو لانتا مجمع‌الجزایری واقع در استان کرابی دارای جنگل‌های بکر، آبشارها، روستا‌های قبیله‌ای و پارک ملی کائو لانتا است.

جزیره کولایپ در مجمع‌الجزایر آدانگ راوی در جنوب تایلند قرار دارد مانند سایر جزایر تایلند این مکان هم دارای مناظری بی نظیر و چشمگیر است به طوری که سفر به تایلند را تا ابد برایتان ماندگار می کند.

آب و هوای تایلند

تایلند دارای آب و هوای گرم و استوایی است که تحت تاثیر رطوبت و گرمای زیادی قرار دارد. رطوبت هوا در تایلند معمولا خیلی زیاد است به طوری که بین قسمت‌های شمالی و جنوبی این کشور از نظر آب و هوایی تفاوت‌های زیادی وجود دارد. میانگین دمای هوا در تایلند معمولا در بین ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

در تایلند سه فصل را شاهد هستید: فصل خشک، فصل باران و فصل سرد.

فصل خشک از اواخر نوامبر تا اوایل آوریل ادامه دارد و دمای هوا در این فصل به بالاترین حد خود می‌رسد.

فصل پر باران از اواسط آوریل تا اواسط اکتبر است و بارش‌های شدیدی را در آن شاهد هستید. فصل سرد از اواسط اکتبر تا اواسط نوامبر خود را نشان می دهد  و دمای هوا در این فصل به پایین‌ترین حد خود را می‌رسد.

راهنمای سفر به تایلند ۱۴۰۲

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند بستگی به منطقه‌ای که به آن سفر می کنید دارد.

به طور کلی، فصل خنک و خشک از نوامبر تا فوریه (آبان تا اسفند) می‌تواند بهترین زمان سفر به تایلند برای تجربه آب و هوایی خوب باشد، زیرا آب و هوا در بهترین حالت خود قرار دارد.

البته این فصل پر ازدحام‌ترین و گران‌ترین فصل برای سفر به تایلند است.

اگر قصد سفر به شمال و مرکز تایلند را دارید، از نوامبر تا ژوئن (آبان تا خرداد) و در فصل خشک سفر کنید.

اما باید در نظر داشته باشید که درجه حرارت از اواسط ژانویه شروع به افزایش می‌کند و گاهی تا ۴۰ درجه سانتیگراد در مناطق مرکزی هم می‌رسد.

غذاهای تایلند

غذاهای تایلندی معمولاً تند و پر ادویه هستند. برخی از آنها عبارتند از:

پد تای:‌ که یک غذای نودلی مخلوط با میگو، جوانه لوبیا، تخم مرغ ، پیاز و بادام زمینی سرخ شده که با سس مخصوص مزه‌دار می‌شود.

تام یام گونگ:  یک سوپ میگو تند و ترش که با موسیر، آبلیمو، سس ماهی، فلفل و قارچ درست می‌شود.

کوئو پد: یک غذای برنجی سرخ شده ترکیب با گوشت، سیر، پیاز، تخم مرغ و سس سویا خوراک داده می‌شود.

سام تام: یک سالاد تند و ترد که با لوبیا سبز، سیر، هویج، برگ کلم، انبه هندی و گوجه درست شده است و غذای محبوب گردشگران تایلندی است.  

چنانچه قصد سفر به تایلند و دیدار از این شبه جزیره زیبا را دارید با قصرشیرین در ارتباط باشید. 

مقالات مرتبط

بهترین هتل های گرجستان بهترین هتل های گرجستان
جاذبه های گردشگری شهر گوانجو جاذبه های گردشگری شهر گوانجو
محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین
جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم
بهترین مقاصد آسیایی در بهار بهترین مقاصد آسیایی در بهار
معروف ترین غذاهای ترکیه معروف ترین غذاهای ترکیه
بعد از خواندن عجایب کشور چین ، دیگر آن آدم سابق نخواهید شد! بعد از خواندن عجایب کشور چین ، دیگر آن آدم سابق نخواهید شد!
بهترین هتل‌ های چین بهترین هتل‌ های چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348