شادترین مردم دنیا در 2023 کدامند؟

شادترین مردم جهان

بر اساس آخرین گزارش جهانی، شادترین مردم جهان در سال 2023 شهروندان فنلاند و پس از آن دانمارک، سوئیس، ایسلند و نروژ هستند. این گزارش بر اساس نظرات مردمی در مورد اینکه رفاه زندگی خود را چگونه ارزیابی می کنند یا نظرشان درباره عواملی مانند حمایت اجتماعی، آزادی، اعتماد و سلامت در جامعه چیست گردآوری شده است. اگر برای شما هم جالب است که بدانید مردم در دیگر کشورها از زندگی و معیشت خود راضی هستند یا خیر با ما در مقاله « شادترین مردم دنیا در 2023 کدامند؟ » همراه شوید.

فهرست شادترین مردم دنیا در 2023 

این گزارش حاکی از آن است که شادترین مردم دنیا، در سطح بالایی از اتحاد اجتماعی، احساس رضایت در جامعه، کیفیت بالای خدمات عمومی، سطح پایین فساد، احترام به حقوق بشر و تعهد به پایداری محیط زیست قرار دارند. این کشورها همچنین رویکرد متعادلی به کار و اوقات فراغت، فرهنگ تفریحات سالم و نگرش مثبت به زندگی دارند.

این گزارش برخی از چالش‌ هایی را که جهان در سال 2023 با آن مواجه است، مانند تأثیرات مداوم همه‌ گیری کرونا، بحران آلودگی آب و هوا، افزایش نابرابری اقتصادی، گسترش اطلاعات نادرست و اخبار زرد، تهدید و خشونت را مورد بررسی قرار داده است. این گزارش با « عنوان شادترین مردم دنیا در 2023 کدامند؟ » با هدف درخواست یکسان سازی طبقه ها و اقشار مختلف جامعه از دولت‌ ها و مسئولین جمع آوری شده است.

خوب است بدانید که گزارش جهانی شادی یک نشریه از سازمان ملل است. این گزارش معیاری جامع از خوشبختی و رفاه انسان ها را به نمایش می گذارد.

۱) فنلاند

شادترین مردم دنیا

فنلاند در چند سال اخیر در رتبه بندی شاخص خوشبختی جهانی از سوی شبکه راه حل های توسعه پایدار به عنوان خوشحال ترین کشور جهان شناخته شده است. عامل اول در خوشحالی مردم فنلاند داشتن حکومت شفاف و مسئول است. حکومت فنلاند به عدالت در میان مردم و حقوق بشر تعهد بالایی دارد. فساد در فنلاند به حداقل خود رسیده و حکومت با ارائه خدمات عمومی با کیفیت، حفظ طبیعت و محیط زیست، ترویج آموزش و پژوهش، حمایت از رفاه اجتماعی و تساوی جنسیتی، نیازهای مردم را به خوبی برآورده کرده است.

عامل دوم برای خوشحالی مردم فنلاند تعادل بین کار و تفریح است. فنلاند به کارگران اجازه می دهد زمان کافی را صرف خانواده، دوستان، سلامت، تفریح و علایق شخصی خود کنند. این کشور ساعات کاری کمتری دارد و مرخصی های ۳۰ روزه در سال را به کارمندان ارائه می دهد. عامل سوم در خوشحالی اهالی این کشور فرهنگ ساده زیستی و خودکفایی است. فنلاند یک کشور صنعتی است ولی چارچوب و ساختار های اجتماعی را نیز فراهم کرده است که به مردم اجازه می دهد به صورت خودکار و خلاقانه در تصمیم گیری های مربوط به زندگی خود شرکت کنند. اخذ ویزای شینگن فنلاند راه رسیدن شما به این کشور است تا بتوانید از نزدیک با این کشور سرسبز و آرام ارتباط بگیرید.

۲) دانمارک

شادترین مردم دنیا در 2023 کدامند؟

در رتبه دوم لیست خوشحال ترین مردم دنیا 2023 کشور دانمارک قرار گرفته است. خوشحالی یک مفهوم نسبی و شخصی است که به تجربه لذت، رضایت و معنا در زندگی بستگی دارد. اما برخی از عوامل خارجی نیز می توانند روی خوشحالی تأثیر مثبت یا منفی داشته باشند. برخی از این عوامل عبارتند از: فرصت های اقتصادی و اجتماعی که در کشور دانمارک به مردم ارائه می شود. فرصت هایی که آموزش، شغل، درآمد، سلامت و رفاه اجتماعی آن ها را تضمین می کند. این کشور آمار پاییین فقر، بدهکاری و بیکاری را دارد. این فرصت ها باعث می شود که مردم دانمارک حس کنند که در جامعه عادلانه و پشتیبان افراد کم توان زندگی می کنند و قادر به رسیدن به اهداف و آرزوهای خود هستند. برای سفر به این کشور زیبا می بایست ویزای شینگن را دریافت کنید.

