بازی تاج و تخت در جزایر پرنس استانبول

یکی از معروف ترین جاذبه های کشور ترکیه، جزایر پرنس استانبول است. این جزایر در میان هیاهوی شهر استانبول جاذبه ای دنج و خلوتگاهی شاهانه در تور استانبول می باشند. جزایر پرنس در قسمت آسیایی ترکیه در نزدیکی شهر استانبول واقع شده اند. تنها راه دستیابی و رسیدن به این جزایر راه آبی و استفاده از قایق و کشتی است. در نزدیکی شهر استانبول در دریای مرمره 9 جزیره قرار دارد. از میان این جزایر، چهار جزیره بیشتر مورد توجه و پذیرای گردشگران تور استانبول هستند. به این جزایر، جزایر پرنس می گویند. این چهار جزیره عبارتند از جزایر بویوک آدا، هیبلی آدا، بورقاز آدا و جزیره کینالی آدا .

 در جزایر پرنس می توانید سوار بر امواج رویا، با تماشای دریا و پرواز مرغان دریایی و با شنیدن آواز پرندگان در سایه ی درختان اوقات خوشی را در اوج آرامش سپری کنید. اگر قصد سفر به استانبول را دارید و پس از هیایوی شهر به دنبال گوشه ای دنج و رویایی هستید، حتما بازدید این جزایر را در برنامه تان قرار دهید.

در ادامه با آژانس هواپیمایی قصرشیرین همراه شوید تا با بازی تاج و تخت در جزایر پرنس استانبول بیشتر آشنا شویم.

 

تاریخ جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس جایی است که بازی تاج و تخت و اختلاف بر سر قدرت، شاهزادگان را راهی آنجا می کرد. امپراتوری های بیزانس و امپراتوری عثمانی، شاهزادگان را برای دوری از قدرت به این منطقه تبعید می کردند.  از آنجا که این جزایر راه ارتباطی جز آب با اطراف خود نداشتند خیالشان از شاهزادگان تبعیدی راحت بود. در آن زمان تمامی کسانی که برای حکومت های مرکزی دردسر ساز بودند، به این جزایر فرستاده می شدند.

البته کسانی هم که می خواستند جایی برای اختفا پیدا کنند. برای اینکه جان خود را نجات دهند به این جزایر می‌رفتند. اما در اواخر قرن نوزدهم اوضاع تغییر کرد. برخی ثروتمندان شهر استانبول به این جزایر دنج و آرام علاقه پیدا کردند و برخی آن‌ها را تحت تملک خود در آوردند.

جزایر پرنس استانبول
جزایر پرنس استانبول

وجه تسمیه جزایر پرنس استانبول

اکنون این جزایر دریای مرمره برای عموم در دسترس هستند و مردم برای بازدید و گشت و گزار به این جزایر تردد و سفر می‌کنند. حالا به این جزایر، جزایر پرنس و برخی به این منطقه بهشت استانبول میگویند. وجه تسمیه این جزایر نیز به این دلیل است، که شاهزادگان عثمانی و حتی در دوران قبل تر شاهزادگان بیزانس و پرنس ها را به این جزایر تبعید می کردند.

 کاخ توپکاپی استانبول، بهترین نماد امپراتوری عثمانی

آشنایی بیشتر با جزایر پرنس استانبول

 این تبعیدگاه های شاهانه امروزه از تفریحگاه های لوکس و استراحتگاه های دنج استانبول هستند، که هرروزه گردشگران تور استانبول را به خود جلب می کنند. در این میان این چهار جزیره، جزیره بیوک آدا بزرگترین ، معروفترین و پرطرفدارترین جزیره است.

ویژگی جزایر پرنس این است که در این جزایر، استفاده از ماشین و و سیله ی موتوری برای حمل و نقل ممنوع است. در این جزیره باید از دوچرخه و یا درشکه برای جابجایی استفاده کنید. این از قوانین توریستی این جزیره است.

منظره ای که در جزایر پرنس مشاهده می کنید، کوچه های باریک و کلبه های چوبی دوره ویکتوریا در محاصره درختان کاج و سرو می باشد. پوشش گیاهی جزایر پرنس تحت تاثیر آب و هوای دریای مرمره زیبایی فراوانی را به این جزایر بخشیده است. خانه های زیبا و بزرگ جزیره در گذشته محل زندگی افراد ثروتمند و مهمی در دوران خود بوده است.

جنگل بلگراد استانبول

جاذبه های گردشگری جزایر پرنس استانبول

در مسیر رسیدن به جزایر پرنس، دریانوردی و تماشای مرغان دریایی از تجربه های خاص تور استانبول می باشد. جزایر پرنس طبیعتی بسیاری زیبا و رویایی را در خود جای داده اند. مناظر روح نواز جزیره ، آواز پرندگان و ساحل زیبا و تماشای دریا از جاذبه های طبیعی جزایر پرنس، می باشد. اما در این جزایر طبیعت زیبا و بکر و بخشی از تاریخ در کنار هم آرام گرفته اند و تفرجگاهی بی نظیر را پدید آورده اند.

گردش در جزایر پرنس استانبول
گردش در جزایر پرنس استانبول

 

کلیسای آیا یورگی

از دیگر جاذبه های جزایر پرنس، جاذبه های تاریخی جزیره بیوک ادا را می توان نام برد. یکی از این جاذبه ها  کلیسای آیا یورگی است. این کلیسا بر فراز بلندترین تپه‌ ی جزیره بیوک ادا واقع شده است. قدمت این کلیسا به قرن ششم برمیگردد.