۳) سوئیس

شادترین مردم دنیا در 2023 کدامند؟

سوئیس کشوری است که به دلیل طبیعت زیبا، اقتصاد پایدار، نظام سیاسی دموکراتیک و فرهنگ غنی در رتبه سوم شادترین مردم دنیا در 2023 قرار گرفته است. سطح زندگی در سوئیس آن را به یکی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند جهان تبدیل کرده است. این به این معنی است که مردم سوئیس دسترسی به منابع و خدمات اساسی مانند آب، برق، بهداشت، آموزش و فرصت های شغلی مناسب را دارند. همچنین، سطح درآمد و توزیع آن در سوئیس نسبتاً منصفانه به شمار می رود. بر اساس گزارش شاخص جهانی نابرابری درآمد در سال 2018، سوئیس در رتبه 24 قرار دارد. این به این معنی است که فاصله بین ثروتمندان و فقیران در سوئیس کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

سوئیس یکی از کشورهایی است که نرخ بیکاری پایین و نرخ شغل زائی بالایی دارد. بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در سال 2019، نرخ بیکاری در سوئیس 4.4 درصد و نرخ شغل زائی 80.5 درصد بوده است. این به این معنی است که بسیاری از مردم سوئیس کار مناسب و از کار خود رضایت کافی دارند. همچنین، ساعات کار در سوئیس در هفته 34.4 ساعت بوده است. این به این معنی است که مردم سوئیس فرصت بیشتری برای استراحت، تفریح و خانواده دارند. علاوه بر این باید بدانید که سلامت روانی در جامعه سوئیس بسیار بالاست و همین امر باعث می شود سفر لذت بخش و آرامش بخشی را به این کشور داشته باشید. لازم است بدانید که سفر به سوئیس با توجه به قرارگیری آن در منطقه شینگن باید برای ورود به آن ویزای شینگن دریافت کنید.

۴) ایسلند

شادترین مردم دنیا در 2023 کدامند؟

ایسلند یکی از شادترین کشورهای جهان است. وجود عواملی مانند سیستم آموزشی و بهداشتی قوی و رایگان، فرهنگ اجتماعی مبتنی بر همکاری، احترام و تعهد، طبیعت زیبا و تنوع آب و هوایی، فعالیت‌ های فرهنگی و هنری غنی و متنوع و مورد آخر سطح بالای دموکراسی و حقوق بشر ایسلند را به کشوری خوشحال تبدیل کرده است. این کشور نشان داده است که با داشتن چشم‌ انداز مشترک، هدف‌ های بلندمدت و تلاش مستمر، می‌ توان جامعه به ملتی خوشحال تبدیل کرد.. البته این به این معنا نیست که این کشور بدون چالش و مشکل است. اما مردم این کشور با روحیه مثبت، خلاق و پویا، به دنبال راه‌ حل‌ های نوین و پایدار برای حل مسائل خود هستند.

۵) نروژ

شادترین مردم دنیا در 2023 کدامند؟

نروژ یکی از کشورهایی است که در رتبه‌ بندی شاخص خوشبختی جهانی همواره در لیست شادترین مردم دنیا در 2023 قرار می‌ گیرد. این کشور را می توان یک کشور صنعتی و پیشرفته دانست. زیرا درآمد بالا و زیر ساخت‌ های مناسبی برای رفاه مردم فراهم کرده است. نروژ از منابع طبیعی غنی نفت و گازبرخوردار است و از آن‌ ها به‌ طور موثر استفاده می‌ کند. نروژ همچنین دارای سامانه رسیدگی به رفاه و حال  اجتماعی مردمی است که به تأمین نیازهای اساسی جامعه مثل سلامت، آموزش، حقوق بشر و امنیت اجتماعی، کمک بالایی می‌ کند.

کشور نروژ مردم خوشحالی دارد چون فرهنگ و ارزش‌ های آن‌ ها با خوشبختی همسو است. نروژی‌ ها به تعادل بین کار و زندگی، همکاری و همدلی، احترام و اعتماد، خودباوری و خودکفایی، تنوع و آزادی، خلاقیت و نوآوری، پذیرش و شکرگزاری اهمیت می‌ دهند. نروژ یک کشور صلح‌ طلب و دموکرات است که به حقوق بین‌ الملل، حفظ محیط زیست، تساوی جنسیتی و فرصت‌ های برابر تأکید دارد.

مقالات مرتبط

بهترین هتل های پاریس 2024 بهترین هتل های پاریس 2024
با توکیو بیشتر آشنا شوید با توکیو بیشتر آشنا شوید
بلیط چارتری چیست بلیط چارتری چیست
بهترین هتل های گرجستان بهترین هتل های گرجستان
جاذبه های گردشگری شهر گوانجو جاذبه های گردشگری شهر گوانجو
محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین محبوب‌ ترین تورهای نمایشگاهی چین
جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم جاذبه های گردشگری پکن را بشناسیم
بهترین مقاصد آسیایی در بهار بهترین مقاصد آسیایی در بهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348