 

یتیم خانه، کلیسای والد گریک و مسجد حمیدیه

در قسمت پایین تپه ی بزرگ جزیره ی بیوک آدا ، وقتی از کلیسا به سمت پایین حرکت کنید، یتیم خانه قدیمی یونانی‌ها را می‌بینید. بنایی چوبی در مساحتی حدود ۲۰ هزار متر مربع که از دیدنی ترین جاذبه های جزیره است. از دیگر جاذبه ها کلیسای آییوس نیکولاس والد گریک و مسجد حمیدیه و بقایای هتل قدیمی قرن نوزدهم است.

 

هتل آدا پلاس

در جزیره بیوک آدا هتل هایی با قدمت حدود ۱۰۰ سال را می توانید مشاهده کنید. این هتل های تاریخی، امکانات رفاهی عالی و مناسبی، برای پذیرایی و خدمات دهی به مسافران دارند. هتل آدا پلاس یکی از این هتل های قدیمی در بیوک آدا با معماری باشکوه می باشد، که در حال خدمت رسانی به مسافران جزایر پرنس است.

هتل آدا پلاس
هتل آدا پلاس

 

هتل اسپلندید پالاس

هتلی دیگر در جزیره بیوک آدا، هتل اسپلندید پالاس است که در سال ۱۹۰۸ تاسیس شده و معماری با شکوه به سبک شهرهای فرانسوی دارد. معماری و بنای این هتل خود از جاذبه های این جزایر است. این هتل بسیار مورد استقبال گردشگران است.

 

مدرسه قدیمی و کلیسای کارماریوتیسا

جزیره هیبلی آدا نیز، دومین جزیره مورد توجه گردشگران استانبول است. این جزیره نیز دارای جاذبه های تاریخی می باشد. گردشگران در جزیره هیبلی آدا از جاذبه‌های تاریخی مانند مدرسه قدیمی ناول جادت و کلیسای کارماریوتیسا می توانند بازدید کنند.

 

خانه های تابستانی، اقامتگاه های ویژه

خانه های تابستانی در جزیره کینالی آدا پیشنهاد ویژه‌ای برای اقامت هستند. اگر اقامتگاههای کنار ساحل و لب دریا را ترجیح می دهید، سوئیت ها و اقامتگاههای تابستانی جزیره ی کینالی آدا را به شما پیشنهاد می کنیم. این سوئیت ها از لحاظ قیمت و هزینه اقامت نیز، معمولا  با هزینه مناسب تری در اختیار گردشگران قرار می گیرند. 

 

رستوران های معروف و کافه ها دنج

در جزیره رستوران ها و کافه های بسیاری برای استراحت و رفع خستگی گردشگران آماده پذیرایی هستند. برخی رستوران های معروف استانبول در جزیره شعبه دارند. غذاهای دریایی را با طعم و مزه ای بی نظیر در رستورانهای این جزایر سرو می کنند.  فضای دنج جزایر پرنس استانبول، برای دوری از هیاهو و رسیدن به آرامش در سایه درختان با موسیقی صدای پرندگان و امواج دریا آرامش بخش ترین جاذبه شهر استانبول است.

رستوران های جزایر پرنس

دسترسی به جزایر پرنس استانبول

دسترسی به جزایر استانبول، تنها با گذر از دریا امکان دارد. در این جزایر فرودگاهی وجود ندارد. با توجه به فاصله کم جزایر از شهر استانبول زمان رسیدن شما به جزایر بستگی به این دارد که مسیر جزیره را با چه وسیله ای طی می کنید. در این مسیر قایق های معمولی،  قایق های تندرو و اتوبوس های دریایی جابه جایی مسافران را انجام می دهند. البته اتوبوس های دریایی معمولاً شلوغ تر هستند و برای تماشای مسافران، آهسته تر حرکت می کنند.

جزایر پرنس استانبول، جایگاه بازی تاج و تخت و یکی از بهترین پیشنهادات برای گذراندن یک روز کامل و خاطره انگیز در تور استانبول می باشند. معمولاً مسافران قبل از غروب با آخرین اتوبوس دریایی از جزیره باز می‌گردند. اما اگر به موقع نرسیدید، عجله نکنید ، می توانید شب را در اتاق های جزیره سپری کنید، که آن هم خالی از لطف نیست.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط هواپیما و یا خرید تور استانبول به آژانس هواپیمایی قصر شیرین مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

دیدنی های استانبول دیدنی های استانبول
کاخ توپکاپی استانبول کاخ توپکاپی استانبول
بایدها و نبایدهای سفر به استانبول بایدها و نبایدهای سفر به استانبول
راهنمای سفر به استانبول راهنمای سفر به استانبول
آکواریوم های جذاب و دیدنی استانبول آکواریوم های جذاب و دیدنی استانبول
پلکان کاموندو، مارپیچی خاطره انگیز در استانبول پلکان کاموندو، مارپیچی خاطره انگیز در استانبول
کاراتپه، بهشت کوهستانی در نزدیکی استانبول کاراتپه، بهشت کوهستانی در نزدیکی استانبول
غذاهای خیابانی استانبول غذاهای خیابانی استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02183348